
Digital marknadsföringsstrategi och teknik
Online
VARAKTIGHET
7 Weeks
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid, Deltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 630
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Introduktion
Få djupa insikter i att utnyttja digitala verktyg för att uppnå företagets mål. Utforska sociala medier, e-postmarknadsföring, SEO/SEM, appar och automatisering. Utrusta dig för att skapa effektfulla kampanjer och driva tillväxt i dagens konkurrensutsatta landskap. Gå med i vår transformativa kurs idag!
Behöver veta
- Startdatum – När som helst
- Rekommenderad varaktighet - 7 veckor
- Språk - 100% engelska undervisning
- Studieläge – Lärande i egen takt – 100 % online
- Format – Förinspelningar, onlinetester och bedömningar
- Certifiering – Professionell Certification (Certificate of Achievement)
Intyg om prestation
Ett ESEI Certificate of Achievement är ett formellt erkännande som ges av ESEI International Business School till personer som har genomfört en specifik kurs eller utbildningsprogram. Detta certifikat betecknar mottagarens engagemang, ansträngning och skicklighet i ämnet, ett erkännande av deras engagemang för spetskompetens och de avancerade färdigheter som förvärvats under sina studier. Det fungerar som en värdefull merit för att förbättra karriärmöjligheterna och visa expertis inom området.
Antagningar
Läroplan
Utvärdera digitala verktyg
Bedöm det mångsidiga utbudet av digital marknadsföringsteknik som finns tillgänglig och deras lämplighet för olika organisatoriska mål och sammanhang.
Strategisk integration
Utveckla en djup förståelse för hur digitala marknadsföringsverktyg kan integreras strategiskt för att passa ett företags långsiktiga uppdrag och mål.
Effektivt utnyttjande av sociala medier
Analysera och formulera effektiva strategier för att använda sociala medieplattformar för att engagera målgrupper och öka varumärkesmedvetenhet.
E-postmarknadsföring excellens
Skapa riktade och övertygande e-postmarknadsföringskampanjer som resonerar med publiken, vilket främjar kundernas engagemang och lojalitet.
App- och automationsstrategier
Utforska potentialen hos appar och marknadsföringsautomatisering för att effektivisera processer, förbättra användarupplevelser och driva konverteringar.
Strategic Planning
Utveckla omfattande digitala marknadsföringsstrategier som är i linje med ett företags övergripande affärsmål och dra nytta av styrkorna hos olika digitala verktyg.
Assessment
Project-Based Learning Methodology at ESEI
ESEI employs a project-based learning and assessment methodology across all modules taught in our master programmes. This innovative approach means students collaborate in groups to develop projects that demand creativity, teamwork, and problem-solving abilities.
The Advantages of Project-Based Learning
The primary advantage of this method is that by the time students graduate, they will have compiled a portfolio of work. This portfolio will be directly relevant to their future roles as employees or business owners, showcasing their hands-on experience and skills.
Project Format and Teacher Involvement
Project formats vary and are at the discretion of the instructor. Projects can be case studies, written reports, videos, role-playing activities, podcasts, or any other medium that effectively communicates the students’ ideas. Teachers are responsible for creating project briefs and monitoring team progress with regular updates and check-ins.
Assessment Criteria
- Group Project Submission (40%)
- Individual Project Submission (20%)
- Group Presentation of the Project and Q&A (20%)
Projects will be evaluated based on group and individual contributions, as well as the presentation and subsequent Q&A session, highlighting the importance of collective and personal efforts in achieving project objectives.
- Class Participation (20%)
A significant portion of the grade, 20%, is determined by students’ engagement and participation in class, reflecting the value placed on active involvement and contribution to the learning environment.