
Master i varumärkesbyggande och kreativitet och varumärkeskommunikation
Barcelona, Spanien
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Apr 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 5 700
STUDIEFORMAT
Distansutbildning
Introduktion
"I ett så flyktigt sammanhang måste varumärken ompröva sin plats i sina kunders liv för att fortsätta att överskrida den kommersiella relationen."
Bernat Sanromà - Programdirektör
För närvarande måste de personer som ansvarar för varumärkeskommunikation förstå det djupa förhållandet mellan teknik, värderingar och mänskliga relationer för att kunna tillämpa dem på varumärkesdesign . Annars kommer de inte att kunna generera relevanta budskap och förslag på varumärken, produkter eller tjänster. Ur denna reflektion föds denna BrandStorming: Master in Brand Communication. För man måste tänka om vilken betydelse ett varumärke har idag. Lyckligtvis kommer alltid två nyckelelement att vara nödvändiga: strategi och kreativitet .
En idé, en historia som knyter an till publiken, en tweet som genererar en rörelse... Kort sagt, strategi och kreativitet, i sina bredaste definitioner, blir mer än någonsin riktmärken för alla kommunikatörer. I utgångspunkten och även i själva syftet med varumärkeshantering .
Läroplan
Master i varumärkesbyggande, kreativitet och varumärkeskommunikation är uppbyggd i 10 ämnen, ett mastersslutprojekt, tvärgående och specialiserade workshops.
- Kreativitet: färdigheten som gör skillnaden
- Mål: ett förhållningssätt från känslor och teknik
- Teknik & varumärken: kontakt med konsumenten
- Mobila enheter: mänskliga bihang
- Soul Brands: varumärken med själ
- Sociala trender
- Allt kommunicerar, allt bygger ett varumärke.
- Marknadsföring i en digital värld
- Sociala medier
- Branded content & storytelling
Masterprojekt
Tvärgående workshops:
- Adobe Open Classroom
- Företagsverkstad
- Design Thinking Workshop
Specialiserade verkstäder:
- Anatomi av en briefing workshop
- AI-verkstad, den perfekta allierade
Idealiska studenter
Vem riktar sig BrandStorming: Master in Brand Communication till?
The BrandStorming: Master in Brand Communication riktar sig till studenter som vill utveckla sin kreativitet och varumärkesstrategi för en specifik marknad. Utbildningen på vår högskola låter dig integrera teknik i dialogen mellan konsumenter och varumärken .
Vår varumärkesutbildning förstår kreativitet som en färdighet och inte som en specialisering. Personer som är utbildade i programmet för reklamdesign och varumärkeskommunikation kommer att kunna identifiera trender, förstå begreppen och språket för marknadsföring och bemästra sociala nätverk.
Genom denna utbildning kommer du att kunna generera en positiv inverkan på varumärken, visa allmänheten deras identitet, hjälpa dig med en varumärkesstrategi.
Antagningar
Karriärmöjligheter
Våra ESDESIGNERS har börjat designa sin egen historia genom att utveckla sina professionella karriärer inom:
- Kreativ på reklambyråer
- Corporate Identity Designer
- Varumärkeskommunikationsspecialist
- Kreativ chef
- Brand Manager
- Account manager på reklambyråer
- Verkställande direktör på mediebyråer
- Varumärkes- och varumärkeskonsult
- Frilansande proffs