Onlinecertifikat för att behärska digital marknadsföring: SEM, SEO, Sociala medier och bortom
Emeritus Institute of Management
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
10 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 3 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Kundresor består av mobila ”mikromoment”:
Kundlojalitet genom omnichannel marketing
De flesta organisationer är ”digitala”, men nästan 50% saknar en definierad strategi. Ännu färre har skapat en omnichannel-strategi som tittar på hur fysisk och digital marknadsföring korsar varandra.
- 17.6% är den förväntade CAGR för digital marknadsföring från 2021 till 2026. (Statista 2022)
- 72% av organisationernas totala marknadsföringsbudgetar fördelas mot digitala marknadsföringskanaler. (Wordstream 2022)
- 65% av konsumenterna letar upp prisjämförelser på sina mobiltelefoner i fysiska butiker. (KPMG 2022)
"Modern marknadsföring är inte bara digitalt — den har en omnichannel-strategi för att bygga kontaktpunkter i alla kanaler som dina kunder använder, både online och offline. "
— Lil Mohan, adjungerad professor i marknadsföring
Idealiska studenter
- Social Media Manager
- Sjukvård
- Media
Läroplan
Hur du lär dig
Modul 1: Introduktion till digital marknadsföring och 3C Framework
Tolka digitala marknadsföringstrender och se exempel på 3C Framework i aktion.
Modul 2: Innehållsmarknadsföring
Förstå hur du kan utnyttja kraften i innehållsmarknadsföring, hur du bygger en strategi och vilka mått som definierar dess framgång.
Modul 3: Organisk sökmarknadsföring och sökmotoroptimering (SEO)
Utforska hur sökmotorer fungerar och vilka element som gör en bra SEO-strategi.
Modul 4: Betald sökmarknadsföring och försäljning på marknadsplatser
Dekonstruera betald sökning, hur det fungerar och vilka som är de bästa strategierna på AdWords och Amazon Marketplace.
Modul 5: Mobilappar och freemium marknadsföring
Revidera ditt tänkesätt för att tänka på appar, inte annonser, och upptäck vilka mätvärden du ska mäta.
Modul 6: Marknadsföring i sociala medier: lyssna och skapa innehåll
Lyssna på sociala medier för att samla in insikter, identifiera trender och bygga en strategi för socialt lyssnande.
Modul 7: Socialt engagemang: lyssnande, influencers och opinionsbildning
Förstå kraften i social delning, skapa influencers och främja främjande av sociala medier – även i B2B-miljöer.
Modul 8: Digital marknadsföring i B2B-miljöer
Analysera hur digital marknadsföring påverkar kundrelationer och utforska olika marknadsföringsstrategier i B2B-miljön.
Modul 9: Personaliseringsmarknadsföring och digitala lojalitetsprogram
Uppskatta vinsten för att anpassa digitalt innehåll och lär dig hur du integrerar plånböcker, appar och betalningar i en sammanhållen lojalitetsstrategi.
Modul 10: Omnikanalmarknadsföring
Lär dig varför plats är den nya marknadsföringsvalutan och hur en omnikanalsmarknadsföringsstrategi kommer att placera dig före dina konkurrenter.
Vad du lär
- Nytt digitalt konsumentbeteende och hur marknadsföring ser annorlunda ut i den social-digitala tidsåldern
- Vikten av innehållsmarknadsföring och de mått som används för att mäta den
- Sökmotorer och hur de är centrala för framgång med digital marknadsföring
- Strategier som konverterar bäst på Google AdWords och Amazon Marketplace
- Hur man utnyttjar mobilannonsering
- Hur man bygger opinionsbildning över sociala nätverk
- Hur man integrerar plånböcker, appar och betalningar i en sammanhållen lojalitetsstrategi
- Platsbaserad mobilmarknadsföring och hur den passar in i ett omnikanal-upplägg
- Strategin som ingår i att skapa en omnikanal kundresa
- Digitaliseringens effekt på B2B-marknadsföring
- Hur man använder 3C Framework, samt vilka framgångsmått man ska spåra över olika marknadsföringsaktiviteter
- Hur man implementerar en omnikanalstrategi för att leverera högre kundlojalitetsnivåer – och sätta dig före dina konkurrenter
Din lärande erfarenhet
- Tillgång till programinnehåll via flera enheter gör att du kan hantera scheman och lära dig på distans – när som helst, var som helst.
- Veckovisa marknadsföringssimuleringar är utformade för att ge dig övning i att hantera din övergripande marknadsföringsmix och individuella kampanjer.
- Fallstudier visar några av världens mest framstående varumärken, inklusive Starbucks, LEGO, Cisco, TRSB och L'Oréal.
- Läromedelsschemat följer ett modulärt tillvägagångssätt, med nytt innehåll som släpps varje vecka.
- Peer learning – i form av diskussionsforum och undersökningar – låter dig följa dina framsteg.
- Videoföreläsningar och liveundervisningssessioner med frågor och svar skapar en uppslukande och engagerande inlärningsmiljö som kan nås utanför klassrummet.
- Vår unika plattform låter användare skapa en profil, ansluta och samarbeta med kamrater och interagera live med ämnesexperter som kommer att underlätta ditt lärande.