Online magisterexamen i tvärmedial marknadskommunikation
eLearning Academy for Communication GmbH
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Engelsk, Tysk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
2 terminer
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 8 900 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vill du fördjupa dina kunskaper om tvärmedial marknadskommunikation och öka dina karriärmöjligheter? Skulle du vilja studera oberoende av tid och plats och själv bestämma hur mycket tid du vill lägga på din fortsatta utbildning? Lämnar din yrkeserfarenhet dig med känslan av att du inte kan lära dig något nytt på en kandidatexamen? Skulle du fortfarande vilja avrunda din expertis akademiskt och på så sätt förbättra din professionella status? Har du redan avlagt en examen i marknadsföring och befinner dig nu i kommunikations- och marknadsföringsbranschen och behöver akut mer expertis inom området? Letar du efter en tvärvetenskaplig utbildning som förenar olika instituts kunnande och många års erfarenhet? Och allt detta i kombination med individuellt stöd? Då är onlinestudieprogrammet Marknadskommunikation inom inriktningen Cross-media Marketing Communication International rätt för dig!
Du kan studera i vårt online masterprogram om du har en internationellt erkänd kandidatexamen eller motsvarande yrkeserfarenhet. Under dina nätstudier i marknadskommunikation kommer du att genomföra 14 av de 15 modulerna genom att arbeta fram de tilldelade uppgifterna och en modul genom en tentamen. I slutet av dina studier kommer du att presentera din masteruppsats i arkivet för tvärmedial marknadskommunikation för en liten examinator online eller på plats.
Antagningar
Läroplan
Kursen består av tre nivåer där totalt 15 moduler ska genomföras.
Modulerna är värda 4 eller 2 ECTS. Masteruppsatsen (14 ECTS) avslutar kursen.
Du avslutar modulerna med att utarbeta en moduluppgift. Ett undantag från detta är den juridiska modulen, som avslutas med en onlineundersökning. De fjorton bearbetningarna omfattar mellan sju och femton sidor. Endast kommunikationskonceptet är en något längre uppgift. Du kan redigera allt innehåll när och var du vill. I design- och masteruppsatsmodulerna har du tre onlineseminarietider vardera. Här kan du också välja datum och delta var du vill. Det enda du behöver är stabil internetuppkoppling.
Totalt är det fjorton uppgifter, ett prov, en magisteruppsats och en masterexamen som skiljer dig från din examen.
Första inlärningsstadiet
I steg 1 kommer du att genomföra tre moduler med allmänt marknadsförings- och kommunikationsinnehåll. På denna nivå hittar du även modulen Vetenskapligt skrivande och empirisk samhällsforskning. Detta är en modul, där vi introducerar dig för litteraturbaserat och evidensbaserat arbete och därmed lägger en bra grund för det arbete som ska göras i efterföljande moduler.
Andra inlärningsstadiet
I steg 2 behandlar vi den vardagliga praktiken av tvärmedial marknadskommunikation. Det handlar bland annat om att arbeta med text, bild och video, samt eventkommunikation, integrerad kommunikation, PR och det praktiska området marknadskommunikation i allmänhet. I modulen kommunikationskampanj och design skapar du ditt eget tvärmediala kommunikationskoncept. En uppgift som även kan tjäna dig som ett skyltfönster för jobbansökningar.
Tredje inlärningsstadiet
I steg 3 sätter vi ett starkt fokus på framtiden. Vi skiljer bildorienterad från försäljningsorienterad marknadskommunikation för att föra dem samman igen i ett tvärmedialt tillvägagångssätt som speglar trenderna inom marknadskommunikation. Rykte och kriskommunikation som högkonst av kommunikationsproffs, samt juridik och etik för kommunikationsbranschen banar väg för dig att bli seniorkonsult.
Seminariet för masteruppsatsen är tilldelat nivå 3, eftersom du vid denna tidpunkt redan bör ha genomfört några moduler för att välja ett lämpligt ämne. I princip är det dock fritt fram att bestämma när du vill starta seminariet. Du startar seminariet när du har en exposé att presentera. Enkelt att registrera dig för ett online-seminarium. Enligt vårt motto: Studera när du vill!
Programresultat
De framgångsrika studenterna tilldelas den akademiska examen "Master of Arts in Marketing Communication" (förkortat "MA" eller "MA") av University of Applied Sciences Burgenland.