MBA i digitala affärer och digital marknadsföring - online
EHEI - European Higher Education Institute

Nyckelinformation
Campus läge
Online Malta
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
18 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 3 500
Ansökningstiden
20 Jan 2024
Tidigaste startdatum
29 Jan 2024
Introduktion
Ackrediterad av Malta Further & Higher Education Authority (MFHEA)
Sedan uppkomsten och den efterföljande utvecklingen av digital teknik har många variabler förändrat verksamhetens karaktär och marknadernas funktion. Digitala färdigheter blir avgörande för affärsframgång och e-business har utökat möjligheterna, vilket främjar smidighet och lyhördhet för att förändra marknadsdynamiken och förbättra effektiviteten och kundupplevelsen.
MBA i e-business och digital marknadsföring är ett intensivt program som förbereder studenterna att möta affärsutmaningar och hantera avancerade tekniker inom ledning och ledarskap, online-affärer, strategisk marknadsföring och digital transformation.
Mastern är designad för personer som vill verka effektivt i e-handelsmiljön och att hantera eller leda antingen omvandlingen av befintliga affärsprocesser eller skapandet av ny e-handelsaktivitet. Genom programmet kommer studenterna att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att hantera den strategiska utvecklingen av e-handelsorganisationer och för att analysera och bedöma affärsekosystemen och organisatoriska kulturer och beteenden. De olika mastermodulerna fokuserade på affärsinnovation, global ekonomi, digital marknadsföring och digital transformation ger studenterna det entreprenöriella tänkesättet att starta sin egen online-verksamhet, gå med i ett befintligt företag eller utveckla nya sätt att expandera sin verksamhet online.
Onlineutbildningen som passar dina behov
Vår onlineutbildningsmodell ger dig friheten att genomföra klasser enligt ditt schema och skapa en lärandeupplevelse som passar dina behov, med tillgång till lärare och rådgivare som kommer att stödja dig under hela masterprogrammet. Alla moduler kommer att undervisas online genom en interaktiv virtuell lärmiljö där du kan få tillgång till synkrona och asynkrona föreläsningar och projektbaserade aktiviteter och labbaktiviteter. Interaktiva livesessioner och webbseminarier kommer att organiseras av professorn för att fördjupa relevanta ämnen, presentera fallstudier och organisera praktiska aktiviteter. Modulen innehåller också olika diskussionsforum som låter eleverna skapa och bearbeta information, öva på kritiskt tänkande och samarbeta och interagera samtidigt eller asynkront i online-inlärningsmiljön.
Skräddarsydd hjälp från fakulteten och akademiska rådgivare kommer att ges till studenterna under hela den akademiska resan för att förbättra akademisk framgång och resultat.
- 100% online
- Schema för heltid och deltid
- 90 ECTS / 2.250 timmars undervisning
- Nivå 7 Eqf European Qualification Framework
- Undervisningsspråk engelska
- Undervisningskostnad 3 500 €
Galleri
Antagningar
Läroplan
Mastern pågår i 18 månader och ger studenterna 90 ECTS.
Programmet är uppbyggt i 3 terminer om 6 månader och innehåller följande 10 moduler och avslutande projektarbete:
- Riskhantering och företagsdiversifiering
- Företagsstrategi
- Företagsredovisning
- E-affärer och innovation
- Business Analytics
- Strategisk marknadsföring
- Retail marknadsföring
- Digital marknadsföring
- Online branding
- Webbmarknadsföring och sociala medier
- Projektarbete
Programresultat
Efter att ha avslutat programmet kommer akademiker att utveckla de färdigheter som krävs för att:
- Förstå hur man omdefinierar organisationens prestation genom digitalisering;
- Hantera internationell affärsverksamhet och verksamhet;
- Utveckla entreprenörskapsfärdigheter för att driva innovation i nystartade ekonomier och företag;
- Leda omvandlingen av befintliga affärsprocesser eller skapandet av nya e-affärsaktiviteter;
- Demonstrera förmågan att leda och utveckla digitala transformations- och innovationsprocesser genom att använda nuvarande och framväxande affärsverktyg, tekniker och teknik;
- Utveckla specifika färdigheter i affärsanalys och digital marknadsföring.
Karriärmöjligheter
Verkliga karriärfördelar
E-business erbjuder idag olika karriärmöjligheter för de individer med ett innovativt och kreativt förhållningssätt till affärer. Masterexamen i e-handel och digital marknadsföring förbereder dig för att arbeta i efterfrågade branscher, inklusive sjukvård och teknik. Som svar på den växande efterfrågan på flexibla och entreprenöriella affärsmän är masterprogrammet utformat för att främja de färdigheter som krävs för en framgångsrik karriär i internationella affärer. Efter att ha avslutat programmet kan akademiker gå in i en efterfrågad karriär inom digital marknadsföring, affärsinformationssystem och e-handel.
Mest efterfrågade karriärer
- Digital Marketing Manager
- E-handelschef
- Brandchef
- Digital Business Analyst
- Digital Transformation Manager
- Digital försäljningsansvarig
- Affärsstrategichef