Master of Teaching (tidig barndom)
Edith Cowan University
Nyckelinformation
Campus läge
Mount Lawley, Australien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* vägledande avgift per termin
Introduktion
Tillhandahåller en nationellt ackrediterad grundutbildning för studenter som redan har en kandidatexamen eller motsvarande examen inom andra områden än utbildning.
Master of Teaching (tidig barndom) ägnar sig åt att producera kvalitetsexamener som är redo att anställa sig inom sektoren för tidig barndom, inklusive undervisning av barn från födelse till åtta år.
Kursen fokuserar specifikt på barn från födelse till åtta år och fokuserar på vård och utbildning för barn i denna åldersgrupp i samarbete med familjer och samhällen.
Kursen bygger på principen att eleverna kommer till programmet med styrkor från ett brett utbud av utbildnings- och livserfaringar. Reflekterande tänkande och forskning, med tonvikt på kopplingar från teori till praktik, värderas. Studenter utvecklar en djup förståelse för vikten av att bygga starka, positiva relationer med barn, familjer, samhällen och kollegor.
Studenterna lär sig att utveckla, implementera och utvärdera socialt inkluderande läroplaner där barn värderas, respekteras och produktivt engagerar sig i lärande.
Den här kursen rymmer "principer och dimensioner" av spetskompetens och levereras genom ömsesidigt gynnsamma partnerskap mellan ECU och de enskilda skolorna och barnomsorgsinställningarna.
Kursansökan
Akademiska antagningskrav (Band 6)
Följande kursspecifika antagningskrav är obligatoriska och måste uppfylla alla sökande. Dessa krav är utöver eller ersätter minimikraven som anges i avsnittet Akademiska antagningskrav nedan.
Alla sökande måste uppfylla icke-akademiska kriterier, förutom att de uppfyller akademiska inträdeskriterier. Sökandes icke-akademiska förmågor kommer att utvärderas utifrån ett online-frågeformulär för icke-akademiska krav för lärarinträde (NARTE).
Akademiska antagningskrav (Band 6) kan vara uppfyllda genom att ett av följande genomförts:
- Kandidatexamen; eller
- Motsvarande förkunskaper inklusive minst fem års relevant yrkeserfarenhet.
Engelska språkkrav (Band 5)
Studenter måste uppnå en IELTS-akademiker med en genomsnittlig nivå på 7,5 eller mer över de fyra komponenterna i lyssnande, tal, läsning och skrivning; ingen poäng under nivå 7.0 i någon av dessa komponenter; och en poäng på 8,0 eller mer i komponenterna för att tala och lyssna.
Notera:
- Om gymnasieutbildning och examensstudier avslutades inom två år innan de ansökte om registrering i Australien, Kanada, Irland, Nya Zeeland, Storbritannien eller USA, behöver de sökande inte lämna bevis på engelska kompetens.
- Sökande som har avslutat sin gymnasieutbildning i Sydafrika på engelska och har en grundexamen undervisad i engelska från ett sydafrikansk universitet anses ha uppfyllt kraven på engelska för att gå in i Master of Teaching.
kursinnehåll
Semestertillgänglighet
- Semester 1: Studera heltid på Mount Lawley
Kursstruktur
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
LIT1200 | Personlig läskunnighet | |
NUM1200 | Personlig räkning |
Studenter måste genomföra ovanstående två enheter LIT1200 (Personal Literacy) och NUM1200 (Personal Numeracy) för att uppfylla kraven i Literacy and Numeracy Test för grundläggande studenter (LANTITE). Alla studenter som anmäler sig till en ackrediterad utbildningskurs för lärare (grundutbildning och examen) från och med 1 januari 2017 måste genomföra tester om deras personliga nivåer av läskunnighet och räkning för att examen ska kunna genomföras. Studenter som anmäler sig till Master of Teaching (Early Childhood) måste framgångsrikt fullfölja båda komponenterna i det personliga läskunnighetstestet och talfärdighetstestet för grundläggande studenter (LANTITE) för att registrera sig över 120 poäng inom sin kurs.
År 1 - Semester 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
LAN6120 | Språk och läskunnighet Födelse till 5 år | 15 |
ECE6130 | Konstruera läroplan för tidig barndom | 15 |
ECE6140 | Undersöka unga barns holistiska lärande och utveckling | 15 |
MSC6110 | Matematik och teknik för små barn | 15 |
År 1 - Semester 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
SCE6120 | Vetenskap för små barn | 15 |
LAN6130 | Tidig litteratur 5-8 år | 15 |
ECM6130 | Matematik i skolans tidiga år: 5 till 8 år | 15 |
ECE6180 | Tidig barndomsövning och pedagogik för barn 5-8 | 15 |
År 2 - Semester 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
ECE6320 | Kroppsutbildning, hälsa och välbefinnande för små barn (friska, aktiva och säkra barn) | 10 |
HSS6180 | Humaniora och samhällsvetenskap Födelse till åtta år | 10 |
AED6160 | Visuell konst och musikutbildning i tidig barndom | 15 |
ECE6160 | Effektiv pedagogik och praktik i sammanhang för tidig barndom | 15 |
TPA6120 | Bedömning av lärandeprestationer | 10 |
År 2 - Semester 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDF6101 | Strategier för undervisning av elever i aboriginal och Torres Strait Islander | 15 |
ECE6150 | Samtida och jämförande perspektiv i förskoleutbildning | 15 |
AED6150 | Dans, drama och mediekonstutbildning i tidig barndom | 15 |
ECE6170 | Ledande och hanterande i sammanhang för tidig barndom | 15 |
Kursutbyte
- Tillämpa kognitiva, tekniska och kreativa färdigheter för att undersöka, utvärdera och syntetisera undervisningsteori och praktik i äkta situationer.
- Tillämpa kommunikations- och samarbetsfärdigheter för att utforma innovativa läroplaner, lärande och utvärderingsaktiviteter i förskolebarn.
- Reflektera kritiskt över en komplex mängd utbildningskunskaper, forskningsprinciper och metoder för att visa behärskning av undervisningen i barndomen.
- Använd självhanteringsfärdigheter på hög nivå för att initiera, planera och genomföra en utökad praktik.
Professionell erkännande
- Ackrediterad av: Australian Children's Education & Care Quality Authority (ACECQA)
- Ackrediterad av: Lärarregistreringsnämnden i Western Australia (TRBWA)
Karriärmöjligheter
Kursen syftar till att förbereda förskolelärare med grundläggande kunskaper, färdigheter och erfarenheter inom en rad olika barndomsinställningar, som arbetar med barn från födelse till åtta års ålder.
Möjliga framtida jobbtitlar
Barnehagelärare, förskollärare, förskolelärare, förskollärare, grundskolelärare, centraldirektör.
Antagningar
Läroplan
kursinnehåll
Tillgänglighet för termin
- Termin 1: Studera heltid vid Mount Lawley
Kursens struktur
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
LIT1200 | Personlig läskunnighet | |
NUM1200 | Personlig räknefärdighet |
Studenter måste slutföra ovanstående två enheter LIT1200 (Personal Literacy) och NUM1200 (Personal Numeracy) för att uppfylla kraven för läs- och räknefärdighetstestet för inledande lärarutbildningsstudenter (LANTITE). Alla studenter som anmäler sig till en ackrediterad förskolelärarutbildning (grund- och forskarutbildning) från den 1 januari 2017 måste framgångsrikt genomföra tester om sina personliga nivåer av läs- och räknekunskaper för att ta examen. Studenter som anmäler sig till Master of Teaching (Early Childhood) kommer att behöva slutföra båda delarna av det personliga läs- och räknetestet för inledande lärarutbildningsstudenter (LANTITE) för att registrera mer än 120 poäng inom sin kurs.
År 1 - termin 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
LAN6120 | Språk och läskunnighet Född till 5 år | 15 |
ECE6130 | Konstruera läroplan för tidig barndom | 15 |
ECE6140 | Undersöker små barns holistiska lärande och utveckling | 15 |
MSC6110 | Matematik och teknik för små barn | 15 |
År 1 - termin 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
SCE6120 | Vetenskap för små barn | 15 |
LAN6130 | Tidig läskunnighet 5-8 år | 15 |
ECM6130 | Matematik i de tidiga skolåren: 5 till 8 år | 15 |
ECE6180 | Småbarnspraktik och pedagogik för barn 5-8 | 15 |
År 2 - termin 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
ECE6320 | Fysisk utbildning, hälsa och välbefinnande för små barn (friska, aktiva och säkra barn) | 10 |
HSS6180 | Humaniora och samhällsvetenskap Född till 8 år | 10 |
6160 AED | Bildkonst och musikutbildning i tidig barndom | 15 |
ECE6160 | Effektiv pedagogik och praktik i tidiga barndomssammanhang | 15 |
TPA6120 | Utvärdering av undervisning | 10 |
År 2 - termin 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDF6101 | Strategier för att undervisa aboriginal- och Torres Strait Islander-studenter | 15 |
ECE6150 | Samtida och jämförande perspektiv i tidig barndomsutbildning | 15 |
6150 AED | Dans, drama och mediakonstutbildning i tidig barndom | 15 |
ECE6170 | Att leda och leda i tidiga barndomssammanhang | 15 |
Galleri
Programresultat
Kursens lärandemål
- Tillämpa kognitiva, tekniska och kreativa färdigheter för att undersöka, utvärdera och syntetisera undervisningsteori och praktik i autentiska situationer.
- Tillämpa kommunikations- och samarbetsförmåga för att utforma innovativa läroplaner, inlärnings- och bedömningsaktiviteter i tidig barndomsutbildning.
- Reflektera kritiskt över en komplex mängd utbildningskunskap, forskningsprinciper och metoder för att visa behärskning av tidig barndomsundervisning.
- Använd självledningsförmåga på hög nivå för att initiera, planera och genomföra en utökad praktik.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Den här kursen syftar till att förbereda förskolelärare med grundläggande kunskaper, färdigheter och erfarenheter inom en rad tidiga barndomsmiljöer, som arbetar med barn från födseln till 8 års ålder.
Möjliga framtida befattningar
Barnträdgårdslärare, förskollärare, småbarnslärare, förskollärare, förskolelärare, centerchef.