Bachelor of Education (Primär)
Edith Cowan University
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Joondalup, Australien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
8 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* vägledande avgift per termin
Introduktion
Denna nationellt ackrediterade kurs är avsedd för att producera framtida lärare som är redo att gå in i grundutbildningen.
En nyckelfunktion i denna kurs är utbudet och antalet erfarenheter av yrkesutövning som erbjuds lärarutbildningsstudenter, vilket säkerställer att de kan göra det väsentliga sambandet mellan teori och praktik samtidigt som man bygger både professionella och generiska anställbarhetsfärdigheter i verkliga undervisningsmiljöer.
Partnerskap mellan ECU och över 1 000 skolor och centrum för tidigt inlärning möjliggör för lärare i förtidsservice att få erfarenhet i olika miljöer, inklusive offentliga, privata, storstads-, regional-, landsbygds- eller avlägsna skolor, som arbetar med barn från olika ekonomiska, sociala, etniska och pedagogiska omständigheter.
Pre-service lärare har också möjlighet att genomföra en formell specialisering i sin grundutbildning. Detta gör att du kan få en djupare och bredare nivå av kunskap och förståelse inom ett visst lärande på forskarnivå. Enheter finns också i den grad som gör det möjligt för studenter att fullfölja ackrediteringskraven för att undervisa i katolska skolor.
Kursansökan
Akademiska antagningskrav (Band 3)
Följande kursspecifika antagningskrav är obligatoriska och måste uppfylla alla sökande. Dessa krav är utöver eller ersätter minimikraven som anges i avsnittet Akademiska antagningskrav nedan.
Alla sökande måste uppfylla icke-akademiska kriterier, förutom att de uppfyller akademiska inträdeskriterier. Sökandes icke-akademiska förmågor kommer att utvärderas utifrån ett online-frågeformulär för icke-akademiska krav för lärarinträde (NARTE).
Alla sökande måste uppfylla de akademiska behörighetskraven för denna kurs. Den vägledande eller garanterade ATAR är som publicerad (i förekommande fall) eller akademiska antagningskrav kan vara uppfyllda genom att ett av följande genomförts:
- AQF Cert IV;
- Framgångsrikt genomförd 0,25 EFTSL-studier på kandidatexamen eller högre hos en australisk leverantör av högre utbildning (eller motsvarande);
- Speciellt tertiär antagningstest; *
- Universitetsförberedelsekurs; *
- Naturligt universitetsorienteringskurs; *
- Aboriginal Student Intake Test; eller*
- Upplevelsebaserat bidragssystem. *
* Mer information finns på inläggssidan för studiekursen.
För internationella studenter inkluderar kraven dina gymnasieskolresultat.
Engelska språkkrav (Band 5)
Internationella studenter måste uppnå en IELTS-akademiker med en genomsnittlig nivå på 7,5 eller mer över de fyra komponenterna av lyssnande, talning, läsning och skrivning; ingen poäng under nivå 7.0 i någon av dessa komponenter; och en poäng på 8,0 eller mer i komponenterna för att tala och lyssna. Internationellt skolade sökande kan också vara skyldiga att uppfylla detta krav.
Minimikrav på engelska för denna kurs kan också vara nöjda med något av följande:
- År 12 Engelska ATAR / engelsk litteratur ATAR klass C eller bättre eller motsvarande;
- Speciellt tertiär antagningstest; *
- Framgångsrikt genomförd 1,0 EFTSL-studier på kandidatexamen eller högre i Storbritannien, Irland, USA, NZ eller Kanada;
- Universitetsförberedelsekurs;
- Naturligt universitetsorienteringskurs; *
- Aboriginal Student Intake Test; *
- AQF-examensbevis, avancerat examensbevis eller associerad examen; eller
- Framgångsrik 0,375 EFTSL-studier på kandidatexamen eller högre hos en australisk leverantör av högre utbildning (eller motsvarande).
Notera:
Om gymnasieutbildning och examensstudier avslutades inom två år innan de ansökte om registrering i Australien, Kanada, Irland, Nya Zeeland, Storbritannien eller USA, behöver de sökande inte lämna bevis på engelska kompetens.
Sökande som har avslutat sin gymnasieutbildning i Sydafrika på engelska och har en grundexamen undervisad i engelska från ett sydafrikansk universitet anses ha uppfyllt kraven på engelska.
Sökande från Seychellerna:
Framgångsrikt slutförande av det internationella allmänna certifikatet för gymnasieutbildning (IGCSE) grad C eller högre, PLUS ett fullbordat fyraårigt nationellt diplom.
kursinnehåll
Semestertillgänglighet
- Semester 1: Studera heltid på Joondalup, Mount Lawley, South West
Kursstruktur
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
LIT1200 | Personlig läskunnighet | |
NUM1200 | Personlig räkning |
Studenter måste genomföra ovanstående två enheter LIT1200 (Personal Literacy) och NUM1200 (Personal Numeracy) för att uppfylla kraven i Literacy and Numeracy Test för grundläggande studenter (LANTITE). Alla studenter som anmäler sig till en ackrediterad utbildningskurs för lärarutbildning (grundutbildning och examen) från och med den 1 januari 2017 måste genomföra tester om personliga nivåer av läskunnighet och talfärdighet för att få examen. Studenter som anmäler sig till kandidatexamen (grundskolan) måste framgångsrikt fullfölja båda komponenterna i det personliga läskunnighetstestet och talfärdighetstestet för grundläggande studenter (LANTITE) för att registrera sig över 240 poäng inom sin kurs.
År 1 - Semester 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDL1240 | Introduktion till undervisning | 15 |
EDL1250 | Lärande och elever | 15 |
MAE1250 | Grunden för primär matematik | 15 |
AED1260 | Arts in Education 1 | 15 |
År 1 - Semester 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDL1260 | Barns tillväxt, utveckling och lärande | 15 |
LAN1260 | Talat språk i grundskolan | 15 |
SCE1260 | Vetenskaplig utbildning i grundskolor 1 | 15 |
PPA1260 | Professionell erfarenhet 1 | 15 |
År 2 - Semester 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
HPE2240 | Hälso- och kroppsutbildning i grundskolor | 15 |
LAN2240 | Engelska i grundskolans tidiga år | 15 |
MAE2250 | Undervisning och lärande i primär matematik 1 | 15 |
HSS2240 | Humaniora och samhällsvetenskap i grundskolor 1 | 15 |
År 2 - Semester 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
HSS2260 | Humaniora och samhällsvetenskap i grundskolorna 2 | 15 |
EDU2260 | Positiva inlärningsmiljöer | 15 |
AED2240 | The Arts in Education 2 | 15 |
PPA2360 | Professionell erfarenhet 2 | 15 |
År 3 - Semester 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
SCE3240 | Vetenskaplig utbildning i grundskolor 2 | 15 |
EDF3101 | Arbetar med inhemska australiensiska barn, ungdomar och deras familjer | 15 |
EDS3240 | Inklusive barn med särskilda pedagogiska behov | 15 |
LAN3280 | Engelska i gymnasiet | 15 |
År 3 - Semester 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU3265 | Utvärdering och utvärdering av lärande | 15 |
MAE3270 | Undervisning och lärande i grundläggande matematik 2 | 15 |
LAN3240 | Engelska för högtalare på andra språk eller dialekter | 15 |
PPA3260 | Professionell erfarenhet 3 | 15 |
År 4 - Semester 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
TPA4100 | Bedömning av lärandeprestationer | 15 |
ATP4440 | Professionell erfarenhet 4 - Assistant Teacher Program | 30 |
Enhet från specialisering | x 1 | 15 |
År 4 - Semester 2
Studenter måste välja ett av följande alternativ:
Alternativ 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
DTM4260 | Materialdesign och teknik | 15 |
Enhet från specialisering | x 3 | 45 |
Alternativ 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU4226 ^ | Skolbaserat projekt | 60 |
Alternativ 3
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU4227 ^ | Praktik | 60 |
^ Kärnalternativ
Kursutbyte
- Tillämpa bred kunskap om disciplin i en rad teoretiska och praktiska grundutbildningssituationer.
- Kommunicera disciplinär (grundutbildning) kunskap och värderingar i professionella och offentliga sammanhang.
- Demonstrera en bred och sammanhängande mängd kunskap i de bakomliggande filosofier, teorier, principer och processer för inlärning inklusive hur de förhåller sig till praxis och lärarnas roll ur ett globalt perspektiv.
- Demonstrera en global syn med respekt för kulturell mångfald, inklusive inhemsk kulturell kompetens.
- Visa autonomi, ansvarsskyldighet och bedömning för eget lärande och yrkesutövning.
- Demonstrera en bred och sammanhängande kunskap med djup i de underliggande principerna och koncepten i grundutbildningen.
- Demonstrera kunskap om sociokulturell bakgrund, inklusive inhemska och deras inverkan på elevernas inlärningsbehov (1,12).
- Tänk kreativt för att förutse utmaningar och generera specifika lösningar / svar på grundutbildningen.
- Tänk kritiskt för att analysera, tolka och konceptualisera komplexa grundutbildningsproblem.
- Använd digital teknik och läskunnigheter för att få tillgång till, utvärdera och syntetisera relevant information från flera källor.
- Arbeta tillsammans och demonstrera initiativ för att implementera sociala, hållbara och etiska värderingar.
Professionell erkännande
Ackrediterad av: Lärarregistreringsnämnden i Western Australia (TRBWA)
Karriärmöjligheter
En framgångsrik avslutning av kursen ger kandidaterna den expertis som krävs för att anställa sig som enastående lärare, utrustade med kunskap och färdigheter för att göra en positiv skillnad i ungdomarnas liv och undervisa i ett eget klassrum.
Möjliga framtida jobbtitlar
Grundskolelärare.
Antagningar
Läroplan
kursinnehåll
Tillgänglighet för termin
- Termin 1: Studera heltid vid Joondalup, Mount Lawley, South West
Kursens struktur
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
LIT1200 | Personlig läskunnighet | |
NUM1200 | Personlig räknefärdighet |
Studenter måste slutföra ovanstående två enheter LIT1200 (Personal Literacy) och NUM1200 (Personal Numeracy) för att uppfylla kraven för läs- och räknefärdighetstestet för inledande lärarutbildningsstudenter (LANTITE). Alla studenter som anmäler sig till en ackrediterad förstelärarutbildning (grund- och kandidatexamen) från 1 januari 2017 måste framgångsrikt genomföra test om personliga nivåer av läs- och räknekunskaper för att ta examen. Studenter som anmäler sig till Bachelor of Education (Primär) måste genomföra båda delarna av det personliga läs- och räknetestet för inledande lärarutbildningsstudenter (LANTITE) framgångsrikt för att registrera mer än 240 poäng inom sin kurs.
År 1 - termin 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDL1240 | Introduktion till undervisning | 15 |
EDL1250 | Lärande och lärande | 15 |
MAE1250 | Grunderna för primär matematik | 15 |
1260 AED | The Arts in Education 1 | 15 |
År 1 - termin 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDL1260 | Barns tillväxt, utveckling och lärande | 15 |
LAN1260 | Talat språk i grundskolan | 15 |
SCE1260 | Naturvetenskaplig utbildning i grundskolan 1 | 15 |
PPA1260 | Yrkeserfarenhet 1 | 15 |
År 2 - termin 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
HPE2240 | Hälsa och idrott i grundskolan | 15 |
LAN2240 | Engelska under de första åren av grundskolan | 15 |
MAE2250 | Undervisning och lärande i primär matematik 1 | 15 |
HSS2240 | Humaniora och samhällsvetenskap i grundskolan 1 | 15 |
År 2 - termin 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
HSS2260 | Humaniora och samhällsvetenskap i grundskolan 2 | 15 |
EDU2260 | Positiva inlärningsmiljöer | 15 |
2240 AED | The Arts in Education 2 | 15 |
PPA2360 | Yrkeserfarenhet 2 | 15 |
År 3 - termin 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
SCE3240 | Naturvetenskaplig utbildning i grundskolan 2 | 15 |
EDF3101 | Arbeta med inhemska australiensiska barn, ungdomar och deras familjer | 15 |
EDS3240 | Inklusive barn med särskilda utbildningsbehov | 15 |
LAN3280 | Engelska i mellan- och högstadiet | 15 |
År 3 - termin 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU3265 | Bedöma och utvärdera lärande | 15 |
MAE3270 | Undervisning och lärande i primär matematik 2 | 15 |
LAN3240 | Engelska för andra språk eller dialekter | 15 |
PPA3260 | Yrkeserfarenhet 3 | 15 |
År 4 - termin 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
TPA4100 | Utvärdering av undervisning | 15 |
ATP4440 | Yrkeserfarenhet 4 - Assistant Teacher Program | 30 |
Enhet från Specialisering | x 1 | 15 |
År 4 - termin 2
Eleverna måste välja ett av följande alternativ:
Alternativ 1
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
DTM4260 | Materialdesign och teknik | 15 |
Enhet från Specialisering | x 3 | 45 |
Alternativ 2
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU4226 ^ | Skolbaserat projekt | 60 |
Alternativ 3
Enhetskod | Enhetens titel | Kreditpoäng |
EDU4227 ^ | Praktik | 60 |
^ Kärnalternativ
Galleri
Programresultat
Kursens lärandemål
- Tillämpa breda disciplinkunskaper på en rad teoretiska och praktiska situationer i primärutbildningen.
- Kommunicera disciplinära (Primärutbildning) kunskaper och värderingar i professionella och offentliga sammanhang.
- Demonstrera en bred och sammanhängande kunskapsmassa i de underliggande filosofierna, teorierna, principerna och processerna för lärande inklusive hur de relaterar till praktiken och lärarens roll, ur ett globalt perspektiv.
- Demonstrera en global syn med respekt för kulturell mångfald, inklusive ursprungsbefolkningens kulturell kompetens.
- Visa självständighet, ansvarighet och omdöme för eget lärande och yrkesutövning.
- Visa en bred och sammanhängande kunskapsmassa med djup i de bakomliggande principerna och begreppen inom grundskolan.
- Visa kunskap om sociokulturell bakgrund, inklusive ursprungsbefolkningen och deras inverkan på elevers lärandebehov (1,12).
- Tänk kreativt för att förutse utmaningar och generera Primärutbildningsspecifika lösningar/svar.
- Tänk kritiskt för att analysera, tolka och konceptualisera komplexa grundskoleproblem.
- Använd digital teknik och läskunnighet för att få tillgång till, utvärdera och syntetisera relevant information från flera källor.
- Arbeta tillsammans och visa initiativ för att implementera sociala, hållbara och etiska värderingar.
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter
Ett framgångsrikt slutförande av kursen ger akademiker den expertis som krävs för att ta anställning som framstående lärare, utrustade med kunskaper och färdigheter för att göra en positiv skillnad för ungdomars liv och undervisa i ett eget klassrum.
Möjliga framtida befattningar
Grundskolelärare.