MagisterexamenPhDLawKandidatexamenMBAHealthcareCourses
Keystone logo
EAE | Programas Distancia Digital marknadsföringskurs
EAE | Programas Distancia

Digital marknadsföringskurs

Spain Online, Spanien

9 Months

Spanska

Deltid

Sista ansökningsdag för begäran

Begär tidigaste startdatum

Begär studieavgifter

Blandad, Distansutbildning

Introduktion

Huvudegenskaper för vår elektroniska handelskurs

Det sätt på vilket konsumenterna informerar och köper har förändrats, men också det för företag när de kommunicerar och interagerar med sina kunder, vilket har resulterat i att nya sätt att generera affärer som var otänkbara för några år sedan har uppstått. Dessa nya affärsmodeller behöver marknadsföringspersonal med en tydlig digital profil, med förmågan att skapa och utveckla strategier som förvandlar företagets digitala identitet för att göra det mer känt och attraktivt.

Elektronisk handelskurs, utvecklad av EAE Business School bland de övriga distanskurserna, svarar på företagens och organisationernas krav att införliva profiler som är utbildade inom digital marknadsföring i sina avdelningar.

E-handel: Träna din instinkt för att upptäcka och hantera affärsmöjligheter på Internet

Den avancerade kursen i digital marknadsföring vid EAE Business School gör nyckelfrågorna om online-marknadsföring och e-handel tillgängliga för deltagare för en praktisk tillämpning i företagets vardag.

Det riktar sig både till yrkesverksamma som vill specialisera sig inom dessa två områden och till företagare som vill starta företag baserat på digitala miljöer och lära sig om de nycklar och möjligheter som Internet erbjuder.

Fördelar med att studera det högre programmet för digital marknadsföring vid EAE

Kursen i digital marknadsföring kan göras online eller blandas, metoder som ger studenten flera fördelar, såsom flexibilitet, anpassning till deras behov eller möjligheten att förena arbete och familj.

Kvaliteten på inlärningsresurserna och verktygen för dessa metoder, liksom nivån på tillfredsställelse bland studenterna, bland annat har lett till att efterfrågan av denna typ har ökat världen över de senaste åren. I Spanien har tillväxten varit högre än 60%.

Online-läge

Virtual Campus är den inlärningsplattform där allt arbete från EAE: s online-modalitetsstudent formuleras. I det här virtuella utrymmet har du material, resurser och inlärningsverktyg som gör att du kan gå vidare under hela kursen.

Blandat läge

Denna modalitet kännetecknas av att man kombinerar fördelarna med online-träning och personlig träning. Förutom flexibiliteten och friheten i scheman finns det fördelarna med klasser eller personliga möten som gör det möjligt att skapa relationer med lärare och andra elever, vilket gör det möjligt att utbyta erfarenheter och kunskaper med andra.

  • Klasser eller personliga möten

Av praktisk natur kombinerar de presentation av ett ämne av en expert med gruppdynamik. Sessionerna äger rum på Madrid- och Barcelona-campus och studenten kan delta i 20.

  • En till en handledning

Studenten har fyra en-till-en-självstudier, där han kan välja mellan en coaching, träffa en expert eller ta en projekthandledning.

Ackompanjemang

Ackompanjemang är, tillsammans med resurserna och Virtual Campus, en av de mest framstående aspekterna av EAE: s online- och blandade metoder. Ackompanjemanget innehåller en uppsättning personliga uppföljningsåtgärder av periodisk karaktär som syftar till att hjälpa studenten att genomföra programmet framgångsrikt.

För att göra detta möjligt utmärker sig två siffror i undervisningsrådgivargruppen, den personliga handledaren och handledaren.

  • Personlig handledare

Referensperson för studenten, som hjälper till med att organisera och planera programmet, förutom att ge svar på alla tvivel och frågor om studien eller ämnet.

  • Dynamizer

Han / hon är en expert inom området som löser de tvivel som tas upp, föreslår praktiska aktiviteter och anger studietakt.

  • Förberedelsegrupper

Deras mål är att hjälpa eleven att klara de teoretiska utvärderingarna av varje modul. Under hela året hålls olika förberedelsegrupper för samma modul, på det sättet är det lättare för studenten att anmäla sig till dem när som helst under hela kursen.

Diversifiera försäljningskanaler och kundrelationer

Få sektorer utgör så krävande utmaningar för företaget som digitala, ett område som växer och utvecklas med stormsteg och som öppnar dörrarna för nya mycket lönsamma affärsmodeller.

Denna avancerade kurs sätter nyckelfrågorna inom digital marknadsföring och e-handel inom deltagarnas räckvidd för en praktisk tillämpning i den dagliga organisationen.

Studiens plan riktar sig både till yrkesverksamma som vill specialisera sig inom dessa två områden och till företagare som vill marknadsföra företag baserat på digitala miljöer och lära sig om de möjligheter som Internet erbjuder.

Programmet har utformats av kända experter så att deltagarna kan assimilera och arbeta med innehållet självständigt och flexibelt enligt deras intressen och integrera lärande i deras professionella och personliga liv. Dagordningen inkluderar de grundläggande aspekterna av onlinemarknadsföring och elektronisk handel och använder digitala resurser, webbseminarier, bloggar och andra dynamiska element som underlättar utbildningen av deltagarna. Dessutom måste de genomföra ett handledt slutprojekt, där de kan tillämpa kunskaper och färdigheter som förvärvats.

Efter framgångsrikt genomfört programmet får studenter en dubbel examen från EAE och från University of Barcelona-Il3 (Barcelona campus) och från Rey Juan Carlos University (Madrid campus).

Graden som erhållits i slutet av programmet ligger inom kategorin inofficiella grader. Även om värdet och erkännandet som titeln har från företagens sida, på grund av innehållets kvalitet, specialisering och praktiska natur, underlättar de studerandes anställbarhet.

EAE Business School var en av pionjärskolorna inom undervisning i marknadsföringsprogram i Spanien.

Läs mer på institutionens webbplats

Stipendier och finansiering

Läroplan

Programresultat

Studentberättelser

Antagningskrav för programmet

Demonstrera ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemangsförmåga.

Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.

Om skolan

Frågor