L4 CIM-certifikat inom professionell marknadsföring
CIM Academy
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Cookham, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
GBP 1 395 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Online | 1 809 GBP Virtuellt | 2 655 GBP Blandad
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Ger praktiska färdigheter och kunskaper för att utforma och genomföra taktiska marknadsaktiviteter och kampanjer. Du kommer att få relevant och modern marknadsföringskunskap som hjälper dig att bygga din trovärdighet i din professionella marknadsföringsroll.
Vem är det till?
Junior marknadsförare; seniorer, särskilt i små och medelstora företag, där marknadsföring bara är en del av det de gör eller dem som marknadsför supportroller, som genomför marknadsaktiviteter som en del av sitt jobb. De typiska profilerna för personer som kan ta denna kvalifikation inkluderar ofta:
- Marknadsassistenter.
- Marknadsföringskoordinatorer.
- Marknadschef.
- Marknadsföringschefer i små och medelstora företag utan formella marknadsföringskvalifikationer.
- Icke-marknadsförare med ambitioner för marknadsföring.
- Befintliga marknadsförare som vill specialisera mer.
Vad du kommer att lära dig
- Marknadsföring (Obligatorisk): Marknadsrollens roll och funktion och funktion i viss utsträckning, liksom vad som påverkar beteendet hos dina kunder. Du kommer att kunna tillämpa och anpassa en marknadsföringsblandning för att tillgodose kundernas behov.
- Integrerad kommunikation (Obligatorisk): De många olika sätten att kommunicera med kunder, både inom och utanför organisationen.
- Kundupplevelse (valfritt): Förstå alla aspekter av dina kunders erfarenhet så att du kan se till att du levererar förväntningar på ett konsekvent sätt. Övervaka och mäta deras tillfredsställelse så att du kan göra lämpliga förbättringar efter behov.
- Digital marknadsföring (valfri): Hur man tillämpar praktisk kunskap, inklusive effektiv användning av digital marknadsföringsverktyg.
Framgångsrikt genomförande av tre moduler leder till CIM-certifikatet inom professionell marknadsföring. Om du vill kan du studera för en modul i taget och bygga upp till en kvalifikation senare.
Kursinnehåll
MARKNADSFÖRING
Bedömning: Denna modul bedöms med en två timmars flervalsfrågaundersökning.
Lärandemål
Marknadsföringskonceptet
- Förstå marknadsrollens roll och funktion.
- Förstå vad som påverkar kundbeteendet.
Analys och inblick
- Identifiera faktorer och trender i marknadsmiljön och hur de påverkar marknadsplaneringen.
- Identifiera alternativ för att samla relevant marknadsföringsinformation.
Marknadsföringsmix
- Känn elementen i marknadsföringsblandningen.
- Applicera och anpassa marknadsföringsblandningen för att tillgodose kundernas behov.
INTEGRERAD KOMMUNIKATION
Bedömning: Denna modul bedöms genom ett arbetsbaserat uppdrag.
Lärandemål
Intern marknadsföring
- Vet hur man bygger tvärfunktionella relationer.
- Förstå hur man utnyttjar resurser för att leverera effektiva marknadsföringslösningar.
Värde proposition
- Skapa effektiv kommunikation för att leverera värde till kunder.
- Förstå produkt- och varumärkeshantering.
Marknadskommunikation
- Förstå komponenterna i marknadsföringskommunikationsblandningen.
- Utveckla integrerad marknadsföringskommunikation.
KUNDARUPPLEVELSE (VALUTA)
Bedömning: Denna modul bedöms genom ett arbetsbaserat uppdrag.
Lärandemål
Kundkontext
- Förstå omfattningen av olika sammanhang över vilka marknadsförare arbetar.
- Förstå vikten av kundernas förväntningar.
Kundupplevelse
- Förstå de olika dimensionerna av kundupplevelsen.
- Leverera aktiviteter som förbättrar kundupplevelsen.
Mätning och övervakning
- Veta hur man övervakar och mäter kundupplevelsen i ett sammanhang.
- Använd mätvärden för att förbättra framtida kundupplevelse.
DIGITAL MARKETING (VALG)
Bedömning: Denna modul bedöms av en e-portfölj.
Lärandemål
Det digitala landskapet
- Förstå de möjligheter och utmaningar som presenteras genom den störande digitala miljön.
- Bedöm effekterna och påverkan av den dynamiska digitala miljön.
Digital verktygslåda
- Vet hur viktiga digitala verktyg kan stödja och förbättra marknadsföring.
- Förstå relevansen av digitala plattformar och kanaler i sammanhang.
Digital i åtgärd
- Utveckla digitala aktiviteter för att stödja och förbättra flerkanalig marknadsföring.
- Använd de viktigaste principerna för övervakning och mätning av marknadsföringseffektivitet.
Ingångskrav
CIM Academy har sina egna behörighetskriterier och sökandena bedöms individuellt. Denna kvalifikation motsvarar det första året på grundnivå och vi rekommenderar att du har minst ett års erfarenhet av att arbeta i en marknadsföring eller kundservice roll.
Alternativt accepterar vi:
- CIM nivå 3 (inledande) certifikat i marknadsföring.
- Alla relevanta nivå 3-kvalifikationer.
- Kandidat- eller magisterexamen från ett erkänt universitet.
- Diagnostisk bedömning till nivå 4.
Våra program lärs på engelska, och om engelska inte är ditt första språk, måste du också ge bevis för minst IELTS Academic Module (6.5) / Cambridge Certificate of Advanced English (betyg B).
Bokning
Bokning ska ske via CIM Academy teamet på CIM - ring oss på 44 (0) 1628 427240.
Online - £ 750 moms
- Examen / Bedömningsavgifter - £ 435
- CIM studerar medlemskap - £ 60
Totalt inklusive moms = £ 1,395
Vad ingår -
- 24/7 tillgång till CIM Academy Online
- Studentstöd
- CIM studerar medlemskap för året
- Examens- och bedömningsavgifter
Virtuellt (online) - £ 1095 Moms
- Examen / Bedömningsavgifter - £ 435
- CIM studerar medlemskap - £ 60
Totalt inklusive moms = £ 1 809
Vad ingår -
- Undervisningskostnader
- 24/7 tillgång till CIM Academy Online
- Studentstöd
- CIM studerar medlemskap för året
- Examens- och bedömningsavgifter
Blandat (ansikte mot ansikte och online) - 1 800 kr moms
- Examen / Bedömningsavgifter - £ 435
- CIM studerar medlemskap - £ 60
Totalt inklusive moms = £ 2,655
Vad ingår -
- Undervisningskostnader
- 24/7 tillgång till CIM Academy Online
- Studentstöd
- CIM studerar medlemskap för året
- Examens- och bedömningsavgifter
- En dag ansikte mot ansikte verkstad per modul
Ytterligare tentamenavgifter kan gälla för studenter på platser utanför Storbritannien.