Innehållsmarknadsföring onlinekurs
Berghs School of Communication
Nyckelinformation
Campus läge
Stockholm, Sverige
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
SEK 38 750
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Denna praktiska professionella kurs ger dig praktisk kunskap om mekaniken i innehållsmarknadsföring. Du kommer att få en avancerad praktisk kunskap om disciplinen och de färdigheter du behöver för att producera innehåll som ger resultat.
Företag använder innehållsmarknadsföring för att locka kunder till sitt varumärke och behålla dem. Att hitta rätt historia och berätta den på rätt sätt är där du kommer in som innehållsmarknadsförare. Du kommer att bli flytande i innehållsmarknadsföringsstrategi och planering genom engagerande övningar och interaktiva workshops. Du kommer att utforska verktyg och tekniker för att förverkliga dina idéer, med särskild tonvikt på kommersiell copywriting. Och du kommer att höra gästföreläsningar från branschen. Du samlar allt när du levererar innehåll för en verklig kundbriefing.
Idealiska studenter
Ingen yrkeserfarenhet av innehållsmarknadsföring eller copywriting är nödvändig, även om grundläggande kunskaper om marknadsföringsprinciper och/eller skrivande rekommenderas. Du behöver behärska engelska flytande i tal och skrift. Om du är en yrkesutövare i tidig karriär eller pivoterar från marknadsföring, kommunikation eller en designdisciplin är det här platsen för dig.
Antagningar
Programresultat
Viktiga takeaways inkluderar:
- Lär dig arbeta med innehållsunderlag
- Förvandla budskap till berättelser
- Skapa mätbara innehållsplaner
- Optimera innehållet för varje steg i marknadsföringstratten
- Förstå data, distribution och trender
- Utforska olika innehållsformat