Keystone logo
Australian Graduate School of Leadership

Australian Graduate School of Leadership

Australian Graduate School of Leadership

Introduktion

Uppdrag och mål

Förbättra kunskap och förståelse: Vi strävar efter att fördjupa kunskap och förståelse genom långvariga forskningssamarbeten med flera universitet och genom den tematiska analysen av den växande och unika repertoaren av longitudinella ledarskapsfallstudier som utvecklats av DBL-kandidaterna har vi catering på uppdrag av CSU.

Att göra det möjligt för individer att lära sig under hela livet (för personlig tillväxt och uppfyllande, effektivt deltagande i arbetskraften och konstruktiva bidrag till samhället): Vi har bidragit till utvecklingen av flera tusen medel- och chefschefer i många australiensiska företag under de senaste 40 åren. och myndigheter. Mer nyligen har vi implementerat en rad 12-veckors intensiva strategiska ledarskapsprogram på jobbet för en stor australisk bank. Våra synpunkter beträffande vikten av kontinuerligt lärande inom ramen för balansen mellan arbete och livsbalans framgår av rapporten om en undersökning som vi genomförde under de senaste tre åren som sponsras av Working NSW i framtiden för arbetet 2020. (ISBN 9780980499100) Denna rapport är tillgänglig på vår hemsida.

Möta kraven på arbetsmarknaden genom kvalitetsutbildning: Vi har infört ett antal kursleveranser och innehållsinnovationer som syftar till att förbättra kvaliteten på den utveckling som erbjuds till kursdeltagarna. Vi hämtar användbar information från små gruppdiskussioner och individuella djupintervjuer med tidigare deltagare och rådgivande rådsmedlemmar. Vi känner igen och införleder i vår kurs så mycket som möjligt trenden mot "kursperspektivisering". Vi strävar efter att effektivt överbrygga klyftan mellan teori och praktik och ge ett mycket starkare värde som ligger till grund för båda.

Utrusta samhället med sociala, kulturella och internationella kunskaper, färdigheter och attityder för att förbättra livskvaliteten för alla medborgare: Vi är en specialiserad mogen institution. Vi inser emellertid att vi har potential att uppnå en större inverkan än vad vår storlek skulle kunna föreslå för att ge samhällsledare utrustade med sociala, kulturella och internationella kunskaper, färdigheter och attityder som hjälper dem att göra ett bättre jobb för att förbättra livskvaliteten för alla medborgare.

Bidra till ett demokratiskt, rättvist och civiliserat samhälle: Realiteten i ledarskap som deltagare brukar upptäcka på sin lärande resa framhäver typiskt övergången som uppstår i organisatorisk ledarskap från ett autokratiskt fokus på att generera kortsiktig lönsamhet, främst till förmån för ett begränsat uppsättning av intressenterna mot ett gemensamt distribuerat ledarskap som antar en helhetsorienterad mångsidig aktörs rättvis och inkluderande tjänsteprocedur för alla intressenter oavsett deras relativa makt och inflytande.

Bidra till en förbättrad nationell ekonomi genom höga kunskaper, kunskaper och forskning (inklusive samarbetsforskning med näringslivet, industrin och regeringen): Organisationens första raison d'être för 40 år sedan var att skapa en bro mellan näringslivet och världsledande klass akademiker. Denna bro bildades av fem av Australiens mest kända huvudföretag. Vårt fortsatta intensiva samarbete med företag och vårt engagemang för att knyta teori till övning under de senaste 40 åren motiverar vår positionering som en bro mellan den akademiska världen och företagsledning på högre nivåer. Nyligen har vi inkluderat det civila samhällssektorn som en viktig partner för att cementera denna bro.

115971_pexels-photo-2193300.jpeg

Översikt och historia

International Marketing Institute of Australia Ltd (IMIA) grundades 1970 av fem stora australiensiska företag: Amatil, APM, CSR, ICI och Bank of New South Wales (nu Westpac). Dessa företag förblev starkt involverade fram till 1990 när IMIA blev ett självständigt forskarutbildningscenter för strategiska företagsstudier. Under 2010 blev IMIA Australian Graduate School of Leadership (AGSL) och med sitt dotterbolag, IMIA-centret för strategiska företagsstudier, fortsätter att erbjuda ledarskapsutveckling och strategiska rådgivningstjänster till organisationer och individer.

IMIA: s fakultet upphandlades initialt från Harvard Business School och andra stora amerikanska och europeiska handelshögskolor. I slutet av 1980-talet introducerades en stark australiensisk fakultetskomponent. IMIA: s första fakultetsdirektör var en tidigare Admissionsdeklaration vid Harvard Business School. Dr Ramzi Fayed utnämndes 1984 till fakultetsdirektör och blev år 1990 institutdirektör. 1991 etablerades IMIA: s Sydney CBD Campus.

Förutom korta kurser, företagsinformation och innovationsfacilitet och rådgivning, utvecklar IMIA och erbjuder ackrediterade forskarutbildningskurser på uppdrag av och i samarbete med universitetspartner. Kursmaterial tillhandahålls online, så att deltagarna kan studera när som helst och var som helst har de tillgång till internet. Detta har gjort det möjligt för dagens chefer med oförutsägbara reseåtaganden och arbetsbelastningar att integrera sina studieförpliktelser framgångsrikt i sina liv.

115972_pexels-photo-2065490.jpeg

Platser

  • Sydney

    Level 25, 88 Phillip Street, NSW 2000, Sydney

Program

    Institutionen erbjuder även:

    Frågor