Doktorand i utbildning
Atlantic International University
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Honolulu, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk, Spanska, Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
USD 350 / per credit
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Introduktion
Doktorsexamen i utbildning vid AIU:
Ditt AIU-utbildningsprogram för distansutbildning kommer att vara ett skräddarsytt program som designats just för dig av din och din rådgivare. Denna flexibilitet för att tillgodose dina behov finns sällan i andra distansutbildningsprogram. Vårt program kräver inte att varje student studerar samma ämnen och använder samma böcker och läromedel som andra studenter. Istället är våra doktorander online designade just för dig. De är individuellt utformade för att tillgodose dina behov och hjälpa dig att uppnå dina professionella och personliga mål.
Se och lära dig mer om AIU idag!
Atlantic International University","author_url":"","source":""}" />
Antagningar
Läroplan
Viktigt: Nedan hittar du ett exempel på ämnen eller områden som du kan utveckla och arbeta med under ditt studieprogram. Detta betyder inte på något sätt att det nämnda exemplet innebär att det är en komplett lista som du är skyldig att utföra vid AIU, utan att den används av dig som den är, ett exempel eller en guide till din tjänst. Vi påminner dig om att AIU inte kräver att eleverna följer en standardiserad läroplan. Vill du lära dig mer om läroplaners design vid AIU? ( Kurser och studieplaner )
Ämnen och ämnesområden inom utbildning:
Epistemologiska problem inom pedagogisk forskning Forskning om samtida problem med pedagogisk utveckling Holistiska särdrag inom psykopedagogik i utbildningsinstitutioner Samtida problem med vetenskaplig beräkning i pedagogik
Sammanfattning av ämnen och områden inom utbildning:
Epistemologiska problem inom pedagogisk forskning
mål
Fördjupa studien av vetenskapligt-pedagogiska forskningsmetoder.
Bibliografi
- Kollektiv av författare vid University of Havana. Social forskningsmetodik. ENPES UH Kuba, 1980
- Fox, O. Process of Research in Education. Universitetet i Navarra. Spanien, 1987
- Bunge, Mario. Vetenskap, dess metod och filosofi. XXI -talet. Buenos Aires, 1973
- Gay, LR Educational Research: Kompetenser för analys och tillämpning. 2: a. Ed. Charles Merrill Publishing Company. Columbus O. 1981
- Medawar, PB Råd till en ung forskare. FCE Mexico, 1982
- Plutchink, R. Foundation of Experimental Research. 3: e. Haper och Row. New York
- Popper, KR The Logic of Scientific Inquiry. Ed. Tecnos. Madrid, 1985
- López Cano, J. Luis. Vetenskapliga metoder och hypoteser. Ed. Trillas. Mexiko, 1983
- Cortés del Moral, R. Den dialektiska metoden. Ed. ANUIES. Mexiko, 1977
- Från Gortari, Eli. Slutsatser och bevis i vetenskap. Ed Ocean. Barcelona, 1983
- Dominowski, RL Research Methods. Englewood Cliffs. NJ Prentice - Hall. 1980
- Pardinas Felipe. Metodik och tekniker för samhällsvetenskaplig forskning. Ed. XXI Century. Mexiko, 1969
- Polit. DF OCH Hungle BP Essential of Nursing Research. Ed. JB Lippincott. Philadelphia, 1985
- Garza Ario marknad. Manual för forskningstekniker. 3: e. Ed. College of Mexico. 1981
- Sosa Martínez José. Vetenskapliga metoder. Ed. SITESA. Mexiko, 1990
Undersökning av samtida problem med pedagogisk utveckling
mål
Upptäck och lös nuvarande och framtida pedagogiska problem.
Lärarnas pedagogiska arbete bygger på behovet av att skapa möjliga alternativa metodologiska strategier för lösningar och innovativa utvecklingsförslag inom yrkesutövningens område.
Bibliografi
- Pino Guzmán Esther María. Samtida problem med pedagogisk utveckling. Ed. IMEP. Mexiko, 1996.
- Kollektiva författare. Round Table and Special Conference on Pedagogy 95. Ed. El Palacio de la Convencion. Kuba 1995.
- Konstantinov, NA et a Fundamental Problem of Pedagogy. Ed. Min. Av utbildning. Havanna, 1962.
- Molibog, AG Frågor om den vetenskapliga organisationen för pedagogiskt arbete i gymnasiet. Ed. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba s / a.
- Serra, C. et al. Utbildning börjar med livet. Ed. Människor och utbildning. Havanna, 1979.
- Olika författare. Pedagogisk antologi I. IMEP. Mexiko, 1996
- Olika författare. Pedagogisk antologi II. (Pedagogiska paradigmer och utbildningsmodeller. IMEP. Mexiko, 1996.
- Olika författare. Pedagogisk antologi III. (Pedagogiska paradigmer och kubanska och mexikanska utbildningsmodeller) IMEP. Mexiko, 1996.
Psykopedagogikens holistiska särdrag i utbildningsinstitutioner
mål
Bedöm psykologins roll för att lösa samtida utbildningsproblem.
Modellera, tillämpa och utvärdera effektiviteten av interventionstekniker för att lösa utbildningsproblem.
Bibliografi
- Wolman. Benjamin, B. Manual of General Psychology. Vols. I, II och III Ed. Martínez Roca SA Barcelona, 1979.
- Olika författare. Psykopedagogisk antologi. Vols. I, II och III IMPE. Mexiko, 1996.
- Braustein Nestor, A. Et al. Psykologi: Ideologi och vetenskap. Ed. XXI Century. 7: e upplagan Mexiko, 1981
- Caparros, Antonio. Psykologins historia. Ed. CEAC. Barcelona, 1990
- Smirnov A. A, Leontiev AN et al Psychology. Ed. National Printing of Kuba. Havanna, 1961
- Technical Encyclopedia of Education Vols. I till VI. Ed. Santillana. Regissör Sergio Sánchez Cereso. Madrid, 1975
- Jodar, Julian. Encyclopedia of Ocean Psychology. Ed Ocean. Barcelona, 1984 vol. I, II och III.
- Gispert, Carlos. Barn- och ungdomspsykologi. Vols. I, II och III Ed. Ocean. Barcelona, 1984.
- Collective of Authors IMEP-UC. Psykopedagogikens holistiska särdrag i utbildningsinstitutionen. IMEP. Mexiko, 1996
- Rubistein SL Utvecklingen av psykologi. Principer och metoder. Ed. National Havana. Kuba, 1964
- González, F. Principer och kategorier av psykologi. Ed. Människor och utbildning. Havanna, 1983
- González, F. Personligheten. Din utbildning och utveckling. Ed. Människor och utbildning. Havanna, 1989
Samtida problem inom vetenskapen
mål
Analysera sambandet Science - Technology - Society - Development; ett humanistiskt perspektiv i nuvarande förhållanden.
Bibliografi
- Yordi García, Mirtha. Samtida vetenskapsproblem. Ed. IMEP México, 1995
- Kollektiva författare. Sociala problem med vetenskap och teknik. Ed. Félix Várela. Havanna, 1994
- Núñez, Jorge Y. Vetenskap, kultur och social utveckling. Ed. Univ. Of Camagüey. Camaguey, 1990
- Núñez Jorge Y. Teoretisk tolkning av vetenskap Ed. Univ. De Camagüey. Camaguey, 1989
- Figaredo, F. Konferens om sociala problem inom vetenskap och teknik. Användar information. Ed. Univ. Of Camagüey. Camaguey, 1995
Datorer inom pedagogik
mål
Fördjupa kunskaperna om tillämpad dator inom utbildningsutveckling.
Utveckla kreativiteten i kognitiv förmåga i tillämpad dator inom pedagogisk vetenskaplig forskning.
Bibliografi
- Olika författare. Pedagogisk-pedagogisk beräkningsantologi. Ed. IMEP. Mexiko, 1996
Avhandling i utbildningsprojekt:
- MBM900 PhD-förslag
- MBM902 doktorsavhandling (15 000 ord)
Publikation: Varje doktorsexamen i doktorsexamen i företagsekonomi måste publicera sin doktorsavhandling online i allmänhet eller genom professionella tidskrifter och tidningar.