Master of Marketing
Atlantic International University Masters Programs
Nyckelinformation
Campus läge
Honolulu, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
Begär info
Takt
Begär info
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Introduktion
Master of Marketing (MS, MBA, MPA) -programmets mål är att ge studenterna de tekniska och färdighetsuppsättningar som krävs för att bli en marknadsföringsprofessionell som kan lösa praktiska frågor inom marknadsföringsområdet. Master of Marketing-programmet erbjuds online via distansutbildning. Efter att ha utvärderat både akademiska poster och livserfarenhet kommer AIU-personal som arbetar tillsammans med fakultets- och akademiska rådgivare att hjälpa studenterna att skapa ett skräddarsytt program, utformat på individuell basis. Denna flexibilitet för att tillgodose studenternas behov finns sällan i andra distansutbildningsprogram. Vårt onlineprogram kräver inte att alla studenter tar samma ämnen / kurser, använder samma böcker eller läromedel. I stället utformas online Master of Marketing-läroplanen individuellt av studenten och akademisk rådgivare.
Det behandlar specifikt styrkor och svagheter med hänsyn till marknadsmöjligheter i studentens stora och avsedda arbetsområde. Förstå att industrin och geografiska faktorer ska påverka innehållet i läroplanen istället för en standardiserad one-fits-all design är kännetecknet för AIU: s unika strategi för vuxenutbildning. Denna filosofi tar itu med den dynamiska och ständigt föränderliga miljön hos yrkesverksamma genom att hjälpa vuxna studenter att nå sina professionella och personliga mål inom ramen för examen.
Galleri
Antagningar
Läroplan
Viktigt: Nedan följer ett exempel på de ämnen eller områden du kan utveckla och arbeta med under dina studier. Det är ingalunda en komplett eller obligatorisk lista eftersom AIU -program inte följer en standardiserad läroplan. Det är endast avsett som en referenspunkt och exempel. Vill du lära dig mer om läroplanens design vid AIU? ( Kurs och läroplan )
Kärnkurser och ämnen i marknadsföring
- Marknadsföring Etik och lag
- Marknadsundersökning
- Marknadsföringsstrategi
- Ny produktutveckling och marknadsföring
- Internationell marknadsföring
- Statistikmetoder
- Datainsamlingsmetoder
- Kvalitativ efterforskning
- Marknadsföring
- Brand Management
- Mediestrategi, analys och planering
- PR-strategier
- integrerad marknadskommunikation
Orienteringskurser
- Kommunikation och utredning (omfattande CV)
- Organisationsteori (portfölj)
- Experientiellt lärande (självbiografi)
- Akademisk utvärdering (frågeformulär)
- Grundläggande kunskap (Integrationsschema)
- Grundläggande principer I (Utbildningsfilosofi)
- Professionell utvärdering (självutvärderingsmatris)
- Utveckling av forskarutbildning (garanti för akademisk examen)
Forskningsprojekt i marknadsföring
- Masterprojekt
- MBM300 uppsatsförslag
- MBM302 Examensarbete (7.500 ord)
Publicering: Varje kandidatexamen för marknadsföring uppmanas att publicera sina forskningshandlingar antingen online i det offentliga området eller genom professionella tidskrifter och tidskrifter över hela världen.