Doktor i företagsekonomi (DBA) i mobil och digital marknadsföring
Alfred Nobel Open Business School
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Zürich, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
2 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 5 000 / per semester
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
- Varaktighet: 2 semestrar
- Poäng: 60
- Språket engelska
- Studieavgift: 4000EUR / termin
- Program: Alfred Nobel Open Business School Schweiz & Collegium Humanum Warsaw Management University
Doktor i företagsekonomi (DBA) - Mobil- och digital marknadsföring forskarutbildning, anordnad av Alfred Nobel Open Business School Schweiz i samarbete med Collegium Humanum Warsaw Management University, är den mest igenkännliga och prestigefyllda chefskvalifikationen.
Doctor of Business Administration (DBA) är en forskarutbildningskurs som bekräftar de högsta chefskvalifikationerna, riktad till erfarna chefer på hög nivå och affärsmän. DBA-studier-Mobil & Digital marknadsföring är det enda studieprogrammet i denna del av världen för högklassiga specialister inom digital och mobil marknadsföring, det snabbast växande marknadsföringsområdet. Studierna bygger på den mest uppdaterade, avancerade tekniska kunskapen.
Doctor of Business Administration (DBA) - Studier av mobil och digital marknadsföring utvärderas noggrant och förbättras kontinuerligt.
Kandidater från detta specifika DBA-program representerar en elitgrupp av högklassiga specialister inom mobil och digital marknadsföring, vilket garanterar både sig själva och den potentiella framtida arbetsgivaren en hög nivå av tjänster som erbjuds. Vi föreslår en innovativ undervisningsplan, både vad gäller innehåll och praktik, som skapar ett virtuellt arbetsområde som möjliggör snabbare implementering av den förvärvade kunskapen. Vi utbildar enligt metoden att utbilda välkända i USA för kvalificerad ledningspersonal, som perfekt tränger in i området ny teknik, marknadsföring och digital och mobil marknadsföring.
Kreativa teknologilösningar och applikationslösningar, liksom en ny organisation och administrationssystem, möjliggör enkel och trevlig utbildning.
Denna specialisering täcker de koncept, verktyg och tekniker som behövs för att kommunicera med kunder på ett systematiskt och integrerat sätt och för att skapa effektiva, riktade reklamkampanjer. När du slutfört specialiseringen på mobil och digital marknadsföring kommer du att förstå strategiska marknadsföringskoncept och de verktyg som krävs för att fatta välgrundade beslut och ange riktningen för ditt företag, din affärsenhet, avdelning eller produktlinje i ett digitalt ekosystem.
Programmet DBA i digital och mobil marknadsföring hjälper dig att skapa och leverera effektiva mobilmarknadsföringskampanjer. Du kommer att täcka de koncept och trender som ligger till grund för mobilmarknadsföring och ta en djupgående titt på SMS-kampanjer och mobiloptimerade webbplatser.
Du kommer att titta på de framväxande trenderna inom mobilområdet och känna igen den nya möjligheten som "alltid på" mobila enheter ger för att effektivt interagera med specifika målgrupper baserat på sammanhang och plats.
Modulen Mobilmarknadsföring täcker nyckelbegreppen och terminologin som används inom mobilmarknadsföring och ger dig teknisk kunskap och färdigheter för att bygga och upprätthålla en effektiv mobilmarknadsföringsstrategi. Du kommer att utveckla kunskapen och färdigheterna för att driva effektiva kampanjer genom val av lämpliga verktyg och resurser och genom hantering av tekniker för mobilabonnentlista.
Med vårt unika modulära tillvägagångssätt för att leverera våra program, vårt branschledande förhållande mellan studenter och instruktörer och våra små, fokuserade online klassstorlekar, kan vi ta oss tid att se till att alla våra studenter verkligen lyckas förstå hur man växer ett företag att betjäna kunder på en byrå. Du får erfarenhet av gruppdynamik, organisationsförändringar, teknikplattformar och strategi. Du kommer att få en helhetsupplevelse i varje modul, vilket gör dina färdigheter lättare att tillämpa i den verkliga världen.
Utbildning tillhandahålls online med föreläsningar, videor och konsulthjälp.
Kursen avslutas med inlämning av en avhandling och dess försvar.
Ansökan
- skicka in ett ansökningsformulär
- skicka in en kopia av din behörighet
- CV
Kursinnehåll
Moduler | Kreditnummer |
Mobil marknadsföring | 10 |
Introduktion till digital marknadsföring | 10 |
sökmotoroptimering | 5 |
Betala per klick | 5 |
Digital display och videoannonsering | 5 |
Sociala medier marknadsföring | 10 |
E-post marknadsföring | 5 |
Analytics | 5 |
Strategi och planering | 5 |
Antagningar
Läroplan
- Längd: 2 terminer
- Poäng: 60
- Språket engelska
- Program: Alfred Nobel Open Business School Switzerland & Collegium Humanum Warszawa Management University
Doctor of Business Administration (DBA) – Mobile & Digital Marketing forskarstudier, organiserade av Alfred Nobel Open Business School Switzerland i samarbete med Collegium Humanum Warsaw Management University, är den mest kända och prestigefyllda chefskvalifikationen.
Doctor of Business Administration (DBA) är en forskarutbildning som bekräftar de högsta chefskvalifikationerna, riktad till erfarna chefer på hög nivå och affärsmän. DBA-studier – Mobile & Digital Marketing är det enda studieprogrammet i denna del av världen för högklassiga specialister inom området digital & mobil marknadsföring, det snabbast växande marknadsföringsområdet. Studierna bygger på den mest aktuella, avancerade tekniska kunskapen.
Doktor i företagsekonomi (DBA) – Studier av mobil & digital marknadsföring utvärderas noggrant och förbättras kontinuerligt.
Kandidater från detta specifika DBA-program representerar en elitgrupp av högklassiga specialister inom mobil och digital marknadsföring, vilket garanterar både sig själva och den potentiella framtida arbetsgivaren en hög nivå av tjänster som erbjuds. Vi föreslår en innovativ undervisningsplan, både vad gäller innehåll och praktik, som skapar ett virtuellt arbetsområde som möjliggör snabbare implementering av den förvärvade kunskapen. Vi utbildar enligt metoden att utbilda välkända i USA för kvalificerad ledningspersonal, som perfekt tränger in i området ny teknik, marknadsföring och digital och mobil marknadsföring.
Kreativa teknologilösningar och applikationslösningar, liksom en ny organisation och administrationssystem, möjliggör enkel och trevlig utbildning.
Denna specialisering täcker de koncept, verktyg och tekniker som behövs för att kommunicera med kunder på ett systematiskt och integrerat sätt och för att skapa effektiva, riktade reklamkampanjer. När du slutfört specialiseringen på mobil och digital marknadsföring kommer du att förstå strategiska marknadsföringskoncept och de verktyg som krävs för att fatta välgrundade beslut och ange riktningen för ditt företag, din affärsenhet, avdelning eller produktlinje i ett digitalt ekosystem.
Du kommer att titta på de framväxande trenderna inom det mobila utrymmet och känna igen den nya möjligheten som erbjuds av "alltid-på" mobila enheter, för att interagera effektivt med specifika målgrupper baserat på sammanhang och plats.
Modulen Mobilmarknadsföring täcker nyckelbegreppen och terminologin som används inom mobilmarknadsföring och ger dig teknisk kunskap och färdigheter för att bygga och upprätthålla en effektiv mobilmarknadsföringsstrategi. Du kommer att utveckla kunskapen och färdigheterna för att driva effektiva kampanjer genom val av lämpliga verktyg och resurser och genom hantering av tekniker för mobilabonnentlista.
Med vårt unika modulära tillvägagångssätt för att leverera våra program, vårt branschledande förhållande mellan studenter och instruktörer och våra små, fokuserade online klassstorlekar, kan vi ta oss tid att se till att alla våra studenter verkligen lyckas förstå hur man växer ett företag att betjäna kunder på en byrå. Du får erfarenhet av gruppdynamik, organisationsförändringar, teknikplattformar och strategi. Du kommer att få en helhetsupplevelse i varje modul, vilket gör dina färdigheter lättare att tillämpa i den verkliga världen.
Utbildning tillhandahålls online med föreläsningar, videor och konsulthjälp.
Kursen avslutas med inlämning av en avhandling och dess försvar.
Kursinnehåll
Moduler | Kreditnummer |
Mobil marknadsföring | 10 |
Introduktion till digital marknadsföring | 10 |
sökmotoroptimering | 5 |
Betala per klick | 5 |
Digital display- och videoannonsering | 5 |
Marknadsföring i sociala medier | 10 |
E-post marknadsföring | 5 |
Analytics | 5 |
Strategi och planering | 5 |
Programresultat
Programmet DBA i digital och mobil marknadsföring hjälper dig att skapa och leverera effektiva mobilmarknadsföringskampanjer. Du kommer att täcka de koncept och trender som ligger till grund för mobilmarknadsföring och ta en djupgående titt på SMS-kampanjer och mobiloptimerade webbplatser.