Advenio eAcademy
Introduktion
Advenio eAcademy grundades 2013 och är en institution för högre utbildning (HEI) baserat på Malta (MFHEA-licensnummer: 2013-FHI-0006) som tillgodoser en internationell kundkrets av kräsna utbildningsleverantörer och elever.
Advenio eAcademy är en högre utbildningsinstitution (HEI) baserad på Malta, (MFHEA licensnummer: 2013-FHI-0006) som tillgodoser en internationell kundkrets av kräsna utbildningsleverantörer och elever. Det ger deltagande utbildningsinstitutioner och utbildningsorganisationer möjlighet att gå bortom begränsningarna för fysiska lokaler. Det gör det möjligt för dem att omfamna ett virtuellt campus som möjliggör utveckling och distribution av toppmoderna utbildnings- och träningsprogram som verkligen tillför mervärde för studenterna.
Advenio eAcademy är den första högre utbildningsinstitutionen (HEI) på Malta med licens från Maltas myndighet för vidareutbildning och högre utbildning (MFHEA) som erbjuder online-certifierade kurser. Den e-inlärningsplattform som används är den prisbelönta EBLearn-lösningen som utvecklats och underhålls av E-Business Systems, webblösningsgruppen för AllSecure Ltd. EBLearn tillhandahåller resursbibliotek, audiovisuella och videopresentationer, forum- och wiki-funktioner och integrerar video konferensanläggningar för att möjliggöra en-till-en eller en-till-många coaching eller handledningssessioner.
EBLearn-plattformen tillhandahåller ett virtuellt campus som gör det möjligt att utveckla och distribuera avancerade utbildnings- och utbildningsprogram som verkligen tillför mervärde för studenterna och intressenterna. Avgörande för framgången för Advenio eAcademy är den studentcentrerade strategi som tillämpas i all sin verksamhet. Det drivs av ett team av proffs som är fast beslutna att utnyttja teknik och partnernätverk för att utveckla och leverera högkvalitativa program kostnadseffektivt och tid, vilket säkerställer mervärde för studenterna. Sedan starten har Advenio eAcademy haft en erfarenhet av internationellt samarbete för att söka bästa praxis inom elearning.
Under de senaste åren har Advenio eAcademy etablerat strategiska samarbeten och partnerskap med viktiga intressenter som Malta Communications Authority, Malta Institute for Professional Photographers, SOS Malta och TradeMalta för att utveckla och leverera högkvalitativ onlineutbildning. Advenio eAcademy fortsätter att söka lokala och internationella partnerskap för samarbete med högre utbildningsinstitut och kommersiella partners som försöker utnyttja och utnyttja elearningens kraft för att ge mervärde till de olika vuxna studentgrupperna.
Ackreditering och certifiering
Kurserna som erbjuds av Advenio eAcadeny anses av Maltas myndighet för vidareutbildning och högre utbildning på Malta motsvara Maltas kvalifikationsram inom den europeiska kvalifikationsramen. Maltas kvalifikationsramverk (MQF) hjälper till att göra det maltesiska kvalifikationssystemet lättare att förstå och granska och mer transparent på nationell och internationell nivå. Detta är också ett referensverktyg som hjälper till att beskriva och jämföra både nationella och utländska kvalifikationer för att främja kvalitet, transparens och rörlighet för kvalifikationer inom alla typer av utbildning.
Det hänvisas främst till den europeiska kvalifikationsramen (EQF) samt till andra icke-europeiska kvalifikationsramar. Referensnivåerna gör det lättare att förstå vad en elev med en examen relaterad till Maltas kvalifikationsramverk vet, förstår och kan göra.
Advenio eAcademy kurser är också EU-erkända genom de ECTS-poäng som tilldelas varje kurs. Ackrediteringen av kursen ger kvalitetssäkring och erkännande av kursen inom EU.
MFHEA fungerar som en mäklare mellan regeringen och relevanta högskolor och har framgångsrikt inrättat en strukturerad dialog genom en serie regelbundna samråd med alla intressenter för att ta fram förslag, rekommendationer och ta itu med bekymmer för sektorn. Dessa skulle fungera som input för utvecklingen av nationella strategier.
ECTS-poäng fungerar som en kvalitetssäkringspolicy som utgör en referenspunkt för erkännande och uppskattning. Erkännande av poäng gör det möjligt för elever att få erkännande av de lärandemål som uppnåtts i olika länder utan behov av omprövning.
ECTS är ett kreditsystem baserat på inlärningsprestationer och arbetsbelastning för en kurs, studenter kan överföra sina ECTS-poäng från ett universitet till ett annat så att de läggs till för att bidra till en individuell utbildning eller utbildning. Därför får arbetsgivarna en tydligare bild av studentens prestationer inom den nationella och europeiska ramen för kvalifikationer efter att det ackrediterade certifikatet har uppvisats.
E-Learning Platform - eB-Learn
Sedan 2003 har E-Business Systems på Malta arbetat med att utveckla och förbättra sin e-learningplattform, EBLearn. Denna plattform ger ett mycket användarvänligt tillvägagångssätt för blandat lärande. Det möjliggör sömlös integration av traditionella klassrumsmiljöer med de modernare onlinevarianterna. Systemet möjliggör full flexibilitet för studentinskrivning, vilket är särskilt attraktivt för interna inlärningsmiljöer. På detta sätt kan studenter anmäla sig per program, vilket skulle omfatta ett antal kurser vardera med ett antal moduler i varje kurs. Eller så kan de välja att anmäla sig till en enskild kurs inom ett program, eller så kan de också välja att anmäla sig till specifika moduler inom enskilda kurser i ett program. EBLearn vann vinnaren av Maltas kommunikationsmyndighets nationella e-Biz Award 2011 för bästa användning av teknik inom utbildning. EBLearn skiljer sig från de flesta e-lärande applikationer på marknaden, eftersom det är mycket anpassningsbart och innehåller omfattande faciliteter för självlärande eller gruppinlärning inom systemet, som kan ställas in så att de passar bäst inlärningsstil och inlärningsmetodik för den specifika institutionen . EBLearn är en nyckelfärdig lösning för organisationer som söker toppmoderna lösningar för att förbättra sina deltagares inlärningsupplevelse. EBLearn erbjuds på en mjukvaru-som-en-lösning-basis (SaaS), vilket innebär att kunder inte behöver investera i hårdvara eller i tekniska supportteam för att köra systemet. Detta säkerställer en stramare kontroll av utgifterna och en mer kostnadseffektiv resursanvändning. Innovationer och fördelar med erbjudandet De innovativa aspekterna kan sammanfattas enligt följande:
• Full flexibilitet i design och utveckling av innehållsmaterial för traditionella klassrumskurser, för blandningskurser (inklusive en blandning av interaktiva eller förinspelade audiovisuella klasser och traditionella klassrumskurser) eller för online-kurser (som endast inkluderar dokument- och audiovisuellt material som är tillgängligt online).
• Full flexibilitet i driften av systemet eftersom det tillhandahålls på SaaS-basis, vilket möjliggör snabb skalbarhet och starka företagskontinuitet och reservlösningar för katastrofåterställning.
• Full flexibilitet i förvaltningen av programmen med kraftfulla kurshanteringsverktyg tillgängliga för administratörer för att göra det möjligt för dem att använda EBLearn-systemdata för att agera proaktivt för att förbättra studenternas övergripande kursdeltagande och genomförandegrad. EBLearn stöder samarbetsinlärning, online-handledning / mentorskap, virtuell hjälp, onlinebedömning och intelligent dokumenthantering. EBLearn-plattformen skiljer sig från de flesta e-lärande applikationer på marknaden, eftersom den är mycket anpassningsbar och innehåller omfattande faciliteter för självlärning eller gruppinlärning inom systemet. Dessa kan ställas in för att bäst passa inlärningsstil och inlärningsmetodik för den specifika institutionen.
De innovativa aspekterna kan sammanfattas enligt följande:
• Full flexibilitet i design och utveckling av innehållsmaterial;
• Full flexibilitet i driften av systemet eftersom det tillhandahålls på SaaS-basis, vilket möjliggör snabb skalbarhet och starka företagskontinuitet och reservlösningar för katastrofåterställning;
• Full flexibilitet i hanteringen av programmen med kraftfulla kurshanteringsverktyg tillgängliga för administratörer så att de kan använda systemdata för att agera proaktivt för att förbättra den övergripande studentkursen.