Why We Post: the Anthropology of Social Media Course - UCL (University College London)
FutureLearn
Nyckelinformation
Campus läge
Online United Kingdom
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
5 Veckor
Takt
Deltid
Studieavgifter
USD 59 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* du kan lära dig det gratis eller uppgradera kursen och ha extra fördelar för $ 59
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Upptäck de olika användningarna av sociala medier runt om i världen och dess konsekvenser för politik, relationer och vardagsliv.
Varför gå med i kursen?
Denna kostnadsfria onlinekurs är baserad på arbetet med nio antropologer som vardera tillbringade 15 månader på fältplatser i Brasilien, Chile, industri- och landsbygds Kina, England, Indien, Italien, Trinidad och Turkiet.
Vilka är konsekvenserna av sociala medier?
Kursen erbjuder en ny definition av sociala medier som koncentrerar sig på innehållet som publicerats, inte bara plattformarnas funktioner. Den undersöker den ökande betydelsen av bilder i kommunikation och orsakerna till att människor publicerar memes, selfies och fotografier.
Under fem veckor kommer du att utforska effekterna av sociala medier på ett brett spektrum av ämnen inklusive politik, utbildning, kön, handel, integritet och jämlikhet. Du kommer att förstå hur konsekvenserna av sociala medier varierar från region till region.
Ta en jämförande och antropologisk inställning till sociala medier
Kursen undervisas av samma nio antropologer som utförde det ursprungliga fältarbetet och som publicerar elva böcker baserade på denna forskning.
Du kommer att träffa många av våra informanter genom våra filmer, engagera oss i vårt team genom videodiskussioner och föreläsningar och möta våra idéer genom animationer, infografik och text.
Genom att anta en antropologisk och jämförande strategi strävar vi efter att inte bara förstå hur sociala medier har förändrat världen, utan hur världen har förändrat sociala medier.
Översättningar av denna kurs finns på UCLeXtend på följande språk: kinesiska, italienska, hindi, portugisiska, spanska, tamiliska och turkiska.
Vilka ämnen kommer du att täcka?
- Vad är sociala medier och hur ska vi definiera det?
- Akademiska metoder för sociala medier och en introduktion till antropologi.
- Uppkomsten av bilder i kommunikation.
- Påverkan av sociala medier på kön och politik.
- Påverkan av sociala medier på utbildning, handel och integritet.
- Påverkan av sociala medier på ojämlikhet.
När vill du börja?
Börja direkt och lär dig i din egen takt. Om kursen inte har börjat ännu ser du det framtida datumet nedan.
- Tillgänglig nu
Vad kommer du att uppnå?
I slutet av kursen kommer du att kunna
- Tillämpa kritiskt tänkande på en rad tvärkulturella kvalitativa och kvantitativa bevis.
- Utvärdera sociala medier ur antropologiskt perspektiv och genomför mini-forskningsprojekt.
- Jämför eget perspektiv på sociala medier med sådana med annan kulturell bakgrund.
Vem är kursen för?
Det enda kravet är ett intresse för sociala medier och människor.
Vem lär du dig med?
Daniel Miller Daniel Miller är professor i antropologi vid University College London. Han utvecklade programmet Digital Anthropology på UCL. @DannyAnth | Elisabetta Costa Elisabetta Costa är postdoktor vid British Institute i Ankara. Hon är antropolog specialiserad på studier av media och digitala medier i Turkiet och Mellanöstern. | Jolynna Sinanan Rektor för forskare vid Digital Center för etnografiforskning och School of Media and Communications vid Royal Melbourne Institute of Technology, Australien. |
Juliano Spyer Jag avslutar för närvarande min doktorsexamen i antropologi och studerar sociala medier. | Laura Haapio-Kirk Jag är doktorand vid UCL Anthropology som studerar smartphones och åldrande i Japan och en offentligt engagemang i projektet Why We Post. | Nell Haynes Jag är postdoktor i antropologi. |
Shriram Venkatraman Doktorand vid Institutionen för antropologi, University College London. Antropolog / statistiker. Forskningsintressen: Teknologier på arbetsplatsen, organisationskultur och entreprenörskap. | Tom McDonald Jag är adjunkt vid institutionen för sociologi, University of Hong Kong. Medlem i UCL Varför vi publicerar teamet. | Xinyuan Wang Doktorand vid Institutionen för antropologi vid UCL. En konstnär i traditionell kinesisk målning och kalligrafi. |
Razvan Nicolescu Jag är forskarassistent vid institutionen för antropologi, UCL. |
Vem utvecklade kursen?
UCL (University College London)
UCL grundades 1826. Det var det första engelska universitetet som grundades efter Oxford och Cambridge, och det första som öppnade upp universitetsutbildning för dem som tidigare uteslutits från det.
Gå med i denna kurs
Fri | Uppgradera | Obegränsat |
Gå med gratis så får du:
| Uppgradera den här kursen så får du:
| Köp obegränsat så får du:
|
Studieavgift för programmet
Om skolan
Frågor
Liknande kurser
Master i medie- och kommunikationsvetenskap: Kultur, kollaborativa medier och kreativa industrier
- Malmö, Sverige
Bachelor of Arts in Communications and Media Studies
- Gainesville, Amerikas förenta stater
Master of Arts in Communication and Media Studies
- Gainesville, Amerikas förenta stater