Tekniker Kurs i Business och Institutionell Kommunikation
Instituto Séneca - Centro Internacional de Postgrado
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
6 månader
Takt
Begär info
Studieavgifter
EUR 750 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* av Seneca Foundation
Introduktion
Teknikkursen inom affärs- och institutionskommunikation som erbjuds av Seneca-institutet presenteras som en intressant utbildning för dem som vill arbeta inom kommunikationsområdet eller redan utför funktioner relaterade till detta område och vill fördjupa sina kunskaper eller uppdatera dem.
Kommunikationsledningen är nyckeln, eftersom varje organisation behöver kommunicera med sin miljö, samt veta hur man formulerar den inom den, genom olika typer av kanaler och på olika typer av media.
Kursen tränar yrkesverksamma inom ett arbetsområde med stor efterfrågan på kvalificerad personal, både inom den privata sektorn, såväl inom den offentliga sektorn som inom alla sektorer.
ackreditering
Denna teknikerkurs i företags- och institutionskommunikation, på 250 timmar och 25 ECTS (European Credit Transfer System), har ett diplom beviljat av katolska universitetet i Murcia - UCAM, enligt avtalet mellan Seneca Institute och UCAM .
Läroplan
Metodik
Denna kurs i affärs- och institutionell kommunikationstekniker erbjuds exklusivt i "on-line"-versionen.
program
Programmet för denna kurs består av 12 moduler:
- Introduktion till kommunikation
- Kommunikationsavdelningen
- Intern kommunikation
- Extern kommunikation
- Praktiskt och professionellt skrivande av information
- Företagskommunikation
- Kommunikationsplanen
- Eventorganisation
- Hantering av en krissituation
- Hantering av reklam- och sponsringsavtal
- Institutionell kommunikation
- Protokoll och ceremoniell
(fyll i formuläret för att veta innehållet i varje modul)
Programresultat
mål
- Skaffa en djup kunskap om affärs- och institutionell kommunikation, för att implementera eller förbättra informationssystem.
- Känna till de mest effektiva verktygen för att uppnå en solid aktiv närvaro i media.
- Kanalisera de olika interna och externa informationsflöden som förekommer i alla enheter, offentliga eller privata.
- Utveckla en kritisk känsla för att korrekt och professionellt utforma en kommunikationsplan, som involverar alla programmerade åtgärder.
- Bli bekant med var och en av funktionerna hos en kommunikationschef, för att hantera den effektivt i organisationen.
- Stimulera förmågan att analysera information för att identifiera potentiella problem eller risker och proaktivt tillhandahålla lösningar.
- Bedöm vikten av stil, använd tekniker för att skriva nyheter och förbereda rapporter.
- Förstå och veta hur man använder reklam och PR-åtgärder, som stöd och komplement till kommunikationshantering.
- Känna till nivåerna av institutionell kommunikation och alla egenskaper och egenheter som förekommer i var och en av dem.
- Fördjupa dig i normerna och reglerna för protokoll och ceremoniella, för att säkerställa framgången för alla evenemang som sammanför personligheter.
Studieavgift för programmet
Idealiska studenter
Vem är det till
- Till proffs från vilken disciplin som helst som vill förvärva denna specialisering för att öppna upp nya jobbmöjligheter.
- Till utexaminerade inom journalistik, reklam och PR och utexaminerade inom marknadsföring, som ett komplement till deras utbildning.
- Till kommunikationschefer för både företag och institutioner, som vill förbättra sina funktioner.
- Till de ansvariga för personal-, marknadsförings- och kommersiella områden, för deras omfattande kunskap om kommunikation.
- Till Press- och Protokollbyråns tjänstemän som behöver hantera nya kompetensområden.
- Till SMF-chefer som behöver känna till kommunikationsverktyg för att göra sina budskap mer effektiva.