Läs den officiella beskrivningen

Kunskapsbaserad ekonomi, som definierades av Peter Drucker och andra, innebär nya utmaningar för företag och organisationer. En av de pelare som affärsmodeller baserade på denna nya epok är innovation, en komplex och flerdimensionellt fenomen. Ur detta perspektiv, strategisk ledning av innovation resulterar i företagets förmåga att bygga en kultur av innovation som kan generera värde uppfinna regelbundet sin egen affärsmodell, att anpassa sig till den ständigt föränderliga miljön och införa innovationer inkrementell order , utvecklings och / eller störande. Det åligger att köra lag skapar interna förhållanden för denna politik - resultatet av en vision och mission konsensus - är förstås och internaliseras genom lämpliga kommunikationsprocesser. Innovationer kan förekomma i flera steg i och utanför företaget (Döblins modell). Detta är ett förslag teoretisk-praktisk orienterad utveckling av generiska och system kompetens för att integrera innovation i organisationskultur som en strategisk axel för värdeskapande i affärsmodeller och strategier för utveckling och tillväxt företag och organisationer.

Behärskning av denna tävling är nära förbunden med andra generella förmågor som anses i programutveckling som kreativitet, fokus på kvalitet, projektledning, orientering prestation, entreprenörskap, problemlösning, beslutsfattande, orientering lärande, lagarbete och ledarskap.

Syften

Efter avslutad klar kommer deltagaren ha uppnått följande överförings mål:

  • Ledande processer att definiera innovationspolitik för värdeskapande i linje med de utvecklingsstrategier i företaget, från att upptäcka och identifiera orsaker, möjligheter, behov och dynamiska krav till följd av samspelet mellan organisatoriska sammanhang och verklighet marknader och interventions miljöer, både för små och medelstora företag och internationella företag och andra organisationer.
  • Design, systematisera och utveckla processer, system, produkter och / eller tjänster som matchar innovativ politik och strategier formuleras och utformad för att uppfylla interna och externa krav och dra nytta av de möjligheter som identifierats, bedöma hur de kommer att påverka eventuella innovationer både människor, organisation och inom ramen för ingripande genom att identifiera risker och fördelar.
  • Motivera, planera och genomföra komponenterna i innovation enligt berörda politikområden och hållbarhet i organisationen, införa innovationer som påverkar de olika system, processer, produkter, tjänster och resultat och mål både personlig, organisatoriska och som i de sammanhang interventions, övervakning och utvärdering av framstegen stadigt och resultat.

mottagare

högre och ledande personal små och medellatinamerikanska och internationella företag.

akademiskt innehåll

  • MODUL 1: Från strategi kreativa gnista innovation
  • MODUL 2: Mot en kultur av innovation
  • MODUL 3 Hantering av innovationsprocessen
  • MODUL 4: Bruket av innovation
Program undervisas på:
Spansk

Se 19 fler kurser från ADEN Business School »

Denna kurs är Online
Startdatum
Juli 2019
Sept. 2019
Duration
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Jan. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Jan. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Jan. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Jan. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019, Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019, Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019, Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019, Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019, Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Juli 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019, Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Mar. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Feb. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Mar. 2020
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Sept. 2019
Slutdatum
Sista anmälningsdag

Juli 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Sept. 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Sept. 2019, Feb. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Jan. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Feb. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Mar. 2020

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum