Professionell examen i digital marknadsföring
Noroff School of Technology and Digital Media
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Oslo, Norge
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 - 2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 7 000 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* deltidspris: 1 750 euro per termin
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Bygg upp en karriär som digital marknadsförare och skapa resultat med digital annonsering, sökmotoroptimering, integritet och analys. Utbildningen fokuserar på strategisk och riktad marknadsföring på nätet och sociala medier.
Digitala kompetensfält som alltid utvecklas
Utvecklingen på internet går snabbt. Teknik och kommunikation smälter samman närmare varandra. Denna interaktion förändras i takt med den tekniska utvecklingen. Programmet kräver att du håller dig uppdaterad om nya trender och marknadskanaler. Nya webbplatser, kanaler, verktyg och tjänster förekommer kontinuerligt och är där företag och organisationer kan nå användare.
Kunskap om digital marknadsföring behövs för att skapa eller utnyttja en konkurrensfördel i företaget. Många företag vill ha sin egen personal som besitter denna expertis, medan andra anställer specialiserade konsultbyråer. Vissa gör båda.
Bli en digital marknadsförare
Efter studien kommer att uppdateras om digital marknadsföring via moderna och kostnadseffektiva kanaler. Du kommer att ha kunskap och färdigheter som omedelbart kan lägga till affärsvärde genom ökad synlighet på Internet, annonsnätverk, sociala medier närvaro och företagets egen webbplats.
Du kommer att få en grundläggande introduktion till marknadsföringsyrket tillsammans med en solid plattform för prestandamätning och analys. Detta gör att du kan fånga nya möjligheter som uppstår. Programmet ger en introduktion till kunddialog och du lär dig också hur du håller dig uppdaterad om vad som händer i marknadsföringsvärlden även efter programmet.
Programinformation
Nästa start:
- 15 oktober 2019
- 7 januari 2020
- 3 mars 2020
- 11 augusti 2020
Varaktighet:
- 1 år på heltid
- 2 år, deltid
Programspråk:
- engelsk
Strukturera
Programmet har ett starkt fokus på praktiska färdigheter. Undervisningen bygger på professionella insatser och kontinuerliga insatser för övningar. Tillsammans med detta kommer du att arbeta med en större obligatorisk uppgift relaterad till varje ämne. Den första halvan består av fem teman, medan den andra terminen går i block där du koncentrerar dig på ett ämne åt gången.
Kurser
Ämnen inom digital marknadsföring:
- Den digitala marknadsföraren
- Innehållsmarknadsföring
- Optimering av webbplatsen
- Projekt 1
- Social Media Marketing
- Digitala profiler
- Prestationsanalys
- Projekt 2
Vad kommer du att lära dig?
- Rektorer och verktyg som används för digital kommunikation.
- Sätt att förbättra dina kommunikationsförmågor.
- Nya och kommande trender tillsammans med nya tekniker och sätt att använda alla digitala kanaler.
- Sökmotorverktyg för tolkning och mätning av data.
- Webbteknologi och kvalitetsstandarder relativt branschen.
- Regler och standarder för marknadsföring online.
- Olika sociala medier och reklamkanaler. Tillsammans med olika distributionsmetoder.
- Sätt att skapa goda användarupplevelser på en webbplats.
- Sätt att anpassa webbsidor för att utnyttja ett visst marknadssegment.
- Sätt att tillämpa kunskap för att skapa en marknadsföringsplan för kunder, varumärken eller produkter.
- Hur man använder verktyg för att mäta och analysera branding och performance marketing.
- Hur man identifierar styrkorna och svagheterna på en webbplats när det gäller synlighet i sökmotorer och användarnas beteende på sociala medier.
- Rätt affärsuppförande tillsammans med etiska frågor som är relaterade till marknadsföring.
- Integritetslagar.
Jobbmöjligheter
Jobbtitlar som ofta används är marknadsföringskoordinator, informationskonsult, webbredigerare etc. När du får mer arbetslivserfarenhet kan du gå vidare till positioner som projektledare eller digital marknadsföringskonsult i allmänhet eller mer specialiserade områden inom digital marknadsföring.
I större företag kan du arbeta som anställd inom marknadsföring, information eller webbutveckling. I mindre företag med ett starkt online-fokus inom marknadsföring kan arbeta som marknadschef. Du kan också ta rollen som en mediekonsult, konsult i en rådgivningsbyrå inom marknadsföring eller en kommunikations- och webbutvecklare.
Programmet kan också vara lämpligt för dig som vill starta eget företag. Med kompetens i marknadsföring och konkret erfarenhet av kostnadseffektiva marknadsföringsåtgärder kommer du att kunna marknadsföra dig själv och ditt företag.
Vidare studier
Digital marknadsföring kan kombineras och byggas vidare av Grafisk design . Detta kan vara lämpligt för dig som vill specialisera sig vidare inom varumärke och identitet. Dessutom kan du till och med designa och tillverka all layout, kampanjfoton, reklamannonser, banners och presentationsvideor för internet och sociala medier. Grafisk design ger en grundlig introduktion till webbdesign som gör det möjligt för elever att koda, starta, underhålla och uppdatera webbplatser.