Online Master of Science i digital marknadsföring och e-handel
GBSB Global Business School - Online programs
Nyckelinformation
Campus läge
Spain Online, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 - 24 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 6 750 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Apr 2024
Introduktion
Digital marknadsföring har blivit en viktig del av marknadsföringshanteringen för praktiskt taget alla företag i varje bransch. Online Master i digital marknadsföring och e-handel hjälper studenter att upptäcka det dynamiska och komplexa området digital marknadsföring och ger både teoretisk och praktisk kunskap.
De huvudsakliga områdena som tas upp under programmet är webbplatshantering, UX, e-postmarknadsföring, digital marknadsföringsstrategi och marknadsföringsplanering, sökmotoroptimering (SEO), innehållsmarknadsföring, generering av leads, inkommande marknadsföring, sökmotormarknadsföring (SEM), reputation management online, webbseminarier, affiliate-marknadsföring, sociala medier och e-handel.
Program Höjdpunkter
- Ledarskap inom digital utbildning i Spanien.
- Fakultet med erfarenhet av digital marknadsföring och e-handel.
- Studenter från 100 olika länder.
- Flera företagsbesök och praktisk kunskap.
- Learning-by-Doing Undervisningsmetodik.
- Digitala marknadsförare är mycket efterfrågade och är den mest anlitade typen av marknadsföringsproffs.
Läroplan
Vad du kommer att lära dig
Ledaregenskaper hos världsomspännande ledare:
Att studera för en Master i digital marknadsföring i Barcelona förbereder studenterna för att leda team, förhandla och kommunicera effektivt i internationella miljöer som hanterar olika digitala marknadsförings- och e-handelsprojekt.
Digital marknadsföring tillämpad på marknadsföringshantering:
Få kunskap om de digitala marknadsföringsverktygen och teknikerna som används allmänt i dagens globala marknadsföringssektor.
Digital marknadskommunikation:
Det digitala marknadskommunikationsområdet är i grunden motsvarigheten till den traditionella marknadskommunikationsmixen. Studenter blir vana vid digitala marknadsföringskommunikationsverktyg som inkluderar visningsannonser och betala-per-klick-annonsering, förutom många andra.
E-handelshantering:
Lär dig hur du förblir relevant och konkurrenskraftig med hjälp av intelligenta lösningar för e-handel och e-företagshantering. Få de färdigheter och utbildningar som behövs för att lyckas med e-handel när du studerar till din masterexamen i digital marknadsföring i Barcelona.
Digital strategi:
Skaffa grunden för implementering av digitala marknadsföringsstrategier och utnyttja marknadens främsta informationsteknologier som har förändrat affärsmodeller på senare tid.
Programstruktur:
- Effektivt lagarbete och projektledning (6 ECTS)
- Strategisk ledning och analys (8 ECTS)
- Ekonomi och geopolitik (6 ECTS)
- Strategisk marknadsföring (6 ECTS)
- Operations Management (6 ECTS)
- Ekonomi för företagsledning (8 ECTS)
- Digital transformation, innovation och teknik (6 ECTS)
- Business Intelligence in the Era of Big Data and AI (6 ECTS)
- Social Media Marketing (6 ECTS)
- Webb- och mobilmarknadsföring (6 ECTS)
- E-handel och digital kundlojalitet (6 ECTS)
Antagningar
Ranking
- Ackrediterad av ackrediteringsrådet för handelshögskolor och program (ACBSP)
- Tilldelas som en femstjärnig handelshögskola för undervisningskvalitet av QS Ranking System
- Den enda högre utbildningsinstitutionen i Spanien ackrediterad av Microsoft som ledande inom digital utbildning
- Mottagna 3 toppresultat i U-Multirank för avdelningar förforskning,& Undervisningslärande, och internationell orientering
Karriärmöjligheter
Online Master in Digital Marketing förbereder studenterna för att komma in i den revolutionerande teknikindustrin. Studenter som tar sin masterexamen i digital marknadsföring och e-handel från GBSB Global Business School kommer att vara beväpnade med de mest uppdaterade digitala marknadsföringskoncepten och teknikerna, för att förbereda dem för deras spännande framtid i denna populära bransch.
NY PRODUKTUTVECKLINGSLEDER
ONLINE REPUTERATION MANAGER (ORM)
E-HANDELSHEFARE
KONSUMENT/DIGITAL PUBLIK ANALYTIK
DIGITAL MARKNADSLEDARE
CRM MANAGER (HANTERING AV KUNDRELATIONER)
VARUMÄRKESKEF
INNEHÅLLSHANTERING
DIGITAL KOMMUNIKATION & DIGITAL MEDIEHANTARE
SEO & WEB POSITIONERINGSMANAGER
ANALYTIKER FÖR DIGITALA TILLGÅNGAR
Digitala marknadsförare är mycket eftertraktade och är i allt högre grad den mest anlitade typen av marknadsförare.
Galleri
Programresultat
Kunskap:
- Har omfattande specialiserad kunskap och förståelse för hur kulturella, ekonomiska, politiska och tekniska ramverk påverkar förvaltningspraxis och hur de kan hanteras effektivt;
- Identifierar och utvärderar teoretiska tillvägagångssätt som är nödvändiga för planering och beslutsfattande i näringslivet. Dessa inkluderar idéer som stödjer modellering och hantering av beslut inom ett brett spektrum av funktionella områden;
- Har relevant kunskap om organisationer och deras roll i att bedriva hållbar verksamhet i det sammanhang där de verkar och hur de hanteras i enlighet med etiska koder och företagens sociala ansvar;
- Har en kritisk förståelse för affärskontinuitetshantering inklusive kunskap om möjliga risker och regulatoriska miljöer som kan påverka affärsverksamheten;
- Har omfattande kunskap om metoder för att hantera innovationsprocesser och digitala teknologier som efterfrågas, och den digitala teknikens implikationer för individer och samhällen;
- Identifierar och utvärderar nyckelfrågor relaterade till administrering av de mänskliga elementen vid hantering av projekt som lagarbete, kommunikation, motivation och mångfald;
- Har en omfattande och kritisk förståelse för de huvudsakliga aktuella forskningsfrågorna inom förvaltning såväl som inom en specifik bransch eller funktionellt område av personligt professionellt intresse;
- Har tvärvetenskaplig teoretisk och praktisk kunskap om ledning i en specifik bransch eller funktionellt område av personligt och professionellt intresse.
Kompetens:
- Utför kritisk utvärdering och analys av affärsmiljön och av huvudkoncepten, strukturerna och tillvägagångssätten för strategisk företagsledning med ofullständig eller begränsad information;
- Demonstrerar förmåga att använda specialiserade färdigheter för att fatta beslut och skapa globala strategier inom olika affärsverksamheter, digital transformation och finans för att anpassa sig till en snabbt föränderlig affärsmiljö;
- Demonstrerar ledarskapsförmåga som är nödvändiga för att stärka, inspirera och hantera team, innovation och kreativ problemlösning medan du leder ett företag;
- Utvecklar nya färdigheter som svar på framväxande kunskap och tekniker inom området företagsledning inklusive digitala färdigheter och användning av modern teknik;
- Utvecklar en förmåga att identifiera och bedöma risker relaterade till den affärsmässiga, digitala och finansiella miljön och att utforma strategier för att mildra specifika ledningsrisker;
- Övervakar och upprätthåller efterlevnaden av lämpliga affärsregler och formulerar praktiska svar på de juridiska och externa miljöutmaningar som är förknippade med att driva ett företag;
- Demonstrera förmåga att använda data som hänvisar till affärsanalys för att bättre prognostisera och genomföra affärsstrategier och -operationer;
- Demonstrerar förmåga att använda kunskaper och färdigheter hos ledningen för att bedriva forskning inom en specifik bransch eller funktionellt område av personligt professionellt intresse, med hänsyn till behovet av syntes, sätta upp mål, metodologisk process och tillämpning av strategier;
- Visa specialiserad kunskap om ledning som inkluderar att reflektera över socialt och etiskt ansvar kopplat till utförande av chefsfunktionen.
kompetens:
- Visar förmågan att reagera på de viktigaste politiska, ekonomiska, sociala och tekniska variablerna och att formulera de prioriteringar och strategier som krävs för att en organisation ska lyckas med tanke på de globala utsikterna och trenderna;
- Hanterar affärsprojekt genom att etablera en global vision som omfattar alla aspekter av affärsutveckling och konstruerar innovation och kulturell mångfald som en fördel i affärssammanhang som är komplexa och oförutsägbara och kräver nya strategiska tillvägagångssätt;
- Är ansvarig för att leda människor och utöva ledning med engagemang för demokratiska värderingar och hållbarhet genom att anta metoder baserade på lärande, service och social integration;
- Visar självständighet i riktning mot personlig utveckling och livslångt lärande som är tillämpligt på företagsmiljön;
- Skapar en forskningsbaserad diagnos på problem i ledningen genom att integrera kunskap från nya eller tvärvetenskapliga fält inom förvaltningen och gör bedömningar med ofullständig eller begränsad information;
- Engagerar sig i kritisk analys inom ledningsområdet och visar självständigt tänkande, utvärdering och problemlösning underbyggd av evidensbaserade argument;
- Ta ansvar för att bidra till professionell kunskap inom management eller ett specifikt bransch/funktionsområde av personligt yrkesintresse genom att identifiera ett befintligt affärsproblem och genom att bedriva original forskning.