Online Master of Arts i kommunikation och framtida marknadsföring
GBSB Global Business School - Online programs
Nyckelinformation
Campus läge
Spain Online, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
9 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 4 750
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Apr 2024
Introduktion
Online Master in Communication & Future Marketing lär eleverna de mest framgångsrika sätten att planera och lansera en integrerad flerkanalig kommunikations- och marknadsföringskampanj på den internationella scenen. Master in Communications & Future Marketing-programmet lär eleverna de mest effektiva marknadsföringsmetoderna. Denna master innehåller läror inom områdena ledarskap, global affärsstrategi, digital och innovativ marknadsföring, varumärkeskommunikation samt trendforskning och marknadsanalys.
Att studera för en MA i kommunikation och framtidsmarknadsföring utvecklar elevernas färdigheter i affärsinnovation, global marknadsföring, framväxande teknologier och företags- och personligt varumärke. Med kurser om marknadsföring av destinationer, upplevelsebaserad marknadsföring, internationella förhandlingar och affärsutveckling, kommer Master i kommunikation och framtida marknadsföring studenterna att vara beredda att kliva in på den globala marknadsförings- och kommunikationsarenan.
Program Höjdpunkter
- Ledarskap inom digital utbildning i Spanien.
- Fakultet med erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
- Studenter från 100 olika länder.
- Flera företagsbesök och praktisk kunskap.
- Learning-by-Doing Undervisningsmetodik.
Läroplan
Upptäck kärnkompetenserna inom marknadsföring:
Lär dig att utforma och starta integrerade marknadsföringskampanjer medan du studerar för en marknadsförings- och kommunikationsmästare i Barcelona.
Lär dig viktiga affärsverktyg:
Arbeta i alla företag relaterade till kommunikation & framtida marknadsföring, förbättra ett redan befintligt företag genom att använda innovativa & marknadsföringskommunikationsverktyg, ledarskap, och förhandlingstekniker.
Utveckla färdigheter som krävs av den digitala ekonomin:
Utveckla dina digitala färdigheter för att hjälpa en kundbas som väljer att undersöka trender, läsa recensioner, och köpa varor via e-handelsplattformar och sociala mediekanaler.
Förstå interkulturella affärsmetoder:
Studera med studenter från hela världen och lära sig att trivas i en multinationell affärsmiljö genom att odla en förmåga att kommunicera och samarbeta effektivt.
Programmets struktur:
- Framtida marknadsföring
- Marknadsföring av innovationer
- Kommunikationsplanering & Reklam
- Sociala medier & PR
- Agile Fundamentals: Scrum, Kanban, Lean och XP
- Strategisk marknadsföring Simulering Affärsspel
- Projektutveckling & Finansiering
- Globala ledares övergripande kompetenser
Antagningar
Ranking
- Ackrediterad av ackrediteringsrådet för handelshögskolor och program (ACBSP)
- Tilldelas som en femstjärnig handelshögskola för undervisningskvalitet av QS Ranking System
- Den enda högre utbildningsinstitutionen i Spanien ackrediterad av Microsoft som ledande inom digital utbildning
- Mottagna 3 toppresultat i U-Multirank för avdelningar förforskning,& Undervisningslärande, och internationell orientering
Karriärmöjligheter
Online Master i kommunikation och framtida marknadsföring kommer att ge dig uppdaterad med de senaste kommunikations- och marknadsföringskoncepten och teknikerna, förbereda studenterna för en karriär i denna spännande och ständigt föränderliga bransch. GBSB Global stödjer sin Master i kommunikation och framtida marknadsföring i Barcelona-studenter som är redo att ta sina karriärer till nya höjder genom att erbjuda studenter möjligheten att delta i specialiserade workshops, företagspresentationer på campus och karriärbedömningssessioner.
Att slutföra en magisterexamen i kommunikation och framtida marknadsföring utrustar akademiker med nödvändiga färdigheter och kunskaper för att trivas i olika karriärvägar. Detta inkluderar men är inte begränsat till företagskommunikation, journalistik, massmedia, politik, högre utbildning och många andra områden.
Få ett jobb inom kommunikation och framtida marknadsföring med GBSB Global:
Galleri
Programresultat
Kunskap:
- Har omfattande specialiserad kunskap och förståelse för hur kulturella, ekonomiska, politiska och tekniska ramverk påverkar förvaltningspraxis och hur de kan hanteras effektivt;
- Identifierar och utvärderar teoretiska tillvägagångssätt som är nödvändiga för planering och beslutsfattande i näringslivet. Dessa inkluderar idéer som stödjer modellering och hantering av beslut inom ett brett spektrum av funktionella områden;
- Har relevant kunskap om organisationer och deras roll i att bedriva hållbar verksamhet i det sammanhang där de verkar och hur de hanteras i enlighet med etiska koder och företagens sociala ansvar;
- Har en kritisk förståelse för affärskontinuitetshantering inklusive kunskap om möjliga risker och regulatoriska miljöer som kan påverka affärsverksamheten;
- Har omfattande kunskap om metoder för att hantera innovationsprocesser och digitala teknologier som efterfrågas, och den digitala teknikens implikationer för individer och samhällen;
- Identifierar och utvärderar nyckelfrågor relaterade till administrering av de mänskliga elementen vid hantering av projekt som lagarbete, kommunikation, motivation och mångfald;
- Har en omfattande och kritisk förståelse för de huvudsakliga aktuella forskningsfrågorna inom förvaltning såväl som inom en specifik bransch eller funktionellt område av personligt professionellt intresse;
- Har tvärvetenskaplig teoretisk och praktisk kunskap om ledning i en specifik bransch eller funktionellt område av personligt och professionellt intresse.
Kompetens:
- Utför kritisk utvärdering och analys av affärsmiljön och av huvudkoncepten, strukturerna och tillvägagångssätten för strategisk företagsledning med ofullständig eller begränsad information;
- Demonstrerar förmåga att använda specialiserade färdigheter för att fatta beslut och skapa globala strategier inom olika affärsverksamheter, digital transformation och finans för att anpassa sig till en snabbt föränderlig affärsmiljö;
- Demonstrerar ledarskapsförmåga som är nödvändiga för att stärka, inspirera och hantera team, innovation och kreativ problemlösning medan du leder ett företag;
- Utvecklar nya färdigheter som svar på framväxande kunskap och tekniker inom området företagsledning inklusive digitala färdigheter och användning av modern teknik;
- Utvecklar en förmåga att identifiera och bedöma risker relaterade till den affärsmässiga, digitala och finansiella miljön och att utforma strategier för att mildra specifika ledningsrisker;
- Övervakar och upprätthåller efterlevnaden av lämpliga affärsregler och formulerar praktiska svar på de juridiska och externa miljöutmaningar som är förknippade med att driva ett företag;
- Demonstrera förmåga att använda data som hänvisar till affärsanalys för att bättre prognostisera och genomföra affärsstrategier och -operationer;
- Demonstrerar förmåga att använda kunskaper och färdigheter hos ledningen för att bedriva forskning inom en specifik bransch eller funktionellt område av personligt professionellt intresse, med hänsyn till behovet av syntes, sätta upp mål, metodologisk process och tillämpning av strategier;
- Visa specialiserad kunskap om ledning som inkluderar att reflektera över socialt och etiskt ansvar kopplat till utförande av chefsfunktionen.
kompetens:
- Visar förmågan att reagera på de viktigaste politiska, ekonomiska, sociala och tekniska variablerna och att formulera de prioriteringar och strategier som krävs för att en organisation ska lyckas med tanke på de globala utsikterna och trenderna;
- Hanterar affärsprojekt genom att etablera en global vision som omfattar alla aspekter av affärsutveckling och konstruerar innovation och kulturell mångfald som en fördel i affärssammanhang som är komplexa och oförutsägbara och kräver nya strategiska tillvägagångssätt;
- Är ansvarig för att leda människor och utöva ledning med ett engagemang för demokratiska värderingar och hållbarhet genom att anta metoder baserade på lärande, service och social integration;
- Visar självständighet i riktning mot personlig utveckling och livslångt lärande som är tillämpligt på företagsmiljön;
- Skapar en forskningsbaserad diagnos av problem inom management genom att integrera kunskap från nya eller tvärvetenskapliga fält inom management och gör bedömningar med ofullständig eller begränsad information;
- Engagerar sig i kritisk analys inom området ledning och visar självständig tanke, utvärdering och problemlösning underbyggd av evidensbaserade argument;
- Ta ansvar för att bidra till professionell kunskap inom management eller ett specifikt bransch/funktionsområde av personligt yrkesintresse genom att identifiera ett befintligt affärsproblem och genom att bedriva original forskning.