Online Master i digital marknadsföring och inkomsthantering

Allmänt

Programbeskrivning

Denna master fokuserar på att ge studenterna kunskap om digital turismmarknadsföring och e-handel som är nödvändig för att utveckla en effektiv marknadsförings- och försäljningsstrategi i alla typer av turistboende.

Inom områdena digital marknadsföring och e-handel måste företag öka synligheten och synligheten för sina webbplatser, förbättra sin positionering, optimera sin närvaro på sociala nätverk och hantera e-handel för att säkerställa framgång på marknaden. Professionella inom turistsektorn måste specialisera sig i nya ledningsmodeller. I allt högre grad kräver hotell och andra turistföretag som flygbolag och resebyråer profiler av expertinkomster och marknadschefer för att hjälpa dem att maximera sina intäkter.

Intäktshantering och digital marknadsföring har blivit oundgängliga verktyg för daglig hantering. Den ekonomiska osäkerheten, variationerna i efterfrågan, prisnedgången eller ökningen av försäljningskanaler, bland andra orsaker; De gör det alltmer nödvändigt för företagen att ha en solid marknadsförings- och inkomsthanteringsstrategi som undviker förlust av försäljningsmöjligheter.

133526_pexels-photo-3808021.jpeg

mottagare

  1. Kandidater och kandidater som vill inrikta sin karriär mot digital marknadsföring och / eller inkomsthantering.
  2. Professionals som vill gå in i Digital Marketing and Revenue Management.
  3. Professionals som vill skapa sitt eget företag relaterat till digital marknadsföring och / eller inkomsthantering.

dubbel Degree

Examen som tilldelas av Universitat de Girona är dess egen examen utfärdad av Fundación Universitat de Girona, fullt erkänd.

Programmets varaktighet

1 läsår (9 månader: från oktober till juni)

initiering

Oktober 2020

Programmets egenskaper

Praktisk tillämpning

Förvärva teknisk kunskap för att kunna arbeta framgångsrikt inom digital marknadsföring och inkomsthantering.

Nyckelverktyg och trender

Känner till djupet de viktigaste och digitala verktygen för digital marknadsföring, intäkter och avkastning.

Specifik kunskap

Få en verklig och aktuell vision om digital marknadsföring och inkomsthantering tack vare vår lärare som består av experter inom turistsektorn.

Riktigt affärsperspektiv

Praktiskt anpassa de metoder, färdigheter och strategiska visioner som krävs för professionell inkomstförvaltning.

strategisk plan

Utveckla en strategisk affärsplan och identifiera och utvärdera nya verktyg.

Final Mästare Project

Utforma och utveckla ett slutligt masterprojekt där studenten kommer att återspegla den kunskap som förvärvats genom hela programmet och dess praktiska tillämpning.

Curriculum

  • Introduktion till onlinemarknadsföring
  • Webb- och appdesign
  • SEO och reklam
  • Webanalys, Google Analytics och tolkning av resultat
  • Gemenskapshantering och online-ryktehantering
  • Influencer Marketing
  • Inkommande marknadsföring kontra utgående marknadsföring
  • Email, Blogging & Marketing Automation
  • e-handel och e-turism
  • Turistdistribution och strategier för onlinemarknadsföring
  • Ekonomisk förvaltning: Budgethantering, planering och kontroll, investeringar och finansiering
  • Grundläggande för inkomstförvaltning
  • Strategisk intäkthantering: prissättning och prognos
  • Intäktshantering och distribution
  • Benchmarking: total och grupper
  • Revenue Management Tools
  • Excel för inkomstchefer
  • Intäktshanteringssimulering - Hotellhanteringssystem
  • Final Mästare Project

133527_pexels-photo-2422293.jpeg

Tillgångskrav

  • Officiell högskoleexamen
  • Om du inte har en officiell universitetsexamen måste ett officiellt dokument med de senaste genomförda studierna presenteras.
  • Kopiera Pass / DNI / NIE
  • Curriculum Vitae med fotografi
  • Motivationsbrev

karriärmöjligheter

  • Direktör eller marknadschef
  • Direktör eller chef för Revenue Management
  • Chef för försäljningsavdelningen
  • Hotelldirektör eller biträdande direktör
  • Chef för hotellmottagning
  • Community manager
  • Turistkonsulent
  • Konsult specialiserad på inkomsthantering
  • Konsult specialiserad i digital turismmarknadsföring
  • entreprenör

Arbetsinsättning och praxis

Studenten till denna master kan göra praktikplatser i undervisning i företag frivilligt och valfritt, så länge de genomförs under programmets akademiska period.

Samarbetet med EUROAULA med HOSCO Hospitality Connection, portal för erbjudanden för praktikplatser och jobbbjudanden inom den internationella turistsektorn, ger våra studenter mer än 2500 internationella praktikplatser per år och mer än 850 turismföretag.

Professionell utveckling

Hur många biljetter köps från ett flygbolags webbplats? Och hur många hotellbokningar görs varje dag på webben? E-handel är det viktigaste verktyget inom turistsektorn.

medel

Eleverna på EUROAULA, Escuela Universitaria Barcelona, arbetar i en digital miljö.

För att underlätta sina studier har varje student:

  • Virtuellt campus
  • Onlinehandledning med dina lärare
  • Praktiska klasser och verkliga fall
  • Klassrum med multimediautrustning
  • Studierum, bibliotek och fritidsområde med datorer och internetuppkoppling
  • Gratis tillgång till Wi-Fi-tjänster i hela centrum

Samarbetsvilliga företag

Följande företag samarbetar med Euroaula, Escola Universitària, deltar i undervisningen i våra program, håller konferenser eller gör praktikavtal med våra studenter:

133525_Empresascolaboradoras.jpg

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The EUROAULA University School of Tourism is an institution founded in the year 1987 and specialized in tourism training. Since 1997, EUROAULA is affiliated with the University of Girona, offering th ... Läs mer

The EUROAULA University School of Tourism is an institution founded in the year 1987 and specialized in tourism training. Since 1997, EUROAULA is affiliated with the University of Girona, offering the Degree in Tourism, the Double Degree in Tourism and Internacional Hospitality and Tourism Management, as well as Masters and Postgraduate degrees. Therefore, those university studies are entirely official and recognized. Läs mindre