Online MSc i marknadsföring
University of Glasgow Online
Nyckelinformation
Campus läge
Glasgow, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
2 - 3 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
GBP 15 000 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Apr 2024
* Betalas i delbetalningar på £1 667 per 20 krediter, totalt £15 000.
Introduktion
Omfamna nya marknadsföringsidéer och utmaningar!
Den trippelkrona ackrediterade (AACSB, AMBA och EQUIS) Adam Smith Business School vid University of Glasgow erbjuder den CIM-ackrediterade online MSc Marketing för att utrusta dig med färdigheter för att främja en karriär i dagens digitala marknadsföringsmiljö.
På grund av ökande konsumenter av produkter och tjänster har marknadsföring aldrig varit mer efterfrågad än nu. För marknadsförare som vill framtidssäkra sina marknadsföringsfärdigheter i affärer, underlättar denna online MSc Marketing framgång genom att bygga upp din förmåga att utnyttja de senaste databaserade, servicecentrerade och digitala teknikerna.
Rankad 14:e i Storbritannien, 48:e över hela världen för International Strategic Marketing (Campus Masters) – QS World University Rankings 2023, University of Glasgow har åtagit sig att leverera ett högt uppskattat program som gör att du kan trivas i marknadsföringsvärlden.
Behärskar morgondagens marknadsföringsfärdigheter idag
University of Glasgows online MSc Marketing tillämpar den senaste tekniken för marknadsföringsgrunderna. Utforska de senaste ämnena från analys till marknadsföring av användarupplevelser (UX), marknadsföring i sociala medier, strategier för marknadsföringskommunikation och digital marknadsföring. Idealisk för ambitiösa, karriärsinriktade individer, kommer denna online MSc att utrusta dig med färdigheter för att främja en karriär i dagens hyperdigitala marknadsförings- och kommunikationsmiljö.
Främja en marknadsföringskarriär i en digital värld
För att matcha din karriärväg innehåller programmet valfria kurser, inklusive digital, UX, detaljhandel, service, marknadsföring i sociala medier, marknadsföringsetik, konsumtion och teknik - ett urval av aktuella ämnen utformade för att utöka din expertis inom dagens marknadsföringstekniker. Studiet av dessa ämnen är avgörande för framgång i dagens digitala, kundcentrerade miljö och säkerställer att du tar examen som en kandidat med kunskaper som är mycket efterfrågade inom marknadsföringsområdet.
100% online, interaktivt lärande
Att studera på nätet betyder att du inte behöver offra din nuvarande karriär för att ta en ny. Du skulle kunna komma åt våra interaktiva resurser från var som helst och när som helst; detta inkluderar videor, interaktiva frågesporter och diskussioner – resurser som är avsedda att hjälpa dig att lära dig och uppnå dina karriärmål. På University of Glasgow kan du främja dina ambitioner utan att kompromissa med dina nuvarande åtaganden.
Läroplan
Varaktighet: Civilingenjör i marknadsföring – 2,5 år
Kärnkurser
- Marknadsföring
- Konsumentbeteende
- Marknadskommunikationsstrategier och taktik
- Brand Management
- Marknadsundersökning och analys
- Marknadsföring Dissertation
Valfria kurser (välj två av nedan):
- Digital marknadsföring
- Retail Marketing
- Tjänster Marknadsföring
- Design av användarupplevelse (UX).
- Marknadsföring: etik, konsumtion och teknik
- Social Media Marketing
Ranking
- Rankad 1:a i Storbritannien för utbildning av The Times och The Sunday Times Good University Guide 2024
- Rankad 8:a i Storbritannien för utbildning av The Complete University Guide 2024
- Top 50 School of Education i världen av QS — 2023, 2022, 2021, 2020, 2019
Karriärmöjligheter
Topp 5 marknadsföringsjobb för våra nuvarande studenter
- Direktör/chef 20,31 %
- Marknadsföring 17,19 %
- Övrigt 17,19 %
- Lärare/Utbildning 8,59 %
- Kommunikations- eller digital marknadsförare 7,03 %/7,03 %