Online MBA - Master of Business Administration

ESERP Business School online

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Online MBA - Master of Business Administration

ESERP Business School online

Om du vill specialisera sig på företagsledning, den Online MBA - Master of Business Administration Det är ett av de bästa alternativen. Och på bara 15 månader kommer du att vara redo att gräva in på arbetsmarknaden med garantier och därmed få jobbet av dina drömmar. Bildas dig i management och företagets policyUnder verksamhets regelverk och ekonomisk förvaltning. Inte bara det, kommer du också att kunna hantera olika delar av alla företag, från logistik till affärsverksamheten genom kvalitet och innovationSå viktigt att utvecklas och lyckas. Alla företag behöver denna profil arbetare därför de arbetstillfällen är många. Du kan ta hand om allmänna riktningen något företag eller olika avdelningar. Tack vare utvecklingen av strategiska affärs vision, kommer du att kunna hantera projekt eller fungera som konsult. Och du är redo att starta eget företag eller att hjälpa andra att göra den mest lämpliga och tillfredsställande som möjligt. Och utan skyldighet Online MBA - Master of Business Administration ESERP och du kan också få en egen grad som utfärdats av UVic - Universitat Central de Catalunya. Vad förväntar du dig?

MBA-Online-Master-in-Business-Administration

Syften

Studenter som utvecklar programmet erhållas:

  • Hög organisatorisk kompetens, ledarskap och management
  • Anpassning till förändringar och teknisk innovation.
  • Förmåga att tillhandahålla strategiska och operativa planer på ledande befattningshavare i bolaget.
  • Kritisk analys och förmåga till abstraktion.
  • Snabb identifiering, problemanalys och lösa dem
  • Öppen för den socioekonomiska och kulturella miljö mentalitet.
  • Lär dig att ta ansvar.

Som senior, både personlig och professionell utveckling av sina dagliga aktiviteter, så småningom omvandla produktivitetskostnads ​​utbildning för företag och organisationer som kulturellt berikande.

Metodik

Casemetodik och simulering kombinera teori med analys och diskussion av företagets fallstudier.

Metodik ITT-TM - Utbildning Intelligence Technology, baserat på tre pelare:

  • SABRE: Kunskap + Case Method. Med hjälp av fallet simuleringssystem Självutvärdering och självförståelse, eftersom det inte praktiseras ingen bra metod.
  • KUNSKAP: Metod Consulting. Själv diagnostiska verktyg för att gälla för din organisation, eftersom det inte praktiseras glömt.
  • KAN GÖRA: System Management. tekniska system för att tillämpa de tekniker och strategier för att ledningen för beslutsfattandet genom innovation.

Business Balanced Scorecard:

  • Kostnad förvaltning aktivitet
  • Process förvaltningen
  • Optimering av marginaler
  • Management-program
  • marknadsföring

Metod Intelligent Technology TrainingFör att hantera på ett effektivt sätt i alla affärssituation i näringslivet.

Curriculum

Moduler område General

Financial Management: ledning, strategi och värdeskapande

  • bokslut. Lönsamheten mått på ett företags framgång
  • Utveckling, kontroll och budgetöversynen.

Riskhantering.

  • Finansiell risk: solvens och likviditet
  • kommersiell risk: kredithantering.

juridiska och skattemässiga ramar för verksamheten.

  • Företag och föreningar: rättslig ram
  • skatteplanering

Företagets policy och allmän förvaltning. Organisation och strategi.

  • Natur och utveckling av organisatoriska tänkande
  • organisationsstruktur

Rollen för Human Resources Company

  • företagskultur
  • Urval och ersättningssystem

ledarförmåga. Ledarskap och motivation. team Management

  • Ledarskap och ledarstilar
  • Mentoirng & Empowerment

Cooperation and Conflict Resolution. Affärsetik och CSR

  • Process och tekniker för kollektiva förhandlingar. föreningarna
  • Kommunikation och konfliktlösning

Marknadsföring och Commercial Company

  • Storlekar och stilar bland marknadsföringsstrategi
  • Konsumentanalys. Positionering.
  • Struktur och funktion av den kommersiella nätverk: planering och uppnå mål.

Marknadsföringsstrategier. Digital Marketing.

  • Brand. Mening, koncept och evolution
  • Planera strategisk och operativ marknadsföring. CRM
  • Digital marknadsföring koncept. Optimering av webbplatsen.

Globalisering och internationalisering av marknaderna.

  • konkurrenskraftiga mekanismer för internationella marknader.
  • Analys av internationella marknader. geopolitisk risk
  • Internationalisering av företaget

Verksamhetsstyrning och inköpsfunktionen. Supply Chain.

  • optimal orderhantering
  • Optimera leveranskedjan.

Kvalitetsstyrning. Innovation Management.

  • Kvalitet och kompetens - kundlojalitet.
  • Analys, mätning och kvalitetskontroll. Förbättringsplan.

Moduler Marketing Area

Marknadsförings Basics. Marknadsplan plan~~POS=HEADCOMP

  • Design och implementering av en marknadsföringsplan
  • Huvudfunktioner marknadsavdelningen.

Marketing & Business. Marknadsföring i industri- och tjänsteföretag.

  • Företagets typ och miljö
  • Marknadsavdelning: struktur och utrustning

Science Research & Marketing: Marknads- och meuromarketing.

  • Identifiera trender och möjligheter.
  • Insamling och behandling av information. CRM

Branding. Krishantering och ryktesrisk

  • företagets varumärke och produkt. Varumärkesprofil. Betydelser och differentiering.
  • Olika typer av affärs konflikten och dess källor. Manuell kris.

ledarförmåga. Ledarskap och Empowerment. Team management.

  • Ledarstilar. Förändringsledning. Coaching, emotionell och social intelligens.
  • Empowerment och motivation. socialt klimat. Talent management.

Hantering av kommersiella försäljningsnätverk. Förhandling och Key Account Management.

  • Befogenheter kommersiell utrustning. Utbildning, motivation och belöning.
  • Total Outsourcing vs. Outsourcing specifika processer. Effektiviteten av båda metoderna.

Digital Marketing & E-handel

  • Skapa en strategisk plan för e-handel.
  • en teknologisk struktur av e-handel
  • E-handel som en möjlighet för internationalisering.

Supply Chain Management Marketing

  • optimal orderhantering.
  • Varje leverans optimering

Försäljningsbudget. Prispolitik: vinst och täckningsbidrag

  • Ställa säljmål som förväntad efterfrågan, produkt eller tjänst.
  • Försäljningsprognoser, totalbudget samt inkomst. Key budget.

Legal marknadsföring behandling.

  • Varumärkesskydd: sikt och omfattning, förnyelse, optimering och försvar av Marca.
  • Immaterialrätt: lagar, förfaranden, försvar och anfall.

Positionering och produktstrategi och varumärken: globalisering och beslutsfattandet.

  • Segmente: skissera, tekniker och typologi.
  • beskrivande, faktoranalys, komponenter, kluster, conjoint analys, modell MISS.

Global Marketing. Nya marknader och exportsubventioner.

  • Internationalisering av marknadsföring i den globala ekonomin.
  • Rating internationell miljö och landrisk

(*) Programmet innehåll, programmering och material kan drabbas av någon variation av förändringar i akademiska planering.

(*) Ordningen av modulerna är indikativ programmering baseras på huvud.

Karriärmöjligheter

Studierna kommer att ge möjlighet att utveckla din karriär inom olika områden där man kan arbeta med:

  • International Marketing Management.
  • Globalisering och öppna nya marknader.
  • Internationell handel: Import - Export.
  • International Sales Manager & Product Manager.
  • internationella organisationer lobbyn.
  • Marketing Management och Business.
  • Internationalisering av företag.
  • Manager Marketing och Branding Manager.
  • Marknadsundersökningar och benchmarking.
  • Distribution och internationell logistik.
  • E-handel: B2B, B2C, one2one.
  • Geostrategiska rådgivning och rådgivning.
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
15 månader
Deltid
Price
Pris
5,600 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Spain Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Spanien - Spain Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan