Read the Official Description

Concordia University Chicago doktorandprogram i ledarskap med en specialisering i läroplan och instruktioner är för lärare som vill utöva ett program som pedagoger och forskare som förbereder sig för ledarroll roller i offentliga eller privata skolor. Programmet utvecklar pedagogiska experter som kan utforma, genomföra, utvärdera och hantera läroplaner och instruktionsprogram i K-12 skolor.

Lärandemål

  • Utveckla förmågorna för forskning och kritiskt tänkande inom läroplan och undervisning, med teoretisk och praktisk kunskap.
  • Utveckla kompetens i läroplan utvärdering, utveckling och kartläggning.
  • Förbättra förståelsen av undervisnings- och inlärningsprocessen.
  • Bygg en stark professionell bakgrund inom områden som är relaterade till läroplaner och instruktioner.
  • Stöd och led reform och förändra ansträngningar relaterade till lärarutveckling i skolor.

Kursen ska hjälpa till att underlätta utforskningen, diskussionen och förståelsen av utmaningar och möjligheter för lärarutbildning.

Curriculum

* INTERNATIONELLA STUDENTER: Förutom basprogrammets läroplan krävs internationella studenter som deltar i ansikte mot ansikte på CUC campus för att ta seminariet i högre utbildning, en 3-kreditkurs.

Doktorsexamen: Kurskod och undervisning

Forskningsbaserad beslutsfattande

Analysen av de metodiska och statistiska komponenterna av befintlig forskningsdata för att förbättra och underlätta den pedagogiska beslutsprocessen. Särskild uppmärksamhet ges på ansökningar om utbildningspolitiska frågor.

Curriculum Theory and Design

Undersökning och analys av läroplansteori och design för utbildningsprogram, tidig barndom genom gymnasiet. Analys, trender och nuvarande praxis mot bakgrund av nationella och internationella modeller och utbildningsprogram. Studie av läroplansteori i förhållande till processer för läroplanering, utveckling, genomförande och utvärdering.

Multikulturell utbildning: Pedagogik i praktiken

Denna kurs kommer att undersöka den historiska och politiska effekten av mångkulturell utbildning i våra skolor. En studie av trenderna i mångkulturell utbildning som har vägledat instruktions- och bedömningspraxis kommer att vara en kritisk komponent. Utveckling och utvärdering av läroplan och instruktionsstrategier som är lämpliga för mångkulturell utbildning kommer också att vara ett fokus.

Curriculum Leadership

Aktuella frågeställningar i läroplan och instruktioner samt hantering av läroplanutveckling, driver lärandet i kursen. Fastställa lämpliga professionella tillväxtmöjligheter för lärare baserade på forskning och utvärderingstjänster som vägledning för att skapa framgångsrika tillväxtplaner i skoldistrikten.

Forskningsbaserade instruktionspraxis

Kursen ska kritiskt granska forskningsbaserade instruktionsstrategier. Förstå hur man bestämmer effektiviteten av instruktionsstrategier baserade på olika faktorer som studentens befolkning och behov, tillgängliga resurser och mål för den akademiska institutionen kommer att vara ett fokus. Förstå hur anvisningar kopplas till bedömning och läroplan kommer också att undersökas.

Skol / Distansförbättringsdataanalys

Kursen behandlar skoldistrikt och byggande ledarroll roller i att skapa en infrastruktur och system som fokuserar på förbättring av skoldistriktet. Särskild vikt läggs vid skolförbättring, eftersom det rör sig om ansvarsskyldighet som demonstreras genom bedömningsdesign, datainsamling och analys. Kandidater kommer att lära sig hur man använder data för att förbättra läroplanen, instruktioner, flera former av bedömning och införliva teknik för att tillgodose behoven hos 21-talets elev.

Design av läromiljöer

Kursen behandlar designen av tekniskt förbättrade läromiljöer. Tillämpningen av olika mönster och deras vägledande principer kommer att granskas och kritiseras. Exempel är bland annat online, blandad, vänd, en-till-en, informell, samverkande och icke-traditionella lärarinställningar.

Instruktionscoaching för effektiv undervisning

Kunskap och färdigheter som krävs för att vara en effektiv instruktions coach. Samarbete, reflektion, modellering, kommunikation och ledarskap i effektiva coaching-modeller.

ESEA: s inverkan på utbildningslandskapet

Genom att studera forskningsströmmarna i grundskolelagen och dess inverkan på amerikansk utbildningspolitik granskar kursen ideologier och personer som påverkar läroplanutveckling och instruktionspraxis genom en historisk lins.

Globala perspektiv på läroplan och instruktioner

Kursen är ett målmedvetet försök att genom en global lins genomföra en rad moderna politiska frågor och praxis som påverkar hur vi utformar läroplanutveckling, -instruktion och -bedömning. Som Schoorman (2009) hävdar, kommer avsiktlig "internationalisering" av vår högskoleutbildning att erbjuda studenterna "en kunskapsbas, färdigheter och attityder ... som förbereder dem för arbete och ledarskap i samband med global ömsesidig beroende" (s. 5) . Genom att bli bekant med de internationella, multinationella och globala diskurserna är vi bättre beredda att leda inom våra egna pedagogiska sammanhang. Det globala perspektivet har potential att informera hur vi leder som läroplanutvecklare och instruktionsutövare genom en medvetenhet om hur lokal politik och övning är knutna till diskurser och praxis i andra utrymmen (andra lokalbefolkningar, regionala, nationella, multinationella, internationella, globala utrymmen ). En ändamålsenlig studie av dessa likheter och skillnader ställer oss för att leda med ökad tvärkulturell medvetenhet och med sikte på att smidiga förbindelser och nätverk utöver våra omedelbara gränser när vi tar itu med globala teman.

Stiftelser / Filosofi / etik

Vetenskaplig kunskapsfilosofi (endast doktorand)

Kursen ger en inriktning mot naturens natur, användningsområden och begränsningar med sikte på att uppnå en förståelse för de olika metoderna för forskningsdesign och utveckla konceptuella ramar. När det gäller kunskapsmätning kommer särskild uppmärksamhet att ägnas åt följande ämnen: förhållandet mellan teori och observationer, forskarens roll i kunskapsgenerering, hur forskningen konceptualiserar förhållandet mellan forskare och ämnen, de standarder som är används för att bedöma teorier, verklighetsteorin (ontologi) och hur man känner till den verkligheten (epistemologi) som ligger bakom kritiska teorier, och hur olika metoder för datainsamling och dataanalys påverkar genereringen av vetenskaplig kunskap.

Filosofiska och teoretiska grunden för ledarskap (endast EdD)

Studie av de filosofiska och teoretiska grundvalarna för utbildning och ledarskap, inklusive analys av målen och målen för utbildning, processer för uppnåelse, innehåll och läroplan samt socialiseringsfunktionen för utbildning, skola och komplexa organisationer. Utveckla en förståelse för korsningarna mellan teori / filosofi, etiska perspektiv och utveckling av politik, praxis och institutioner.

Organisatorisk förändring

Tillämpning av förändringsteori till stora och små organisationer. Ledarskapsstrategier för framgångsrik förändringsimplementering.

Policyanalys

Utbildningspolitisk utformning vid makro (nationell, regional och statlig) och mikro (lokal och institutionell) nivåer. Vald utbildningspolitik.

Etik för utbildningsledare

Etiska teorier och övning av skoldistrikts ledarskap.

Forskning och statistik för EdD, Practitioner Track

Forskningsdesign

Principer för forskningsteori, metoder, utredning, problemformulering, datainsamling, litteratursökningar och etiska överväganden. Betoning på hur man utformar en doktorandforskningsstudie.

Välj två:

Enkätundersökningar

Kursen introducerar eleverna till undersökning och instrumentutveckling, inklusive frågor relaterade till operativisering av variabler, undersökningskonstruktion, provtagning, kodning, analys och utvärdering av undersökningsforskningsmetodernas tillförlitlighet och validitet.

Kvalitativ efterforskning

En undersökning och tillämpning av kvalitativ forskningsinriktning med fokus på forskningsdesign, forskarens roll, datainsamling och analys samt skriftligt ur ett kvalitativt perspektiv.

Metoder för åtgärdsforskning

Principer och tillämpning av handlingsplanering, genomförande och reflektion i utbildningsmiljöer. Undersökning av samverkande, deltagande och individuella tillvägagångssätt för åtgärdsforskningsmetoder som kan användas för att förbättra skolor och / eller organisationer.

Kvantitativ forskning

En introduktion till kvantitativ analys av data; inklusive datakodning och inmatning av data. Statistisk programvara kommer att användas för att utforska beskrivande och inferentiell statistik, med både parametriska och parametriska parametrar.

Forskning och statistik för doktorand, forskare spår

Forskningsdesign

Principer för forskningsteori, metoder, utredning, problemformulering, datainsamling, litteratursökningar och etiska överväganden. Betoning på hur man utformar en doktorandforskningsstudie.

Kvalitativ efterforskning

En undersökning och tillämpning av kvalitativ forskningsinriktning med fokus på forskningsdesign, forskarens roll, datainsamling och analys samt skriftligt ur ett kvalitativt perspektiv.

Kvantitativ forskning

En introduktion till kvantitativ analys av data; inklusive datakodning och inmatning av data. Statistisk programvara kommer att användas för att utforska beskrivande och inferentiell statistik, med både parametriska och parametriska parametrar.

Mixed Methods Research

Kursen utforskar teori, design och tillämpning av blandad metodforskning.

Välj en:

Avancerade ämnen i statistiken

En introduktion till avancerade statistiska begrepp inklusive multivariatanalys, linjära modeller, hierarkiska linjära modeller, faktoranalys och datahantering. Eleverna kommer att använda statistiska programvarupaket och lär sig att skriva den grundläggande syntaxen för anpassad analys. Förutsättning: Kvantitativ forskning eller kvantitativ analys.

Avancerade ämnen i kvalitativ analys

Denna kurs kommer att förbereda studenterna att utnyttja naturalistisk utredning i sin egen forskning, mest omedelbart avhandlingserfarenheten. Studenterna kommer att kunna reflektera över val av förfrågningsparadigmer, godheten i passformen mellan problemet och det val som valts för att utforska det, valet av lämpliga instrument och rollen för författaren i presentationen av resultaten.

Omfattande tentamen och avhandling

  • Komplett examen
  • Avhandling
  • Dissertation Supervision

Programlängd

61-67 högskolepoäng *

Program taught in:
Engelska

See 32 more programs offered by Concordia University Chicago - Online Degree Programs »

Last updated October 17, 2018
Denna kurs är Online
Startdatum
Aug. 2019
Duration
Deadline
Kontakt Skolan
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.
By locations
By date
Startdatum
Aug. 2019
Slutdatum
Application deadline
Kontakt Skolan
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.

Aug. 2019

Location
Application deadline
Kontakt Skolan
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.
Slutdatum