Officiell mästare i utbildningskvalitet och innovation
Euroinnova International Online Education
Nyckelinformation
Campus läge
Atarfe, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 700 / per course
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Öka meriterna och poängen i skalorna: oppositioner, överföringar, tävlingar med denna officiella mästare i onlineutbildning. 100% online och poäng i tävlingar. Baremable i oppositioner för lärare, sekundärlärare och för utbildningsinspektörer.
Generella egenskaper
Sammanfattning av professionella möjligheter för master innovation educativa:
När Europarådet antar Europa 2020 -strategin formulerar det Europeiska unionens huvudmål, mot vilka all utbildningspolitik i medlemsländerna måste anpassas. Specifikt, i förhållande till utbildning och utbildning, utmärker sig följande: Inom utbildning: elever som lämnar skolan tidigt under 10%; minst 40% av personerna i åldern 30-34 år måste slutföra högskoleutbildningar (högre utbildning). En av huvudpelarna för att motivera den brådskande efterfrågan på utbildning i utbildningskvalitet och innovation består av de alarmerande uppgifterna om skolmisslyckanden i Spanien. Spanien är det land med det högsta avhoppet i EU. Enligt uppgifter från ministeriet för utbildning och yrkesutbildning som utarbetats med utbildningsvariablerna i den aktiva befolkningsundersökningen (EPA) från National Institute of Statistics, som publicerades i år 2020, står skolans misslyckande för närvarande på 17,3%. Detta behov av att avsevärt minska misslyckanden på europeisk nivå är en första nivå som stöder behovet av att implementera denna Master i kvalitet och innovation.
Mål för master innovation utbildning:
Grundläggande kompetenser
- Kunskap och förståelse som ger underlag eller möjlighet till originalitet att utveckla och / eller tillämpa idéer, ofta i forskningssammanhang.
- Att studenterna kan tillämpa sina kunskaper och sin förmåga att lösa problem i nya eller okända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras utbildningsområde.
- Eleverna har möjlighet att integrera kunskap och hantera komplexitet och formulera bedömningar baserade på information som var ofullständig eller begränsad, inkluderar reflektioner om sociala och etiska ansvar i samband med tillämpningen av sina kunskaper och bedömningar.
- Att eleverna vet hur de kan kommunicera sina slutsatser och de kunskaper och de ultimata skälen som stöder dem till specialiserade och icke-specialiserade målgrupper på ett tydligt och otvetydigt sätt.
- Att eleverna har de inlärningsförmågor som gör att de kan fortsätta studera på ett sätt som till stor del kommer att vara självstyrt eller autonomt.
allmänna färdigheter
- Föreslå och organisera aktiviteter och uppgifter för kvalitetsledning och innovation i utbildningsinstitutioner.
- Anpassa och införliva användningen av ny teknik för kvalitetsbedömning och hantering i utbildningscentra.
- Värdera och främja team- och tvärvetenskapligt arbete i utbildningssammanhang.
- Planera och styra innovationsprocesser och utbildningsförbättringar.
- Kommunicera tydligt kunskap och slutsatser inom utbildningskvalitet och innovation.
- Uttryck positiva attityder till innovation och kvalitetsbedömning som ett sätt att kontinuerligt förbättra utbildningen.
särskilda färdigheter
- Syntetisera de olika hanteringsmodellerna för kvalitet i utbildningen.
- Definiera och tillämpa indikatorsystem för att utvärdera kvaliteten på utbildningspolicyer, system och projekt.
- Analysera, tolka och tillämpa riktlinjer och regler för utbildningskvalitet och innovation på ett flexibelt, effektivt och rättvist sätt.
- Utforma system för diagnos, övervakning och utvärdering av utbildningsinstitutionernas kvalitet.
- Jämför och utvärdera de grunder som definierar och motiverar pedagogisk innovation.
- Definiera didaktiska innovationsstrategier som kan vägleda och utvärdera en effektiv undervisningsmodell inom de olika läroområdena.
- Tillämpa rigorösa och avancerade metoder, tekniker, instrument och förfaranden för innovation, utvärdering och kvalitetsledning i utbildningscentra.
- Använd spel och digitala resurser som en del av ett program för pedagogisk innovation.
- Sammanställ olika arbetsverktyg för pedagogisk innovation.
- Analysera utbildningsinnovationspolitiken inom det autonoma, spanska och europeiska området.
- Analysera data som erhållits i en undersökning och gör en kritisk tolkning av resultatet.
- Utveckla avancerad vetenskaplig forskning inom utbildningskvalitet och innovation för kontinuerlig förbättring av utbildningsinstitutioner.
- Diskriminera på avancerad nivå mellan de olika forskningsmetoderna och välj det som är mest lämpligt för att uppnå målen för olika forskningsområden inom utbildningskvalitet och innovation.
- Förbered forskning, innovation och förändringsprojekt och rapporter för att förbättra kvaliteten på utbildningscentra.
- Planera och organisera program för innovation inom utbildning.
- Tillämpa den kunskap som förvärvats i mastern för att utveckla, avslöja och försvara ett arbete inom utbildningskvalitet eller innovation.
Professionella möjligheter för master innovation educativa:
Denna Master i utbildningskvalitet och innovation gör att du kan arbeta som specialist på utbildningskvalitet och innovation och som: - Koordinator och rådgivare i utbildningspolitiken. - Direktör, samordnare eller chef för utbildningsprogram och kurser. - Utvärderare av utbildningsprogram och policyer. - Utvärderare av utbildningsinnovationsprogram i offentliga eller privata organisationer. - Koordinator och lärare för utbildningsinnovationsprogram i kurser och ämnen på alla utbildningsstadier. - Kvalitetstekniker inom utbildning i kvalitetsbyråer, kvalitetsenheter i utbildningsorganisationer eller myndigheter.
Vad förbereder utbildningsinnovationsmästaren dig för:
Universitetets magisterexamen i utbildningskvalitet och innovation utbildar studenter för implementering, utveckling och utvärdering av både utbildningskvalitet och innovationsprogram i undervisnings-lärandeprocesser. Det ger tillräcklig kapacitet, färdigheter och attityder för att ge organisationer råd om genomförandet av utbildningskvalitets- och innovationsprogram och för undervisning i dessa ämnen, samt för att utvärdera program som redan har genomförts i utbildningsföretag. Studenten kommer att få en magisterexamen i utbildningskvalitet och innovation från Antonio de Nebrija University med 60 hp. Denna universitetsexamen i utbildningskvalitet och innovation är ett program som väntar på verifiering av ANECA.
Vem är den främsta utbildningsinnovationen som syftar till:
De som är intresserade av att studera och få titeln Högskoleexamen i utbildningskvalitet och innovation från Antonio de Nebrija -universitetet måste uppfylla de krav som ställs enligt gällande lagstiftning, med inskrivningsprofilen som en universitetsutbildad eller motsvarande (akademiker eller akademiker) , i undervisning, pedagogik, psykologi (med omnämnande eller specialitet inom utbildning) eller psykopedagogik. Med tanke på programmets tvärgående karaktär, har de studenter som har avslutat magisterexamen i lärarutbildning för ESO och Baccalaureate, FP och språkundervisning eller innehar certifikatet för pedagogisk skicklighet (CAP), liksom andra akademiker och Universitetsutbildade som utbildar yrkesverksamma eller arbetar som professorer vid utbildningsinstitutioner, handelshögskolor eller universitet (inklusive doktorander i universitetssektorn).