Office management kurs

Oplex Careers

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Office management kurs

Oplex Careers

Ansök nu för sommaren 2017

mannen på kontoret Detta office management kurs kommer att ge elever med en fantastisk inblick i att lära sig viktiga färdigheter för att arbeta i ett kontor samt framgångsrikt hantera ett kontor. Omfattar aspekter av effektiv kommunikation, interagera med kunder och klienter, vilket skapar administrativa strategier och mer. Oavsett om du är i en position som redan arbetar på ett kontor och vill utvecklas till en ledande roll, eller vill arbeta inom detta område och behöver förtroende för att starta, eller helt enkelt vill få nya kunskaper, är denna kurs perfekt.

Kursen belyser

  • Pris: Endast £ 19,00 var £ 199,99
  • Kurs Typ: Online Course
  • Längd: 60 timmar, rekommenderas timmar
  • Kursplan: 9 delkurser
  • Handledare Support: Full handledare stöd ingår
  • Tentor: Ja, examen arvode.
  • Börja lära dig: du kan börja din online-lärande 24/7 och studera mot dina mål.

finstilta

  • Kval: Nivå 3 CPD Award
  • Certifikat: PDF-certifikat medföljer naturligtvis valfria papperskopior £ 9,99.
  • Tillgång: Obegränsad 24/7 tillgång till 12 månader, med alternativ sträcka om det behövs.
  • Kompatibilitet: Desktop, Mac, bärbar dator, tabletter, Smartphone och smarta enheter

Med över 60 timmar av lärande split över 9 lättillgängliga moduler, har kursen utformats för att ge elever med en trevlig och informativ lärande upplevelse. Den Office Management Course studeras på nätet, vilket innebär att du kan studera i din egen tid, i din egen takt, på ditt eget schema. Studera när det passar dig bäst, dag eller natt. Du har tillgång till kursen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan i 12 månader.

Vad mer är kursen CPD ackrediterad, därför efter avslutad kurs elever kommer att belönas med ett intyg om fullbordande, se till att kursen kommer att erkännas av arbetsgivare och institutioner.

Kursplan

Den Office Management Course är uppdelad i följande moduler:

The Office Manager

  • Inledning
  • Kontorschef
  • Kontorschef ansvar
  • Väsentliga färdigheter kontorslednings
  • Office Manager akademiska meriter
  • Office Manager löner och arbetsförhållanden
  • utsikter kontor förvaltning karriär

Personlighet och förtroende utveckling

  • Inledning
  • Förstå personlighet och de faktorer som formar personligheten
  • Personlig utveckling och dess betydelse
  • Viktiga kontor krubban personlighetsdrag
  • utskjutande förtroende
  • Hur man hanterar kontorschef jobb

Mottagande och interagera med kunder

  • Inledning
  • Första intryck säger allt om dig
  • Ledarskap som en kreativ, snarare än reaktivt, tanke
  • Ett företags första intryck
  • utskjutande professionalism
  • Vad orsakar kunder att lämna?
  • Professionell kundservice
  • Säg inte "Jag vet inte" eller "nej"

Bygg effektiv kommunikation

  • Inledning
  • Effektiv kommunikation
  • Interpersonal Communication
  • Effektiv organisationskommunikation
  • Orsaker till ineffektiva mellanmänsklig kommunikation
  • Hur man kan förbättra din kommunikationsförmåga

Receptionen och lagarbete

  • Inledning
  • Att tänka på vid receptionen zonen
  • Uppgifter receptionist eller front office personal
  • Receptionisten kompetens och kvalifikationer
  • Den receptionist karriär
  • Front office teknik
  • Mottagning som en föränderlig yrke
  • En framtid utan receptionister
  • Executive mottagning arbete
  • Att arbeta som ett team

Utforma och genomföra administrativa system en organisation

  • Inledning
  • Förstå Administrativa system
  • Förvaltningens styrning
  • Administrativa system i det förflutna
  • Utveckla administrativa strategier
  • Strategic Business Administration
  • Processen är viktigt
  • Utveckla och implementera dokumenthantering politik
  • Outsourcing ett företags administrativa system
  • Administrationssystemet som pelare i en organisation
  • Steg för att genomföra ett nyutvecklat system
  • Att genomföra en ny / förbättrad administrativt system

Utgifter Inspelning och budgetförvaltning

  • Inledning
  • Fördelarna med inspelningskostnader
  • Hur man underhåller kostnadsposter
  • De två metoder för att föra register
  • inspelningskostnader
  • Skapa en budget för verksamheten
  • Definiera en budget
  • Hur och när man skapar en budget
  • budget tabulering
  • Hur man använder budgeten

Att upprätthålla en organiserad Office och kontors

  • Inledning
  • Layouten för ett kontor
  • Kontorslayout mål
  • Varför kontoret layout är viktigt
  • Kontorslayoutprinciper
  • Faktorer att tänka på när man utformar layouten på ett kontor
  • Fördelar med en väl utformad kontors layout
  • Vanliga kontors layouter
  • Och nackdelar med privata och öppna kontor
  • Vem bestämmer kontoret layout
  • Hur man skapar en perfekt layout
  • Upprätthålla kontoret
  • Varför det är viktigt att upprätthålla kontor och kontorsutrustning

Förbereda, hantera och kontrollera möten

  • Inledning
  • De fyra kategorier av möten
  • Vikten av att ha en ordförande
  • Förberedelser inför mötet
  • Mötet
  • Få feedback för att veta hur mötet gick
  • Anställa personal för ett mindre företag
  • Hur man väljer intervju
  • En effektiv induktion process

Slutprov

Certifikat

Nivå 3 Award Office Management Course har oberoende ackrediterad och certifierad av CPD certifikationstjänst. Efter avslutad kurs elever kommer att delas ut med:

  • Nivå 3 CPD Award Office Management

cpd

Certifikatet kommer att visa din klass klassificering tilldelas och ge bevis på dina framgångar för dig att ta till några potentiella arbetsgivare eller en del av din portfölj av bevis.

Certifikatet kommer att produceras i PDF-format, kommer valfria papperskopior av certifikatet vara tillgänglig för en extra avgift på £ 9,99.

Behörighet

Det finns inga förkunskapskrav eller före förutsättning för vår Office Management kurs.

Bedömning

För att bedöma elever förmåga och kunskap att effektivt förstå de ämnen som ingår i Office Management Course, kursen har ett antal slutet av modul interaktiva frågesport frågor.

Dessutom, i slutet av kursen eleverna kommer också att ta en online flerprov val bedömning. Detta online flervalsfrågor testet markeras automatiskt så att du får en omedelbar klass och vet om du har gått kursen.

Tutor Support

När du studerar en kurs är det alltid bra att veta att du har hjälp och stöd av handledare som vill att du ska lyckas i dina studier.

Som en del av Office Management kurs får du tillgång till vår engagerade handledare support. De akademiska lärare kommer att kunna förse dig med obegränsad nätet e-stöd för att svara på eventuella frågor som du kan ha medan du studerar kursen.

Kurs Format

Denna kurs levereras online via eLearning. Elever i kursen kommer att få omedelbar tillgång till vår interaktiva studenternas lärande portal som erbjuder 24/7 tillgång till Office Management Course.

Kurslängd

Online Office Management kursen krävs 60 timmar att slutföra kursen i sin helhet. Detta är bara en guide till lärande timmar som krävs och det beror på hur snabbt en person kan ta till sig informationen. Lärandet är online så det kan spridas ut över flera sessioner eller gjort i en session.

Eleverna kommer att få tillgång till denna kurs för upp till 12 månader från och med dagen för att gå med. Det finns ingen tidsgräns för att slutföra kursen under denna period.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Öppen antagning
Duration
Varaktighet
Deltid
Price
Pris
19 GBP
Information
Deadline
Locations
Storbritannien - UK Online
Startdatum : Öppen antagning
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Öppen antagning
Storbritannien - UK Online
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan