Nivå 7 Diplom i företagsledning

Allmänt

Programbeskrivning

Forskarutbildningen på nivå 7 i Business Management från Learning Resource Network (LRN) har utformats för att utveckla dina ledaregenskaper och kunskaper. Det kommer därför att förbättra dina karriärmöjligheter och leder direkt vidare till de avancerade stadierna av MBA och magisterexamen.

Kvalificeringen bedöms genom uppdrag, så att du kan gå med och slutföra dina studier när som helst utan att vara begränsad till läsåret.

Kursen är avsedd för styrelseledamöter och högre eller mellanledare för både privata och offentliga organisationer som vill erhålla en examen på forskarnivå.

Brainstorming over paper

Innehåll

LRN-nivå 7-examen i företagsledning består av fem enheter:

  • Affärsstrategi, planering och ledning (20 hp)
  • Ekonomiska resurser och prestationshantering (25 hp)
  • Ledarskap, förändring och personalhantering (25 hp)
  • Företagsstrategi, styrning och etik (25 hp)
  • Forskningsmetodik och dess tillämpning på marknadsföring (25 hp)

Ingångskrav

Du måste ha något av följande:

  • en första examen i affärer, ledning eller relaterade ämnen
  • en nivå 6-kvalifikation, till exempel ett examensbevis eller andra brittiska erkända motsvarande internationella kvalifikationer
  • minst fem års omfattande relevant arbetserfarenhet (betald och / eller obetald) med ansvarsnivåer, deltagande och / eller uppnående av en rad relevanta yrkeskvalifikationer

Du måste också kunna tala, lyssna, läsa och skriva på engelska som motsvarar CEFR-nivå B2 (eller motsvarande).

Vad ingår?

Enheterna lärs ut genom vår undervisningszon av en blandning av inspelade och levande föreläsningar i kombination med viktiga lästexter och övningar. Du kommer att ha en personlig handledare som är en ämneexpert som du kan kontakta om du har några frågor.

Eftersom det levereras via vår undervisningszon får du också fri tillgång till vår chefs verktygssats och effektiva inlärningsfärdigheter samt inträde till diskussionsforum för studentlounge.

Avgifter för LRN-uppgiftsmarkering ingår i våra priser. Allt du behöver ingår; det finns inga extra avgifter.

mål

Affärsstrategi, planering och förvaltning

Denna enhet syftar till att ge dig en strategisk förståelse för:

  • arten, omfattningen och behovet av strategisk affärsledning och planering i internationella vinst- och ideella organisationer.
  • en rad klassiska och samtida modeller, koncept och verktyg inom affärsstrategi och planering.
  • de processer genom vilka organisationer identifierar och utvecklar sina mål och värderingar.
  • effekterna av politiska, ekonomiska, sociala, tekniska, miljömässiga och juridiska faktorer.
  • de viktigaste krafterna som representerar både möjligheter och hot mot organisationer, oavsett om de är vinstdrivande eller inte-vinstdrivande.
  • strategiprocessen för en organisation för att uppnå konkurrensfördelar.
  • de framtida utmaningarna som påverkar strategisk affärsledning och planering.

Ekonomiska resurser och resultathantering

Denna enhet syftar till att ge dig en strategisk förståelse för:

  • hur man använder finansiella rapporter för att utvärdera resultatet och förstå begränsningarna för sådan analys.
  • hur man använder och bedömer effektiviteten i ledningsredovisningsinformation vid planering och kontroll av en organisations resurser.
  • hur man kritiskt utvärderar och utvärderar samtida metod för förvaltningsredovisning för att stödja effektiv hantering och kontroll av resurser.
  • hur man identifierar och kritiskt bedömer hantering och prestanda av materiella och immateriella resurser i affärsstrategi och planering.
  • organisatoriska mål och alternativ finansiering, tillgängliga för att finansiera uppnåendet av dessa mål.
  • hur man använder finansiella data, tekniker och verktyg för att utvärdera långsiktiga kapitalbeslut.
  • de internationella aspekterna av finansiell strategi.
  • källor och konsekvenser av risker för organisationer och kunskap om dessa risker kan hanteras.

Ledarskap, förändring och personalhantering

Denna enhet syftar till att ge dig en strategisk förståelse för:

  • det bidrag som en organisations anställda kan ge till konkurrensfördelar och främjande av den strategiska visionen och värderingarna.
  • kunna tillämpa lämpliga strategier för resurser, kvarhållande och utveckling av människor.
  • strategier för att förbättra medarbetarnas engagemang och engagemang inom en organisation.
  • det potentiella värdet av ledarskapsstrategier kopplade till högpresterande arbete (HPW) på alla nivåer i organisationen (strategiskt, ledarskap och operativt / taktiskt).
  • kunna implementera teorier, begrepp och tekniker associerade med organisationsförändring.
  • hur man tillämpar de möjligheter som är förknippade med effektiv hantering av förändringar och kan maximera människors bidrag inom en HPW-kultur.

Företagsstrategi, styrning och etik

Denna enhet syftar till att ge dig en strategisk förståelse för:

  • hur man analyserar affärsmiljön och utvecklingen av en affärsorganisation som verkar över hela världen.
  • förhållandet mellan en organisations resurser, produkt / tjänster och dess miljö.
  • hur man utvärderar affärsetik ur ett globalt perspektiv.
  • koncept och perspektiv för bolagsstyrning i en organisation som är verksam över hela världen.
  • effekterna av företagens sociala och miljömässiga ansvar på organisationer.
  • hur organisationer hanterar företagsstyrning och etik för att uppnå företagens mål.
  • hur man implementerar och övervakar etiska frågor och styrningsfrågor för att utveckla en lämplig företagsstrategi.

Forskningsmetodik och dess tillämpning på marknadsföring

Denna enhet syftar till att ge dig en strategisk förståelse för:

  • forskningsmetodernas roll, som den används i näringslivet.
  • hur man undersöker metoder som är relaterade till företagsforskning.
  • hur man utvecklar forskningsdesign från kvantitativa och kvalitativa perspektiv.
  • hur man ställer in forskningsmål och planerar ett forskningsprojekt.
  • ledning, affärs- och marknadsföringsteori och relevant litteratur från olika källor som bidrar till forskningsprojektet.
  • hur man bestämmer en specifik marknadsrelaterad forskningsfråga, ställer in forskningsmål, planerar och genomför ett forskningsprojekt, kritiskt analyserar och utvärderar bevis och rapporterar resultaten och resultaten.
  • hur man designar datainsamlingsundersökningarna ur kvantitativa och kvalitativa perspektiv, utvärderar kontrasterande forskningsmetoder och bestämmer de bästa metoderna för att erhålla erforderlig data.
  • hur man skriver upp resultaten av projektet som en företagskonsultrapport.

Hur studerar jag och hur lång tid tar det?

Kvalifikationen lärs ut online, så du kan börja när som helst eftersom du inte är begränsad av terminstider. Du kommer att få ditt inloggnings- och lösenord för undervisningszonen så snart vi har fått betalningen.

Tiden det tar i praktiken är upp till dig och varierar beroende på ditt engagemang och hur lätt det är att studera. Det går normalt att ta examen mellan sex månader och ett år.

Hur utvärderas det?

Alla fem enheter bedöms vardera med ett skriftligt uppdrag på 3 500 ord, som kan skickas till något av de fyra markeringsfönstren under hela året.

Senast uppdaterad Nov 2020

Om skolan

iQualify UK is a UK registered organisation which was founded to provide the best in education through courses and qualifications for those previously excluded on grounds of finance or the need to wor ... Läs mer

iQualify UK is a UK registered organisation which was founded to provide the best in education through courses and qualifications for those previously excluded on grounds of finance or the need to work rather than study. Läs mindre