MicroMasters Program i marknadsföring Analytics (University of California, Berkeley)

Allmänt

Läs mer om det här programmet på institutionens hemsida

Programbeskrivning

Lär dig hur du integrerar analysbaserad marknadsföring och strategiska koncept för att förbättra affärsbeslut och avkastning på marknadsinvesteringar (ROMI).

Marknadsanalyser blir allt viktigare som en central strategi för att driva företagets prestanda. Analytiska förmågor, även i marknadsföring på inträdesnivå, är ett måste för karriärutveckling. MicroMasters programmet från Berkeley Extension hjälper dig att få färdigheter i kvantitativ marknadsföringsteknik för att distribuera omedelbart och se praktiska fördelar på arbetsplatsen. Denna kraftfulla serie bygger dina kunskaper och färdigheter med branschens bästa praxis och metoder för marknadsföring mätning och analys. Börja din resa för att bli en data wrangler och lär dig att berätta för de historier som är gömda i ditt företags data.

Programmet är utformat och undervisat av industrins expert Stephan Sorger, som har haft ledarroll i marknadsföring och produktutveckling hos företag som Oracle, 3Com och NASA. Han har undervisat i över ett decennium vid UC Berkeley Extension och är författare till två allmänt antagna marknadsföringshandböcker.

Jobbutsikter

  • Detta program fokuserar på kompetenser som är fördelaktiga för följande jobb: Marknadschef; Produktchef; Marknadsundersökare; Sökmotor marknadsföring specialist; Kund Insights / Business Intelligence Manager; Marketing Operations Manager.
  • Bureau of Labor and Statistics (BLS) prognostiserar en tillväxt på 19% för marknadsanalysanalytiker fram till 2024.
  • BLS beräknar en 30% tillväxt för Operations Research Analysts fram till 2024.
  • Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) rapporterar en aktuell brist på över 150 000 dataspecialister bara i USA.
  • Över en halv miljon arbetstillfällen skapade i "analysfärdigheter" från 2015 till 2018. (PricewaterhouseCoopers (PwC) -rapport baserad på Burning Glass-data)

Vad du lär dig

  • Kör ditt företags avkastning på investeringar (ROI) med analysbaserade marknadsstrategier.
  • Applicera analysverktyg och tekniker för verkliga problem och scenarier.
  • Praktiska tillämpningar i pris- och marknadsföringsanalyser.
  • Analys av konkurrenskraftiga trender.
  • Distribution och försäljningsprestanda.
  • Konkurrensanalys och marknadssegmentering.
  • Budgetar för flera kampanjer.
  • Avancerade programmeringsspråk.
  • Conjoint analys, beslut träd.
  • Tegel och murbruk kontra e-handelskanaler.
  • Exklusiv för Verified Students: Praktisk tillämpning av R, branschstandarden för dataanalys, kritiska och gemensamma marknadsfrågor.

Vad är ett MicroMasters-program?

Utvecklade för att avancera en karriär och född från Masters program från ledande universitet, MicroMasters program är en serie högre kurser erkända av företag för verkliga jobb relevans och kan påskynda en magisterexamen.

MicroMasters Programdetaljer

Hur man tjänar MicroMasters Credential
Komplett och framgångsrikt tjäna ett verifierat certifikat i alla 4 marknadsföringsanalyserna.

Ta din referens till nästa nivå

Att slutföra edX MicroMasters i Marketing Analytics och tjäna ditt MicroMasters programcertifikat ger dig en avancerad ställning i UC Berkeley Extension's Marketing Certificate. Läs mer om UC Berkeley Extensions avancerade certifikat inom marknadsföring.

Rochester Institute of Technology (RIT) erbjuder en Pathway till krediter för BerkeleyX Marketing Analytics MicroMasters referensinnehavare mot RIT: s Master of Science i yrkesstudier. Om de godkänns till programmet, får studenterna 12 poäng, vilket kommer att tjäna till en koncentration som krävs för denna tvärvetenskapliga examen. MS i Professional Studies är ett anpassat, flexibelt program som möter industrins efterfrågan genom att göra det möjligt för studenter att strategiskt kombinera flera kompletterande studieområden för att återspegla sina unika karriär- och utbildningsmål.

Elever som framgångsrikt tjänar MicroMasters programcertifikat är berättigade att ansöka till kandidatprogrammet för marknadsföring på Curtin University.

Om en elev ansöker om kandidatexamen vid Curtin University och godkänns, kommer MicroMasters programcertifikat att räknas till 25% av de kurser som krävs för examen i Curtin-programmet. Master of Marketing är en 300 poäng poäng. Om en elev ansöker om kandidatexamen till masterprogrammet vid Curtin University och godkänns, kommer MicroMasters programcertifikat att räknas till 75 poäng.

Mer information

  • Genomsnittlig längd: 4 veckor per kurs
  • Ansträngning: 5-7 timmar per vecka, per kurs
  • Antal kurser: 4 kurser i programmet
  • Ämne: Datavetenskap
  • Institutioner: University of California, Berkeley
  • Institution erbjuder kredit: University of California, Berkeley
  • Språket engelska
  • Videotransskriptioner: engelska
  • Pris (USD): Ursprungligen $ 996 USD, nu $ 896.40 USD för hela programmet. Du sparar 99,60 USD.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Founded by Harvard University and MIT in 2012, edX is an online learning destination and MOOC provider, offering high-quality courses from the world’s best universities and institutions to learners ev ... Läs mer

Founded by Harvard University and MIT in 2012, edX is an online learning destination and MOOC provider, offering high-quality courses from the world’s best universities and institutions to learners everywhere. With more than 90 global partners, we are proud to count the world’s leading universities, nonprofits, and institutions as our members. EdX university members top the QS World University Rankings® with our founders receiving the top honors, and edX partner institutions ranking highly on the full list. Läs mindre