Mba
EELU Egyptian E-Learning University
Nyckelinformation
Campus läge
Egypt Online, Egypten
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
18 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
mba
Tre discipliner
- Global Management
- Global Marketing
- Global Finance
Curriculum Structure
Eslsca MBA består av 48 akademiska poäng. Dessutom förväntas studenterna genomföra ett omfattande projekt med 6 akademiska poäng. På vårt terminssystem kompletterar studenterna dessa examensbehov inom 18 månader: 4 terminer naturligtvis arbete. ESLSCA MBA-läroplanen har tre huvudkomponenter: 1. MBA-kärnan består av grundkurserna i de viktigaste verksamhetsområdena. Det gör att eleverna kan utveckla solida analytiska förmågor. Studenter etablerar också samarbetsförmåga, teambyggnad och förvärv av en förståelse för den globala marknaden.
- Förutom ett solidt akademiskt kursarbete måste alla eleverna genomföra ett masterprojekt. Vår MBA ger studenterna möjlighet att välja mellan flera alternativ baserat på deras professionella och personliga intressen.
- Programmet erbjuder studenter som vill specialisera, alternativet att välja ett specialiserat studiespår: Global Finance, Global Marketing eller Global Management.
Programmål
Att förbereda studenterna för ledarskapspositioner i en internationell miljö genom att ge dem grundläggande kunskaper om hur organisationer fungerar och utrusta dem med nödvändiga färdigheter för ett effektivt arbete. Dessa färdigheter inkluderar:
- Analys och problemlösning.
- Kritiskt och kreativt tänkande.
- Effektiv interpersonell kommunikation.
- Effektiv övning av lagarbete.
- Tar initiativ och beräknade risker.
- Hantera förändring.
Att lära ut hur man adopterar och tränar, höga yrkesstandarder och en etisk uppförandekod.
Att ge studenterna ett integrerat perspektiv på de funktionella verksamhetsområdena och de ekonomiska, politiska, juridiska och sociala miljöerna som påverkar företagslivet.
Att inhysa ett globalt perspektiv och få en djup förståelse av den globala affärsmiljön och dess praxis.
Att förbereda eleverna att använda samtida teknik, för att förstå den strategiska rollen informations- och kommunikationsteknologi i dagens affärspraxis.