Masters i tvåspråkig undervisning

Universidad Nebrija

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Masters i tvåspråkig undervisning

Universidad Nebrija

Nebrija University har mer än 20 års erfarenhet av professionella utbildning och språkundervisning.

Inom området för utbildning på forskarnivå, ger University Nebrija ett sätt för bildning av professionell kille som möter en social efterfrågan: utbildning i tvåspråkig undervisning. Detta är magisterexamen i tvåspråkig utbildning, som är baserad på lång erfarenhet av Nebrija både lärarutbildningen och L2 undervisning och forskning i tillämpad lingvistik och tvåspråkighet, traditionellt en av de viktigaste forskningslinjer University.

Det pedagogiska målen för denna Master svarar på det akuta behovet av att utbilda kvalificerad personal yrkesverksamma utanför universiteten obligatorisk utbildning, som behöver stärka sin språkkunskaper och anpassa sin yrkesverksamhet till nya sociala krav och som vill ansluta sig till center tvåspråkig utbildning som skapats av administrationen samt privata skolor som begär.

Magisterexamen i tvåspråkig utbildning, 60 hp, är en officiell examen i det europeiska området för högre utbildning och professionella och akademiska av akademiska meriter för lärare karaktär och framför allt genom de mål som uppstår, vilka befogenheter program akademiker och innehållet i läroplanen. 60 högskolepoäng magisterexamen i tvåspråkig utbildning ges på engelska och är fördelade enligt följande:

  • Blandat läge: ansikte undervisning med e - lärande kommer att kombineras via den virtuella campus vid universitetet Nebrija i alla ämnen i läroplanen (blended learning).
  • Struktur: moduler, material och ämnen.
  • Publiceras årligen, hälften - årlig division.

Undervisning-lärande Master in tvåspråkig undervisning sker genom en mångfald av pedagogiska aktiviteter som syftar till att underlätta förvärv av olika färdigheter, allmän och specifik del av en aktiv pedagogik, där studenten är huvudpersonen i sitt lärande och läraren är expert på området, en kännare av de bästa sätten och medel för att överföra kunskap och att hjälpa elever att organisera processen och optimera sina strategier för att lära sig. Dessa utbildningar är att:

  • AF 1. lektioner
  • AF1.1 klassrummet lektioner
  • AF1.2 lektioner online via videokonferens i den virtuella Campus Nebrija
  • AF2. Lärande, individuellt och i grupp utanför klasssessionen
  • AF3.Tutorías
  • AF4. Ytterligare aktiviteter utbildnings
  • AF5. Intressebevakning inom yrkespraxis
  • AF6. Förberedelse, presentation och försvar av examensarbete
  • AF7. bedömnings~~POS=TRUNC Aktiviteter

En sådan pedagogik kombinerar klassrumsundervisning och virtuell, baserad på användningen av IKT som stöder ett gemensamt arbete (forum, chatt, videokonferens möte), med ledning av professor (dagordningen, meddelanden, dokumentmappar, länkar) och leverans av arbetet genom virtuella campus.

Kompetens når masterando är som följer:

  • Utveckling av kompetensnivå C1 i CEFR.
  • Design integreras inom sitt expertområde med språklig innehåll för att utveckla program för tvåspråkig läroplaner.
  • Skapande och anpassning av läromedel för tvåspråkig undervisning forskarnivå och språklig känslighet för olika satser av lärande, anpassa autentiskt material och göra läromedel.
  • Mastery olika stilar (expository, beskrivande, berättande) och texttyper som krävs för tvåspråkig undervisning.
  • Utveckling och tillämpning av undervisningsmetoder anpassade till mångfalden av elever i en tvåspråkig miljö.
  • Utvärdering av både språkliga innehåll som icke-språkliga i tvåspråkig undervisning.
  • Införliva nya strategier, undervisningsmaterial och informationsteknik verksamhet på tvåspråkiga klassrummet.

Master i online-läge med sessioner.

program~~POS=TRUNC

  • Det är en officiell forskarutbildningen, RD 1393/2007 av den 29 oktober (BOCM av den 30 oktober 2007), som redovisas i European Higher Education Area (Bologna Accords), gäller i hela Europeiska unionen.
  • Magisterexamen i tvåspråkig utbildning är en officiell forskarexamen erkänts av ANECA med 29/07/2011 positiv rapport.
  • Att göra en särskild antagningsprov för programmet omfattar följande områden:
    • Grad av kunskaper i det engelska språket.
    • Förmåga att reflektera över de mekanismer som reglerar användningen av engelska.
    • Förmåga att uttrycka sig på ämnesområdet.
    • Känslighet för enskilda faktorer som påverkar inlärningen av främmande språk och egenskaperna hos varje grupp av praktikanter behov.

Syften

Det övergripande syftet med Master är omfattande utbildning av lärare i tvåspråkiga skolor som använder engelska som språk för undervisning innehåll med syfte att förbättra sin kommunikationsförmåga i utbildningssammanhang.

Denna utbildning innebär därför dels att lärarna förvärva språkliga, pragmatiska och kulturell kompetens som krävs (nivå C1 CEFR) för sitt yrke, med särskild betoning på muntliga färdigheter och skriftlig aktiv; dels att lärarna förstå sin egen teoretiska, konceptuella och metodologiska innehållet i tvåspråkig undervisning och dess praktiska tillämpning i klassrummet.

Därför Master i Bilingual Education har följande särskilda mål:

  • Svara på de utmaningar som till yrkesverksamma språk grundskolan och gymnasiet med ett nytt alternativ inriktad på tvåspråkighet.
  • Masterandos träna för klassrums tillämpning av undervisning-inlärningsstrategier analyseras i läroplanen.
  • Utbilda lärare och designers som vill utveckla undervisningsenheter och forskning inom förvärv och undervisning i främmande språk, särskilt engelska.
  • Gör medveten om Masterandos om behovet av att begrunda i läroplaner och praktik i samband med grundläggande rättighetsfrågor, icke-diskriminering, allmän tillgänglighet och lika möjligheter och värdena för en fredskultur och värderingar demokratiska (principerna i artikel 3.5 i RD 1393 / 2007de 29 oktober).

Programinnehåll innehåll~~POS=HEADCOMP

Magisterexamen i tvåspråkig utbildning för grundskole- och gymnasielärare är uppdelad i fyra moduler, tre av dem i enlighet med ämnesområdet av den akademiska program, och för Practicum. Behärska varje ämne är värd 4 hp, utom valfria och metoder och Examensarbete med ett värde på 6 poäng vardera.

Competencies

Befogenheter Master i Bilingual Education

  • Kunna tillämpa förvärvade kunskaper och förmåga att lösa problem i nya eller okända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras utbildningsområde.
  • Att kunna integrera kunskap och hantera komplexitet och formulera bedömningar baserade på information som var ofullständig eller begränsad, inkluderar reflektioner om sociala och etiska ansvar i samband med tillämpningen av sina kunskaper och bedömningar.
  • Att veta hur man kommunicerar slutsatser och den kunskap och logik som ligger till grund förflutna, specialister och icke-specialister på ett klart och otvetydigt sätt.
  • Att lära sig färdigheter som gör att ytterligare studier av en självstyrd eller autonomt läge.

allmänna färdigheter i Master i Bilingual Education

  • Känna till och tillämpa i en klass teorier, språkliga modeller och metoder för undervisning LE.
  • Genom att känna till specifika problem undervisning LE, både språkliga och kulturella rättigheter i en miljö av tvåspråkig undervisning.
  • Applicera förvärvade kunskaper angående rätt beslut om de olika faktorer som är involverade i processerna för lärande och undervisning i LE beslut.
  • Förmåga att utföra kritisk analys, utvärdering och syntes av nya och komplexa idéer som tillåter autonomi i utbildning och kontinuerlig fortbildning inom undervisningen LE.
  • Att kunna förmedla sociala och kulturella värden som överensstämmer med flerspråkig och mångkulturell närvarande.
  • För att kommunicera med kollegor i den akademiska världen och samhället i övrigt om sina kompetensområden.
  • Tillägna sig grundläggande teoretiska kunskaper för att stödja ett välgrundat undervisning.
  • Vet de lagar och förordningar som gäller ledning och organisering av tvåspråkiga skolor.
  • Reflektera över de psykologiska processer och faktorer som att lära en LE.

karriärmöjligheter

Mästaren i Bilingual Education försöker svara på den växande efterfrågan på utbildad personal för att ge tvåspråkig utbildning i branschen som ges av det aktuella sammanhanget språkinlärning i Europa. För närvarande anses det nödvändigt att stärka kommunikativ kompetens på engelska studenter, konkurrens som underlättar dynamisk övervakning av akademiska, kulturella och ekonomiska och erbjuda dem arbetstillfällen, rörlighet och personlig utveckling. Förutom att genomförandet av tvåspråkiga program i alla spanska regioner där arbetsspråken är undervisningsspråk och kommunikation är nödvändigt att ha lärare som kombinerar en lämplig språklig och metod förberedelser.

Många sjukhus är intresserade av att rekrytera personal med den kompetens som krävs för primär och sekundär utbildning och kommunikationsförmåga och oumbärliga lärare att undervisa i tvåspråkiga form.

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk
  • Engelska


Senast uppdaterad December 23, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online och Campus-kombinerat
Start Date
Startdatum
Mar. 2019
Duration
Varaktighet
1 år
Deltid
Heltid
Price
Pris
5,000 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Startdatum : Mar. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Feb. 16, 2019
Dates
Mar. 2019
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Feb. 16, 2019