Masters i marknadsföring och digital reklam

Universidad Nebrija

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Masters i marknadsföring och digital reklam

Universidad Nebrija

Omfattande praktikprogram vid International Advertising Association - IAA, vilket inkluderar annonsörer, byråer och medier som finns i 76 länder.

Den digitala universum sätter loppet av marknadsföring och reklam, vilket skapar en stark efterfrågan på specialiserade proffs. Nyligen genomförda studier framtiden för verksamheten är digital Forresters 2014 Global CMO studie av IBM eller det digitala tipping point, McKinsey, bland annat visar att under 2018 i USA kommer att behövas för att fatta effektiva beslut om en miljon och medelstora och mellanchefer med kunskap om produkterna. web analytics, mobil marknadsföring, innehåll marknadsföring eller sociala medier är framtiden för marknadsföring och reklam. Idag, kunder, produkter, processer och konkurrens är i grunden digital.

Mästaren i marknadsföring och digital reklam är en professionell kommunikationsspecialister, marknadsföring och digital reklam kunna fatta strategiska beslut på denna marknad, oåterkalleligt nätet. Kursen struktur är inriktad på studenten att rekonstruera hela processen för kommunikation och Internet Marketing: definition av mål, strategier för att skapa ett företag eller kommersiell webb eller utveckling och kampanjplanering, förvärva kompetens inom viktiga områden såsom analytisk web, sökmotoroptimering (SEO / SEM), sociala medier Management, Customer Relationship, Management, mobil marknadsföring, kreativitet och webbdesign, webb arkitektur eller e-handel.

Programmet har en professionell inställning att förvärva avancerade kunskaper, verktyg, färdigheter och förmågor som behövs för att utföra framgångsrikt arbete av experter inom marknadsföring och reklam i den digitala miljön. Alla lärare har visat yrkeserfarenhet inom sitt undervisning. I denna rad av utbildning är Examensarbete genomförande av en omfattande plan för digital kommunikation där studenten får möjlighet att vända sig till ett fall de kunskaper och färdigheter som förvärvats under kursen, för vilka särskilda sessioner kommer att genomföras utbildning, som också har den personliga uppmärksamheten av en handledare.

Detta är ett program som lärs ut i 100% online-läge, vilket gör det möjligt för studenter att kombinera yrkesverksamhet med akademiska, utan att behöva resa till college. Tester utförs genom Virtual Campus, liksom presentationer leveranserna fungerar och även den sista försvar i slut master. Att vara en University officiella Mästare, kontrollerade av ANECA, giltigt i 47 länder i det europeiska området för högre utbildning, kan programmet för officiella bidrag och stora stiftelser, utlåning stöd till studier och bearbetning av studentvisum . Dessutom, det ger också tillgång till förverkligandet av doktorsexamen.

Student profil

Akademiker / som med analytisk och strategisk kompetens, initiativförmåga och hårt arbetande, lätt att känna med ett team som kan anpassas till organisationens mål, benägna att fatta beslut om tidigare, nedläggning och snabb i utförandet av sitt arbete och analys med intresse för ny teknik och användare.

Graduate profil

Utbildad i de nya profiler som skapats efter tillväxten av Internet och den digitala miljön Case Digital Projektledning och ansvarig för webbprojekt, Community Manager eller expert i optimering, ledning och varumärkespositionering i sociala medier, digital Planner och konsult SEO . Yrkesverksamma kunna definiera och skapa marknadsföringsstrategier, skapa ett företags webbplats eller försäljning, genomföra kampanjer (kommunikation, lojalitet, marknadsföring) och behärska de nödvändiga analytiska verktyg för att spåra och mäta dess effektivitet genom kontroll alla resurser som erbjuds av nätverket för kunskap och konsumentsegmentering.

I antagningsprocessen expendiente och akademiska färdigheter genom en personlig intervju med programansvarig kommer att bedömas.

Särskilda färdigheter

  • Ha, förstår och vet hur man ansöker avancerade koncept för marknadsföring och marknadsföring via Internet och ny teknik, och deras koppling till globala marknadsföringsstrategier i bolaget.
  • Vet, förstår och vet hur man ansöker professionellt hur relationer med konsumenter i interaktiva digitala miljön samt Internets potential som en källa till information och kunskap om konsumenten uppstå.
  • Ha, förstår och vet hur man ansöker avancerade koncept för affiliate-marknadsföring, affärsmodellen de representerar och eventuella strategier för att fungera i denna miljö.
  • Ha, förstå och korrekt tillämpa fördjupade kunskaper om de element som ingår i att köpa / sälja varor och tjänster via Internet och nya digitala tekniken.
  • Förstå och kunna tillämpa principerna och närmar byggnad / varumärkesstrategier och branding i online-miljön.
  • Förvärva och demonstrera har en strategisk mindset för att gälla för valet av digitala medier, i vetskap om att utforma strategin att välja ämnen och tolka och utveckla online media planer.
  • Ha, förstå och kunna tillämpa avancerade koncept för digital reklam och vet hur man genomföra åtgärder av annonsering på nätet bygger på mål och strategier.
  • Ha, förstår och vet hur man tillämpa begrepp och tekniker för SEO och SEM nätet positionering.
  • Förstå och kunna tillämpa avancerade koncept för marknadsföringsmetoder i sociala medier och skapa kontakter med konsumenten.
  • Förstå och kunna tillämpa de senaste trenderna inom varumärket konsumenter relationsmarknadsföring via mobila enheter och nya tillväxtmedier.
  • Att veta genomföra, kommunicera och effektivt presentera strategi och marknadsföringskampanj och digital reklam.

karriärmöjligheter

  • Chef för digital kommunikation i ett företag eller organisation som ansvarar för området för digital kommunikation och ledare inom förvaltningen och genomförandet av online-kommunikationsplan, att kunna anpassa den till den globala organisationen.
  • Digital kommunikation manager, en expert på strategisk bildhantering och digital kommunikation, på nätet och relationer med bloggare, sociala nätverk, portaler och andra webbplatser rykte.
  • Director of e-marknadsföring, ansvarar för planering och strategisk utveckling av online-marknadsföringskampanjer i företaget eller organisationen.
  • Ansvarig för webbprojekt eller Digital Project Management, som ansvarar för skapande, utveckling och genomförande av webbprojekt och webmaster eller webbinnehåll manager.
  • Community Manager, på grund av stor efterfrågan i dag, svarar expert yrkesprofil optimering, ledning och varumärkespositionering i media eller sociala nätverk al.
  • digital eller ansvarar för planering och reklam strategi i digitala medier planerare.
  • SEO-konsult, SEM. Ansvariga fysiska eller organisk varumärkespositionering i sökmotorerna för att få trafiken på webbplatsen för varumärket och som expert på betald sökning (SEM och CPC).
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad December 24, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Feb. 2019
Duration
Varaktighet
1 år
Deltid
Heltid
Price
Pris
6,550 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Startdatum : Feb. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Dec. 22, 2018
Dates
Feb. 2019
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Dec. 22, 2018