Master of Science i marknadsföring (University College Dublin)

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Högskolan i Dublin

Rankat bland de bästa 1% av institutionerna världen över och en av de få elitekonomiska skolorna som har "Triple Crown" -akkreditering från AACSB (USA), AMBA (UK) och EQUIS (Europa), levererar University College Dublin (UCD) högsta kvalitet Masterprogram för att hjälpa proffs uppfylla sina mål.

Alla utbildningar som tilldelats av University College Dublin (UCD), med program som levereras via Kaplan i Singapore, är ackrediterade av det kinesiska servicecentret för vetenskaplig utbyte (CSCSE), en anslutning till utbildningsdepartementet för Folkrepubliken Kina.

Master of Science i marknadsföring program är utformad för yrkesverksamma som vill uppnå behärskning i marknadsföring, påskynda sin karriärtillväxt och bygga upp sitt nätverk med likasinnade företagsledare. Programmet erbjuder en solid grund i viktiga områden inom Brand Management och Marketing.

Studenter kommer att förvärva den nödvändiga teoretiska kunskapen, analytiska färdigheter och metoder för att öka sin karriär i världen av marknadsföring och företagskommunikation.

Struktur och innehåll

Detta masterprogram kan genomföras på minst 18 månader på deltid. Nedan finns programstrukturen:

Kärnmoduler

  • Organisationsbeteende
  • Global Strategic Management
  • Corporate Financial Management
  • Forskningspapper 1
  • Forskningspapper 2

Pathway moduler

  • Brand Management
  • Företags marknadsstrategi
  • Marknadskommunikation

Forskningspapper 1 och 2 ska lämnas in i slutet av månaden 12 respektive 18.

Ingångskrav

Detta masterprogram godkänner ett brett spektrum av kvalifikationer, vilket inkluderar:

  • Kandidatexamen i valfri disciplin.
  • Sökande utan kandidatexamen men har relevant yrkeskvalifikation och arbetslivserfarenhet kommer att beaktas från fall till fall.

Engelska krav:

Sökande är skyldiga att uppfylla universitetets engelska krav på engelska.

leverans metod

Varje modul levereras under en period av 9 veckor. Lektionerna hålls vanligtvis på den tredje veckan i 5 på varandra följande dagar (Inklusive vardagar och helger).

Varje modul stöds med 24 kontakt timmar. Klasser utförs vanligtvis på helger och kvällar på vardagar.

Bedömningsmetoder

Varje modul bedöms genom en kombination av klassdeltagande, skriftliga uppdrag, projekt och tentamina. Bedömningsmetoder kan variera beroende på individuella modulkrav.

Graduation and Degree

Studenter som framgångsrikt slutför och godkänt de moduler som anges i programstrukturen tilldelas Master of Science in Marketing från University College Dublin.

Magisterexamen kommer att vara densamma som den som tilldelades studenterna på campus.

Programavgifter

Den totala avgiften täcker universitetsregistrering, föreläsningar / tutorials / workshops och bedömningar såsom uppgifter / tester / tentor / projekt (i förekommande fall), programmaterial i digitalt format, examen (om tjänat) och utskrift.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Kaplan’s vision is to become Singapore’s “Private Education Institute of Choice”, and we are committed to helping our students achieve their career and educational goals through lifelong learning oppo ... Läs mer

Kaplan’s vision is to become Singapore’s “Private Education Institute of Choice”, and we are committed to helping our students achieve their career and educational goals through lifelong learning opportunities. Läs mindre
Singapore , Singapore , Singapore + 2 Mer Mindre