Master of Marketing

Allmänt

Programbeskrivning

Handla om

Master of Marketing (MS, MBA, MPA) är ackrediterad av Atlantic International University (AIU) och har som mål att ge studenterna de tekniska och färdigheter som krävs för att bli en marknadsföring professionell som kan lösa praktiska frågor inom området för marknadsföring. Programmet Master of Marketing erbjuds online via distansutbildning. Efter att ha utvärderat både akademisk rekord och livserfarenhet, hjälper vår personal som arbetar tillsammans med fakulteten och akademiska rådgivare att hjälpa studenter att skapa ett skräddarsytt program, utformat individuellt. Denna flexibilitet för att möta studentens behov finns sällan i andra distansprogram. Vårt onlineprogram kräver inte att alla studenter tar samma ämnen / kurser, använder samma böcker eller läromedel. Istället är online-masterprogrammet för marknadsföring utformad individuellt av student och akademisk rådgivare.

Det behandlar specifikt styrkor och svagheter med hänsyn till marknadsmöjligheter i studentens stora och avsedda arbetsområde. Förstå att bransch och geografiska faktorer ska påverka innehållet i läroplanen istället för en standardiserad one-fits-all design är kännetecknet för vårt unika förhållningssätt till vuxenutbildning. Denna filosofi tar itu med den dynamiska och ständigt föränderliga miljön hos yrkesverksamma genom att hjälpa vuxna studenter att nå sina professionella och personliga mål inom ramen för examen.

För sydafrikanska medborgare intresserade av våra erbjudanden: Observera att vårt partnerskaps universitet AIU och dess program är fullt ackrediterade av ASIC, den brittiska regeringen för ackreditering av utländska universitet, men AIU är ännu inte erkänt av SAQA inom Sydafrika.

Viktigt: Nedan är ett exempel på de ämnen eller områden du kan utveckla och arbeta med under dina studier. Den är endast avsedd som referens och exempel.

Kärnkurser och ämnen i marknadsföring

  • Marknadsföring Etik och lag
  • Marknadsundersökning
  • Marknadsföringsstrategi
  • Ny produktutveckling och marknadsföring
  • Internationell marknadsföring
  • Statistikmetoder
  • Datainsamlingsmetoder
  • Kvalitativ efterforskning
  • Marknadsföring
  • Brand Management
  • Mediestrategi, analys och planering
  • PR-strategier
  • integrerad marknadskommunikation

Orienteringskurser

  • Kommunikation
  • Organisationsteori (portfölj)
  • Experientiellt lärande (självbiografi)
  • Akademisk utvärdering (frågeformulär)
  • Grunden för Kunskap (Integration Chart)
  • Grundläggande principer I (Utbildningsfilosofi)
  • Professionell utvärdering (självutvärderingsmatris)
  • Utveckling av forskarutbildning (garanti för akademisk examen)

Forskningsprojekt i marknadsföring

  • Masterprojekt
  • MBM300 uppsatsförslag
  • MBM302 Examensarbete (7.500 ord)
  • Publicering: Varje kandidatexamen för marknadsföring uppmanas att publicera sina forskningshandlingar antingen online i det offentliga området eller genom professionella tidskrifter och tidskrifter över hela världen.

Kontakta oss idag!

Vi förstår hur upptagna vuxna inte har tid att gå tillbaka till skolan. Nu är det möjligt att tjäna din examen i bekvämligheten av ditt eget hem och har fortfarande tid för dig själv och din familj.

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

We believe only new, flexible educational solutions can meet the needs of many of today's potential students. Traditional education and their services don't have the flexibility to overcome today's ad ... Läs mer

We believe only new, flexible educational solutions can meet the needs of many of today's potential students. Traditional education and their services don't have the flexibility to overcome today's adults' hurdles to educate and improve themselves sufficiently. Many people are held back by rigid schedules, high fees and very time-consuming programs. Läs mindre