Master Of Innovation I Undervisningspraxis I Klassrummet

International Montessori Institute

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Master Of Innovation I Undervisningspraxis I Klassrummet

International Montessori Institute

Utbildning står inför nya utmaningar, så det är nödvändigt att förändra undervisningspraxis och svara på dagens samhälls krav. För detta är kunskap om pedagogiska modeller som placerar eleven som huvudperson för lärande och uppnå visionen för varje elev som en enhet, oundviklig, där kognitiva, motoriska, sociala och känslomässiga aspekter sammanfaller. Förståelsen av hjärnans funktion, lärandeprocesserna, elevernas beteende på varje nivå och lämplig användning av tekniken utgör en grundläggande hjälp för att utföra ackompanjemangets uppgift.

Lärarens personliga utveckling kommer att förbättras i den utsträckning att de får effektiva kommunikationsförmåga och reflekterar över de egenskaper som gör det möjligt för dem att underlätta lärandet. Den allmänna visionen om vissa olika utvecklingsförhållanden gör det möjligt att bättre delta i de studenter som presenterar specifika utbildningsbehov.


Undervisningsteam

Befälhavarens fakultet består av medlemmar av lärare vid utbildningsfakulteten vid universitetet i Barcelona och IMI-utbildare med omfattande pedagogisk erfarenhet inom både privata och offentliga skolor.


Allmänna mål

  • Lev den pedagogiska praxis som placerar barnet i mitten av lärandet och dela med honom / henne nöjet för utbildning.
  • För att underlätta utrymme för kritisk reflektion kring utbildningsinsatser, baserat på vetenskapliga och tekniska bidrag.
  • Hjälp läraren att leva utbildningsövningen från harmoni och tillfredsställelse i dag och dag.


Särskilda mål

  • Veta didaktiska modeller som är centrerade på studenten.
  • Få en översikt över hjärnans funktion och dess relation till lärande.
  • Förstå mänskligt beteende från egenskaperna hos olika utvecklingsfaser.
  • Uppnå effektiv kommunikation med studenter, familjemedlemmar till elever, andra lärare och chefer.
  • Känn konsekvenserna av koncentration och dess relation med kreativitet.
  • Skapa den nödvändiga strukturen för studenter att förstå och följa gränserna, balansera personliga behov med gruppens.
  • Uppnå en reflekterande attityd som möjliggör identifiering av de personliga egenskaperna att utvecklas, för att vara en lärande lärare.
  • Känn de allmänna egenskaperna hos vissa utvecklingsstörningar.
  • Känn de allmänna egenskaperna hos studenter med höga förmågor.
  • Förstå rollen som lärare som relaterar barnet till den förberedda miljön och hjälper till att utveckla sin potential.
  • Förstå betydelsen av observation som ett pedagogiskt verktyg.
  • Känna till några principer för Montessori-utbildning för att förnya utbildningspraxis.
  • Anta vikten av emotionell utbildning och behärska nödvändiga tekniker för att främja den.
  • Känna till några tekniska verktyg som underlättar lärandet på olika utbildningsnivåer.


Curriculum

Modulernas helhet tillsammans med den slutliga masterns arbete är totalt 65 högskolepoäng.


Undervisningsmodeller

  • Identifiera olika didaktiska modeller som anser studenten som ett centralt inslag i lärandeprocessen.
  • Förknippas med utbildning och ett samhälle som främjar respekt och fred.
  • Identifiera inlärningsprocessen som utveckling av olika intelligenser som kompletterar varandra.
  • Känn lärarens ställning som aktivt agens för förändring.
  • Träna olika observationsmetoder och utforma harmoniska och hälsosamma miljöer i klassrummen.


Utbildningsintegration

  • Översikt över de vanligaste sjukdomarna relaterad till uppmärksamhet, språk, rörelse och intellektuell utveckling.
  • Kunskap om egenskaper hos studenter med höga förmågor.
  • Förslag till kursjusteringar.
  • Identifiera inlärningsprocessen och utvecklingen av olika intelligenser som kompletterar varandra.
  • Lärande och faktorer som minne, uppmärksamhet, imitation och upprepning.
  • Erkänna mångfalden och multikulturalismen i dagens samhälle.


neurovetenskap

  • Placera neurovetenskap vid basen av den nuvarande pedagogiska innovationsprocessen.
  • Få en översikt över hjärnfunktionen.
  • Förknippas med lärande och faktorer som minne, uppmärksamhet, imitation och upprepning.


Effektiv kommunikation

  • Utveckling av rörelsen: upptäckten av världen, psykomotricitet, utvecklingsstörningar, psykomotorisk utveckling.
  • Språkutveckling: Stages of speech and language development.
  • Emotionell utveckling: utveckling av känslomässigt uttryck enligt utvecklingsstadier, utveckling av själv- och hetero-medvetenhet, mekanismer i känslomässig självreglering.
  • Social utveckling: affektiva obligationer, förvärv av värderingar, normer och lärande.


självkännedom

  • Känna till de färdigheter som tillåter att kommunicera tydligt och empatiskt med studenter, familjemedlemmar till studenter, kollegor och chefer.
  • Skapa ett etiskt engagemang i organisationen och i beslutsfattandet och förmågan i interpersonella relationer i inter- och intra-professionella team.
  • Reflektera på nivån av känslomässig intelligens och dess inflytande på prestationen som lärare.


Koncentration och kreativitet

  • Anpassa till nya situationer i en föränderlig miljö.
  • Identifiera förhållandet mellan koncentration och kreativitet.
  • Med utgångspunkt från erfarenhetsteorin för att främja koncentration och kreativitet hos studenter.
  • Användningsområden för olika koncentrationstekniker och deras förhållande till kreativitet.

Informations- och kommunikationsteknik

mål

Kunskap om huvud IKT på olika utbildningsnivåer för att komplettera elevernas lärande, förutom att bidra till förvärv av färdigheter i användningen av informations- och kommunikationsteknik.


Montessori Pedagogisk Approach

Ha en vision om de viktigaste inslagen i Montessori-pedagogiken att genomföra dem i andra utbildningsmässiga sammanhang som observation som ett grundläggande instrument i klassrummet eller vuxens roll. Analysera undervisningskompetensen och kontrastera dem med egna kompetenser för att fastställa starka punkter och svaga punkter i yrkesutövningen.


Positiv disciplin

Upprätta principerna om positiv disciplin i klassrummet, känn dess betydelse och identifiera lärarens roll som en auktoritetsreferens. Upprätta element i effektiv kommunikation, utveckling av personlig självkontroll och medvetenhet om gruppens behov.


Examensarbete

Forskning och utveckling av ett ämne av intresse i relation till de didaktiska modellerna som anser studenten som ett centralt inslag i lärandeprocessen. Målet är att genom studiet studera hur studenten utvecklar motoriska färdigheter, vilka regler och logiska konsekvenser finns i utbildningsmiljön och identifieringen av dagens samhälls mångfald och mångkultur.


STRUKTUR

Magisterexamen, 65 hp, genomförs online via IMI virtuella campus, där studenten får tillgång till alla teoretiska innehåll 24 timmar om dygnet. Utbildningsmaterialet, avläsningar och videor kommer att finnas tillgängliga på virtuella campus. Studenten kan delta aktivt i forumen, så att du kan kontakta gruppen såväl som personliga råd från lärare.

Inom perioden för varje modul kommer det att finnas:

  • Leverans av aktiviteter var 15: e dag och efterföljande avkastning av utvärderingen av läraren.
  • Veckans diskussioner i forumet.
  • Webinar för att lösa tvivel.

Leverans av aktiviteter: 40%

Deltagande i forumet: 10%

Mästarens slutprojekt: 50%


mottagare

I alla länder och på olika utbildningsnivåer behöver lärare element som hjälper dem att fortsätta fördjupa för att förbättra deras prestanda. Utanför klassrummet finns det också intresse för andra yrkesverksamma som psykologer, specialpedagoger och till och med föräldrar att känna till pedagogiska element som underlättar studentens pedagogiska utveckling.

Den förvärvade kunskapen är tillämplig av ett brett spektrum av yrkesverksamma som arbetar inom:

  • Barnskolor (3 till 6 år).
  • Primärutbildningscentrum (6 till 12 år gamla).
  • Centra för barn med särskilda utbildningsbehov.
  • Utbildningscentrum för barn med svag inlärningssvårigheter.
  • Gymnasieskolor Universitetscenter Övriga utbildningsmiljöer.


Kraven på tillgång till mästaren är:

Universitetsexamen för att få masterexamen. Annars kan du välja att få ett universitetsutbildningsbevis.


titrering

dubbel Degree

Studenter som lyckas genomgå kursen kommer att få titeln Master of Innovation från undervisningspraxis i klassrummet från International Montessori Institute och University of Barcelona .

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad June 6, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Nov. 5, 2018
Duration
Varaktighet
1 år
Heltid
Price
Pris
3,500 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Vilafant, Catalonia
Startdatum : Nov. 5, 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Okt. 30, 2019
Dates
Nov. 5, 2018
Spanien - Vilafant, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Okt. 30, 2019