Master of Business Administration (MBA) i mobil och digital marknadsföring
Alfred Nobel Open Business School
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Zürich, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
2 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 4 000 / per semester
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
- Varaktighet: 2 semestrar
- Poäng: 60
- Språket engelska
- Studieavgift: 3000EUR/termin
- Program: Alfred Nobel Open Business School Schweiz & Collegium Humanum Warsaw Management University
Master of Business Administration (MBA) forskarstudier organiserade av Alfred Nobel Open Business School Schweiz i partnerskap med Collegium Humanum Warsaw Management University är de mest igenkännliga och prestigefyllda chefskvalifikationerna.
MBA-studier-Mobil & digital marknadsföring är det enda studieprogrammet i denna del av världen för högklassiga specialister inom digital och mobil marknadsföring, det snabbast växande marknadsföringsområdet. MBA-Mobile & Digital Marketing-studier är baserade på den mest uppdaterade, avancerade tekniska kunskapen. Master of Business Administration (MBA) - Mobila och digitala marknadsföringsstudier är föremål för noggrann utvärdering och kontinuerlig förbättring som en del av universitetet.
Kandidater från detta specifika MBA-program representerar en elitgrupp av högklassiga specialister inom mobil & digital marknadsföring, vilket garanterar både sig själva och den potentiella framtida arbetsgivaren en hög nivå av tjänster som erbjuds. Vi föreslår en innovativ undervisningsplan, både vad gäller innehåll och praktik, som skapar ett virtuellt arbetsområde som möjliggör snabbare implementering av den förvärvade kunskapen. Vi utbildar enligt metoden att utbilda välkända i USA för kvalificerad ledningspersonal, som perfekt tränger in i området ny teknik, marknadsföring och digital och mobil marknadsföring.
Kreativa teknologilösningar och applikationslösningar, liksom en ny organisation och administrationssystem, möjliggör enkel och trevlig utbildning.
Denna specialisering täcker de koncept, verktyg och tekniker som behövs för att kommunicera med kunder på ett systematiskt och integrerat sätt och för att skapa effektiva, riktade reklamkampanjer. När du slutfört specialiseringen på mobil och digital marknadsföring kommer du att förstå strategiska marknadsföringskoncept och de verktyg som krävs för att fatta välgrundade beslut och ange riktningen för ditt företag, din affärsenhet, avdelning eller produktlinje i ett digitalt ekosystem.
Lärandemål
- Förstå tillämpningen av marknadsföringsverktyg och strategier i den mobila och digitala miljön
- Använd marknadsanalys för att visualisera och använda data
- Förstå hur mobila digitala kanaler används i marknadsföring
Med vårt unika modulära tillvägagångssätt för att leverera våra program, vårt branschledande förhållande mellan studenter och instruktörer och våra små, fokuserade online klassstorlekar, kan vi ta oss tid att se till att alla våra studenter verkligen lyckas förstå hur man växer ett företag att betjäna kunder på en byrå. Du får erfarenhet av gruppdynamik, organisationsförändringar, teknikplattformar och strategi. Du kommer att få en helhetsupplevelse i varje modul, vilket gör dina färdigheter lättare att tillämpa i den verkliga världen.
Utbildning tillhandahålls online med föreläsningar, videor och konsulthjälp.
Kursen avslutas med inlämning av en avhandling och dess försvar.
Ansökan
- skicka in ett ansökningsformulär
- skicka in en kopia av din behörighet
- CV
Kursinnehåll
Moduler | Kreditnummer |
Webbanalys, Google Ads | 10 |
Upphovsrätt och GDPR | 10 |
Mobil & digital marknadsföring | 10 |
Forskning inom media och reklam | 10 |
Digital TV- Reklam och kommersiella aspekter | 5 |
Digitala innovationer | 5 |
Influencer Marketing & Social Media | 5 |
Mediekommunikation | 5 |
Antagningar
Läroplan
- Längd: 2 terminer
- Poäng: 60
- Språket engelska
- Studieavgift: 3000EUR/termin
- Program: Alfred Nobel Open Business School Switzerland & Collegium Humanum Warszawa Management University
Master of Business Administration (MBA) forskarstudier organiserade av Alfred Nobel Open Business School Schweiz i partnerskap med Collegium Humanum Warsaw Management University är de mest igenkännliga och prestigefyllda chefskvalifikationerna.
MBA-studier – Mobile & Digital Marketing är det enda studieprogrammet i denna del av världen för högklassiga specialister inom området digital & mobil marknadsföring, det snabbast växande marknadsföringsområdet. MBA-studier för mobil & digital marknadsföring baseras på den mest uppdaterade, avancerade tekniska kunskapen. Master of Business Administration (MBA) – Studier inom mobil och digital marknadsföring är föremål för rigorös utvärdering och ständiga förbättringar som en del av universitetet.
Kandidater från detta specifika MBA-program representerar en elitgrupp av högklassiga specialister inom mobil & digital marknadsföring, vilket garanterar både sig själva och den potentiella framtida arbetsgivaren en hög nivå av tjänster som erbjuds. Vi föreslår en innovativ undervisningsplan, både vad gäller innehåll och praktik, som skapar ett virtuellt arbetsområde som möjliggör snabbare implementering av den förvärvade kunskapen. Vi utbildar enligt metoden att utbilda välkända i USA för kvalificerad ledningspersonal, som perfekt tränger in i området ny teknik, marknadsföring och digital och mobil marknadsföring.
Kreativa teknologilösningar och applikationslösningar, liksom en ny organisation och administrationssystem, möjliggör enkel och trevlig utbildning.
Denna specialisering täcker de koncept, verktyg och tekniker som behövs för att kommunicera med kunder på ett systematiskt och integrerat sätt och för att skapa effektiva, riktade reklamkampanjer. När du slutfört specialiseringen på mobil och digital marknadsföring kommer du att förstå strategiska marknadsföringskoncept och de verktyg som krävs för att fatta välgrundade beslut och ange riktningen för ditt företag, din affärsenhet, avdelning eller produktlinje i ett digitalt ekosystem.
Utbildning tillhandahålls online med föreläsningar, videor och konsulthjälp.
Kursen avslutas med inlämning av en avhandling och dess försvar.
Kursinnehåll
Moduler | Kreditnummer |
Webbanalys, Google Ads | 10 |
Copyright och GDPR | 10 |
Mobil och digital marknadsföring | 10 |
Forskning inom media och reklam | 10 |
Digital-TV- Reklam och kommersiella aspekter | 5 |
Digitala innovationer | 5 |
Influencer Marketing & Sociala medier | 5 |
Mediekommunikation | 5 |
Programresultat
Lärandemål
- Förstå tillämpningen av marknadsföringsverktyg och strategier i den mobila och digitala miljön
- Använd marknadsanalys för att visualisera och använda data
- Förstå hur mobila digitala kanaler används i marknadsföring
Med vårt unika modulära tillvägagångssätt för att leverera våra program, vårt branschledande förhållande mellan studenter och instruktörer och våra små, fokuserade online klassstorlekar, kan vi ta oss tid att se till att alla våra studenter verkligen lyckas förstå hur man växer ett företag att betjäna kunder på en byrå. Du får erfarenhet av gruppdynamik, organisationsförändringar, teknikplattformar och strategi. Du kommer att få en helhetsupplevelse i varje modul, vilket gör dina färdigheter lättare att tillämpa i den verkliga världen.