Master of Arts i lärande och teknik
Royal Roads University
Nyckelinformation
Campus läge
Victoria, Kanada
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning
Varaktighet
2 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
CAD 34 472 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
26 Mar 2024
* Studiekostnaderna gäller för hela programmet: $ 32,496 (internationella studenter), $ 25,786 (inhemska studenter).
Introduktion
Master of Arts in Learning and Technology är ett tvåårigt program med 33 poäng som svarar på efterfrågan på kvalificerade yrkesverksamma som har kunskapen och färdigheterna för att leda planering, design, utveckling, implementering och utvärdering av samtida inlärningsmiljöer. Kandidater från detta program kommer att kunna arbeta med att skapa och utvärdera digitala lärmiljöer och tillämpa teoretisk och praktisk kunskap för att kritiskt analysera lärandeinnovationer och bedöma deras inverkan på organisationer och samhälle.
Detta program är den första Master of Arts-examen i Kanada som går lärobokfri. Studenter kan få tillgång till allt kursmaterial genom öppna utbildningsresurser, e-böcker, tidskriftsartiklar och andra gratis digitala resurser. Dessa typer av kurser kallas " Zero Textbook Cost (ZTC) " och syftar till att förbättra tillgången till utbildning och förbättra studentresultaten.
Personaliseringen av lärandet och den sektorsövergripande kompetensuppsättningen som odlas i programmet gör det möjligt för akademiker att leda och stödja sina organisationer för att ständigt förbättra de inlärningsupplevelser det erbjuder.
Programbeskrivning
Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) är ett tvåårigt program med 33 poäng och har utformats för att tillgodose behoven av kvalificerade yrkesverksamma inom teknikmedierat lärande och utbildning och behovet av individer på ledningsnivå som ha kunskap, färdigheter och förmåga att anta de ledarroller som krävs för att planera, utforma, utveckla, implementera och utvärdera samtida inlärningsmiljöer. Genom MALAT-programmet kommer du att tillämpa teoretisk och praktisk kunskap om inlärning och kritiskt analysera och utvärdera hur lärande formas i den digitala tidsåldern samt hur du underlättar det med hjälp av teknik.
MALAT-programmet är utformat i samarbete med nuvarande ledare inom området och gör det möjligt för yrkesverksamma att:
- Skapa och utvärdera samtida digitala inlärningsmiljöer;
- Använd teoretisk och praktisk kunskap för att kritiskt analysera lärandeinnovationer och bedöma deras inverkan på organisationer och samhälle; och
- Leda och stödja organisationer för att ständigt förbättra de inlärningsupplevelser de erbjuder.
Detta godkända program för lärarkvalificeringstjänst (TQS) är särskilt utformat för yrkesverksamma. Det erbjuds i en helt online eller genom en blandad modell, bestående av online-lärande och en intensiv två veckor lång uppehållsperiod på campus i juli eller augusti. Detta format gör det möjligt för deltagarna att avsevärt förbättra sina utbildningsuppgifter och samtidigt minimera frånvaron från sin arbetsplats.
Ett doktorsexamen i lärande och teknik erbjuds också som stegar till MALAT-programmet. Om du funderar på en magisterexamen men inte är säker på var du ska börja, kan detta examen passa dig.
Vem den är till för
Detta program är utformat för individer som är involverade i skapandet av samtida inlärningsmiljöer som innehåller det bästa av vad som är känt om lärande och teknik. MALAT-programmet är inte bara för lärare! Det är för alla i en miljö där de tränar eller undervisar människor, implementerar träningsprocesser och / eller skapar förutsättningar för att maximera lärandet.
Människor som kan dra nytta av programmet inkluderar beslutsfattare som ansvarar för lärande, utbildning eller utbildning; utbildningschefer och samordnare; utbildnings- och utvecklingspositioner; lärande forskare; facilitatorer, utbildare eller instruktörer. Programmet lockar elever från flera sektorer och branscher som arbetar vid skärningspunkten mellan teknik och lärande inklusive eftergymnasiala institutioner, myndigheter, K-12 utbildningssystem, företagssektorn, hälso- och sjukvårdsorganisationer och småföretag .
Nyckelfunktioner
Programmet bygger på principer om öppenhet, nätverksinlärning och digital tänkesätt, och kräver att eleverna skapar och bygger på sin digitala närvaro för att samarbeta meningsfullt med digitala lärandesamhällen i fält. Det virtuella symposiet i början och slutet av programmet är en av de många möjligheterna för studenter att engagera sig i, kultivera och bidra till dessa digitala inlärningsnätverk och samhällen när de lär sig mer om att underlätta i samtida inlärningsmiljöer.
Öppenhet
MALAT-programmet närmar sig öppenhet som ett dynamiskt och förhandlat utrymme som omfattar ”samarbetsmetoder [inklusive] ... skapande, användning och återanvändning av OER, såväl som pedagogiska metoder som använder deltagande teknik och sociala nätverk för interaktion, peer-learning, kunskap skapande och bemyndigande av elever ”(Cronin, 2017, ¶ 10).
Detta innebär att vi använder en "öppen först" -metod när vi väljer kursavläsningar och resurser. Med undantag för exit Pathway kurser är alla programkurser öppet licensierade CC Attribution Share-Alike 4.0 International och allt kursmaterial finns tillgängligt offentligt på kursen Word-presswebbplatser. Alla studenter i programmet har en Word-pressblogg och många av diskussionerna sker på bloggsidorna. Eleverna uppmuntras att överväga att dela det de lär sig bredare eftersom de bidrar till olika sociala nätverk som de väljer och ytterligare co-skapar sin personliga inlärningsmiljö. I utformningen och underlättandet av kurserna i programmet ingår aspekter av öppen pedagogik, såsom användning av förnybara uppdrag, samskapade rubriker för bedömning och användning av designtänkande och förfrågningsbaserade metoder.
Nätverksinlärning
Interaktion mellan människa och människa förmedlad genom användning av digital teknik.
Digital tänkesätt
Utvecklingen av ett digitalt tänkesätt eller ett sätt att vara och välja att vara i det digitala rummet är ett vanligt tema genom hela programkurserna. Utforska aspekter av digital identitet och digital närvaro, liksom mångfalden av roller och tillhörande förändrade digitala färdigheter introduceras i början av programmet och drar nytta av och utvecklas vidare i varje kurs.
Virtuellt symposium
Det årliga MALAT Virtual Symposium i april lanserar den första kursen i programmet (LRNT 521). Det är en veckolång serie med öppna, offentliga, synkrona högtalare och konversationer och asynkrona diskussioner som syftar till att utforska det breda området för digital inlärning ur teoretiska och praktiska perspektiv. Det är här nya studenter börjar sin riktning mot fältet och andraårsstudenter kan dela sin kunskap med det större yrkesgemenskapen. Delta i gratis professionell utveckling vid det årliga MALAT Virtual Symposium.
Det finns tre spår till symposiet:
- Lay of the Land Track: som innehåller sessioner av proffs, experter och akademiker inom området. Dessa sessioner utforskar ämnen relaterade till digitala lärmiljöer, nätverk, samhällen.
- Arbeta i digitalt lärande - Berättelser från fältspåret: detta spår innehåller sessioner av arbetande yrkesverksamma inom området digitala lärande när de diskuterar "en dag i livet", vikten av rollen och kompetens, etc.
- End in Mind Track: inkluderar presentationer av andraårsstudenter. Dessa presentationer fokuserar på både innehåll (t.ex. en kort sammanfattning av deras forskning) och process (t.ex. sammanfattande presentationer om processen för att slutföra en avhandling; forskningspapper eller forskningsprojekt för digitalt lärande).
Varje dag finns synkrona sessioner liksom asynkrona videopresentationer och diskussioner. Vem som helst kan gå med i Virtual Symposium-sessionerna eller se de inspelade sessionerna efteråt.
Kompletteringsalternativ
Medan de första sex grundkurserna är gemensamma för alla studenter i programmet kommer du att kunna ansöka om ett av de tre exit Pathway alternativen: en avhandling, ett tillämpat forskningsprojekt eller ett digitalt inlärningsprojekt.
Avhandling
Du kommer att ansöka till avhandlingsspåret ditt första år av programmet. När du väl är antagen till 12-poängs avhandlingsspår kommer du att identifiera ett forskningsområde och arbeta 1: 1 med en uppsatshandledare om primärforskning: du kan se de senaste studenttitlarna. Om din ansökan inte lyckas har du möjlighet att slutföra programmet enligt spåren Applied Research Project eller Digital Learning Consulting Project.
Tillämpat forskningsprojekt
Genom att välja detta spår kommer du att slutföra ytterligare kurser inklusive förfrågningsbaserade kurser som kräver att de tar öppna kurser, producerar en digital inlärningsresurs av personlig betydelse och relevans relaterad till inlärning, teknik, design och innovation och samskapar sin inlärningsupplevelse med kursledaren. Du kommer sedan att ta en avancerad forskningskurs som förberedelse för det 6-poängs tillämpade forskningsprojektet. Du kommer att utföra en djup utredning om en specifik forskningsfråga med sekundär data med förmågan att genomföra en informativ intervju med upp till fem personer. Tidigare tillämpade forskningsprojekt har inkluderat metasyntes; kritiska litteraturgranskningar; policyanalys, etc. Se de senaste titlarna på forskarstudenter.
Konsultprojekt för digitalt lärande
Du kommer att ansöka om detta spår under det första året av ditt program. I det här spåret kommer du att slutföra ytterligare kurser inklusive förfrågningsbaserade kurser som kräver att du tar öppna kurser, producerar en digital inlärningsresurs av personlig betydelse och relevans relaterad till lärande, teknik, design och innovation och samskapar deras inlärningsupplevelse med kursledaren. Du kommer att ta en avancerad forskarkurs som förberedelse för deras 6-kredit digitala inlärningskonsultprojekt. Genom detta kompletteringsalternativ får du praktisk praktisk erfarenhet som hjälper dig att tillämpa teoretisk kunskap i en verklig miljö på det tätt omfattade projektet. Du kommer att ge den forskningsinformerade motiveringen och motiveringen för de designbeslut som tagits och du kommer att informera ditt arbete genom att genomföra en informativ intervju med upp till tio personer. Projekt kan hämtas från olika intressentgrupper inom programbranschen. Studentförslagsprojekt kan också övervägas.
Förkunskapskrav
Standard inträde
- Fyra år (eller jämförbar) grundexamen från en erkänd eftergymnasial institution.
- Minst tre års yrkeserfarenhet i en ledar- eller ledningsposition som är direkt relaterad till MALAT-programmets läranderesultat.
Flexibel entré
För att övervägas för flexibel antagning skulle sökande normalt kräva:
- Minst sju års arbetserfarenhet, med minst två års yrkeserfarenhet i en ledar- eller ledningsposition, är direkt relaterad till lärandemålen för MALAT-programmet.
* Ledarskapserfarenhet kan innehålla ett eller flera av följande:
- Roller där du konsulterar, förhandlar med eller hanterar olika intressegrupper genom relationer, i en komplex miljö.
- Roller där du leder andra mot delade mål och resultat.
- Roller där du påverkar, organiserar och samordnar grupper av människor.
- Ledarskapsroller i volontärorganisationer.
- Formella organisatoriska ledarskapsroller där du direkt övervakar personalen eller slutför prestationsorienterat arbete med individer, grupper eller team.
- Att övervinna en utmanande livserfarenhet (för sig själv eller andra), som involverade navigering i komplexa system och resulterade i positiv samhällsförändring bortom individen.
Engelska språkkunskaper
- Om engelska inte är ditt primära språk, läs igenom våra engelska språkkrav .
Ytterligare rekommendation (er)
- Ansökningar bedöms utifrån en integrerad och konsoliderad granskning av akademiska meriter, arbetserfarenhet och personlig erfarenhet. Sökande ska vara utbildningspersonal. Erfarenhet i en teknikmedierad inlärningsmiljö är en tillgång.
- Se till att du visar din ledarskapserfarenhet i ditt detaljerade CV och tydligt ange hur dina års erfarenhet uppfyller kraven för standard eller flexibel antagning.
Resultat
Skolan för utbildning och teknik arbetar med en ram för programinlärningsresultat som informerar kursens lärandemål. Programinlärningsresultat identifierar vad eleven kommer att kunna och kunna göra i slutet av programmet. De är de väsentliga och bestående kunskaper, förmågor (attribut) och attityder (värderingar, dispositioner) som utgör en integrerad inlärning av en examen från Master of Arts in Learning and Technology-programmet.
Studenter kommer att kunna tillämpa principerna om öppenhet, nätverksinlärning och digitala tankesätt när de arbetar i skapandet och utvärderingen av digitala lärmiljöer. De kommer att tillämpa teoretisk och praktisk kunskap för att kritiskt analysera inlärningsinnovationer och bedöma deras inverkan på organisationer och samhälle. Kandidater från programmet kommer att ha kunskap, färdigheter och förmåga att:
- Kommunicera och syntetisera information och argument på kandidatnivå.
- Kritiskt utvärdera hur lärandet sker i olika sammanhang.
- Design och skapa forskningsinformerade digitala inlärningsmiljöer.
- Demonstrera effektiva samarbetsförmågor.
- Utveckla och analysera stödstrategier för att möta intressenternas intressen i digitala inlärningsmiljöer.
- Välj lämpliga bedömnings- och utvärderingsstrategier för digitala inlärningsmiljöer.
- Bidra meningsfullt till digitala inlärningsnätverk och samhällen.
- Förklara sambandet mellan innovation, förändring och digitala inlärningsmiljöer och deras inverkan på organisationer och samhälle.
- Applicera reflekterande processer för att förbättra professionell praxis.
- Kritiskt utvärdera och / eller producera forskning.
professionell certifiering
Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) -programmet är erkänt av Institute of Performance and Learning . Kandidater från programmet får kredit för kraven på arbetslivserfarenhet i Certified Training and Development Professional (CTDP) certifiering.
IBO Advanced Certificate in Teaching and Learning Research
För att visa den exceptionella utbildningen du har tjänat vid Royal Roads University kan studenter som anmäler sig till MALAT-programmet ansöka om att få ett IB Advanced Certificate in Teaching and Learning Research av International Baccalaureate Organization (IBO) om de uppfyller de nödvändiga IBO-kriterierna.
IBO-referenser visar din organisation att du är en innovativ ledare, villig att gå utöver våra redan höga förväntningar. Du kommer att ha tillgång till en unik inskrivning Pathway , tillgänglig endast för IBO lärare och möjlighet att utforska framtida yrkes- och forskningsmöjligheter med IBO. IBO-certifiering ger också ytterligare möjligheter genom IBO Online Curriculum Center (OCC), där du hittar diskussionsforum och resurser endast tillgängliga för IBO-medlemmar.
Denna beteckning kan tjänas genom att komplettera det befintliga IBO-innehållet med fokuserad, systematisk undersökande forskning för att främja din kunskap och erfarenhet. Du kommer att djupt utforska läroplanens utveckling, pedagogik och bedömning genom att utforska relevant litteratur och dina egna IBO-metoder. Detta avancerade certifikat är mest lämpligt för befintliga och erfarna IB-skolutbildare.
Hur man ansöker
När du har slutfört din ansökan om MALAT-programmet, ange i ditt personliga uttalande ditt intresse för det IBO-certifikat som är relevant för din erfarenhet och ditt program. Under programmet kommer det att finnas tid att registrera sig hos IBO och få tillgång till deras nätverk och resurser. Du kommer att behöva slutföra IB-specifika avläsningar och uppgifter under ditt program, liksom IB-relaterade forskningsämnen, men du kommer att behålla en arbetsbelastning motsvarande de studenter i ditt program som har valt att inte fortsätta denna skillnad.
Kurser
- ITAI: Introduktion till akademisk integritet
- LRNTLNK: Länken
- LRNT521: Digitala läromiljöer, nätverk, gemenskaper
- LRNT522: Introduktion till forskning: Kritisk läsning och skrivning
- LRNT523: Foundations of Learning and Technologies
- LRNT524: Innovations-, design- och läromiljöer
- LRNT525: Ledande förändring i digital lärande
- LRNT526: Förfrågan på samtida problem i lärande teknik
- LRNT527: Skapa digitala resurser
- LRNT528: Underlättande i digitala läromiljöer
- LRNT622: Avancerad forskning: Tillämpat forskningsprojekt eller Digital Learning Research Consulting Project Proposal
- LRNT600: Avancerad forskning: Projektförslag
- LRNT690: Avhandling
- LRNT691: Tillämpat forskningsprojekt
- LRNT692: Avancerad forskning: Tillämpat forskningsprojekt eller forskningsrådgivningsprojekt för digitalt lärande
Ekonomiskt stöd och utmärkelser
Teamet för ekonomiskt stöd och utmärkelser är här för att ge information och support om en mängd olika finansieringskällor och tilldelningsmöjligheter, med början med en video som presenterar de omfattande detaljerna som du hittar på denna webbplats och i vår blogg.
Se en sammanfattning av statliga stödprogram för dem som drabbats av COVID-19-krisen. Läs mer ...
Ekonomisk planering är en avgörande komponent i tidig utbildningsplanering. Granska finansieringsmöjligheterna långt innan ditt program börjar bygga en rimlig budget.
lån
Utforska de olika typerna av lån som finns tillgängliga för att finansiera dina studier. Läs mer ...
Awards
Utforska en rad konkurrerande stipendier, utmärkelser och stipendier som finns tillgängliga från RRU och andra finansieringsbyråer. Läs mer ...
Forskningsstipendier
RRU hanterar stipendiatförvaltningen för utvalda finansieringsbyråer. Det här är några av de mer omfattande utmärkelserna. Läs mer ...
Annan finansiering
Upptäck alternativa finansieringsmöjligheter som Highbred Points. Läs mer ...
Läroplan
Programbeskrivning
Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) är ett tvåårigt 33-poängsprogram som har utformats för att möta behovet av kvalificerade yrkesverksamma inom området teknikmedierat lärande och utbildning och behovet av individer på ledningsnivå som ha kunskaper, färdigheter och förmåga att ta de ledarroller som krävs för att planera, designa, utveckla, implementera och utvärdera samtida lärandemiljöer. Genom MALAT-programmet kommer du att tillämpa teoretiska och praktiska kunskaper om lärande och kritiskt analysera och utvärdera hur lärande formas i den digitala tidsåldern samt hur man underlättar det med hjälp av teknik.
MALAT-programmet är designat i samarbete med nuvarande ledare inom området och gör det möjligt för proffs att:
- Skapa och utvärdera samtida digitala lärmiljöer;
- Använd teoretisk och praktisk kunskap för att kritiskt analysera inlärningsinnovationer och bedöma deras inverkan på organisationer och samhälle; och
- Leda och stödja organisationer att ständigt förbättra de lärandeupplevelser de erbjuder.
Detta Teacher Qualification Service (TQS) godkända program är speciellt utformat för arbetande yrkesverksamma. Det erbjuds i en helt online eller genom en blandad modell, bestående av onlineinlärning och en intensiv två veckor lång uppehållsperiod på campus i juli eller augusti. Det här formatet gör det möjligt för deltagarna att avsevärt förbättra sina utbildningsuppgifter och samtidigt minimera frånvaron från sin arbetsplats.
En Graduate Diploma in Learning and Technology erbjuds också vilka stegar in i MALAT-programmet. Om du funderar på att ta en magisterexamen men inte är säker på var du ska börja kan det här diplomet vara något för dig.
Vem är det för
Detta program är designat för individer som är involverade i skapandet av moderna lärmiljöer som innehåller det bästa av vad som är känt om lärande och teknik. MALAT-programmet är inte bara för lärare! Det är för alla i en miljö där de utbildar eller undervisar människor, implementerar utbildningsprocesser och/eller skapar förutsättningar för att maximera lärandet.
Människor som skulle kunna dra nytta av programmet inkluderar beslutsfattare som ansvarar för lärande, träning eller utbildning; utbildning av chefer och samordnare; utbildnings- och utvecklingstjänster; lärande forskare; handledare, utbildare eller instruktörer. Programmet lockar elever från flera sektorer och branscher som arbetar i skärningspunkten mellan teknik och lärande inklusive eftergymnasiala institutioner, statliga departement, grundskoleutbildningssystem, företagssektorn, hälsovård, ideella organisationer och småföretag .
Nyckelfunktioner
Programmet bygger på principer om öppenhet, nätverksbaserat lärande och digitalt mindset, och kräver att eleverna skapar och bygger vidare på sin digitala närvaro för att samarbeta meningsfullt med digitala lärandegemenskaper på området. Det virtuella symposiet i början och slutet av programmet är en av de många möjligheterna för studenter att engagera sig i, odla och bidra till dessa digitala lärande nätverk och gemenskaper när de lär sig mer om att underlätta i samtida lärmiljöer.
Öppenhet
MALAT-programmet närmar sig öppenhet som ett dynamiskt och förhandlat utrymme som omfattar "samarbete [inklusive]... skapande, användning och återanvändning av OER, såväl som pedagogiska metoder som använder deltagande teknologier och sociala nätverk för interaktion, peer-learning, kunskap skapande och bemyndigande av elever” (Cronin, 2017, § 10).
Detta innebär att vi använder en "öppen först"-metod när vi väljer kurslitteratur och resurser. Med undantag för utgångskurserna Pathway är alla programkurser öppet licensierade CC Attribution Share-Alike 4.0 International och allt kursmaterial är tillgängligt offentligt på kursens Wordpress-webbplatser. Alla elever i programmet får en Wordpressblogg och många av diskussionerna sker på bloggsidorna. Studenter uppmuntras att överväga att dela med sig av vad de lär sig mer brett eftersom de bidrar till olika sociala nätverk som de själva väljer och vidare skapar sin personliga lärmiljö. Utformningen och faciliteringen av kurserna i programmet innehåller aspekter av öppen pedagogik som användning av förnybara uppgifter, samskapade rubriker för bedömning och användning av designtänkande och frågebaserade förhållningssätt.
Nätverkslärande
Interaktion mellan människa förmedlad genom användning av digital teknik.
Digitalt tankesätt
Utvecklingen av ett digitalt mindset eller ett sätt att vara och att välja att vara i det digitala rummet är ett genomgående tema genom hela programmets kurser. Att utforska aspekter av digital identitet och digital närvaro, såväl som mångfalden av roller och tillhörande föränderliga digitala kunskaper introduceras i början av programmet och bygger på och utvecklas vidare i varje kurs.
Virtuellt symposium
Det årliga MALAT Virtual Symposium i april lanserar den första kursen i programmet (LRNT 521). Det är en veckolång serie av öppna, offentliga, synkrona talare och samtal och asynkrona diskussioner som syftar till att utforska det breda fältet digitalt lärande ur teoretiska och praktiska perspektiv. Det är här nya studenter börjar sin orientering inom området och andraårsstudenter kan dela sina kunskaper med det större professionella samhället. Delta i lite gratis professionell utveckling på det årliga MALAT Virtual Symposium.
Det finns tre spår till symposiet:
- Lay of the Land Track: som innehåller sessioner av proffs, experter och akademiker inom området. Dessa sessioner utforskar ämnen relaterade till digitala lärmiljöer, nätverk, gemenskaper.
- Arbeta med digitalt lärande – Berättelser från fältspåret: det här spåret innehåller sessioner av yrkesverksamma inom området digitalt lärande när de diskuterar "en dag i livet för", vikten av rollen och kompetensen, etc.
- End in Mind Track: innehåller presentationer av andraårsstudenter. Dessa presentationer fokuserar på både innehåll (t.ex. en kort sammanfattning av sin forskning) och process (t.ex. sammanfattande presentationer om processen för att slutföra en avhandling, forskningsuppsats eller forskningskonsultprojekt för digitalt lärande).
Varje dag finns det synkrona sessioner live samt asynkrona videopresentationer och diskussioner. Vem som helst kan gå med i Virtual Symposium-sessionerna eller se de inspelade sessionerna efteråt.
Kompletteringsalternativ
Medan de första sex grundkurserna är gemensamma för alla studenter i programmet, kommer du att kunna ansöka till ett av de tre avslutsalternativen Pathway : ett examensarbete, ett tillämpat forskningsprojekt eller ett konsultprojekt för digitalt lärande.
Avhandling
Du kommer att ansöka till uppsatsspåret under ditt första år av programmet. När du är antagen till 12-poängsavhandlingsspåret kommer du att identifiera ett forskningsområde med fokus och arbeta 1:1 med en avhandlingshandledare om primär forskning: du kan se senaste studentforskningstitlar. Om din ansökan inte godkänns har du möjlighet att slutföra programmet enligt spåren Applied Research Project eller Digital Learning Consulting Project.
Tillämpad forskningsprojekt
Genom att välja det här spåret kommer du att slutföra ytterligare kurser inklusive förfrågningsbaserade kurser som kräver att de tar öppna kurser, producerar en digital inlärningsresurs av personlig betydelse och relevans relaterad till lärande, teknik, design och innovation, och samskapar sin lärandeupplevelse. med kursledaren. Du kommer sedan att ta en avancerad forskningskurs som förberedelse för det 6-poängs tillämpade forskningsprojektet. Du kommer att utföra en djupgående undersökning av en specifik forskningsfråga med hjälp av sekundärdata med möjlighet att genomföra en informativ intervju med upp till fem individer. Tidigare tillämpad forskningsprojekt har innefattat metasyntes; kritiska litteraturöversikter; policyanalys, etc. Se senaste studentforskningstitlar.
Konsultprojekt för digitalt lärande
Du kommer att ansöka till detta spår under det första året av ditt program. I det här spåret kommer du att slutföra ytterligare kurser inklusive förfrågningsbaserade kurser som kräver att du tar öppna kurser, producerar en digital inlärningsresurs av personlig betydelse och relevans relaterad till lärande, teknik, design och innovation, och samskapar sin lärandeupplevelse med kursledaren. Du kommer att ta en avancerad forskningskurs som förberedelse för deras 6-poängs forskningskonsultprojekt för digitalt lärande. Genom detta kompletteringsalternativ kommer du att få praktisk praktisk erfarenhet som hjälper dig att tillämpa teoretisk kunskap i en verklig miljö på det snäva projektet. Du kommer att ge forskningsunderlagd motivering och motivering för de designbeslut som fattats och du kommer att informera ditt arbete genom att genomföra en informativ intervju med upp till tio personer. Projekt kan hämtas från en mängd olika intressentgrupper inom programbranschen. Studentföreslagna projekt kan också övervägas.
Kurser
- ITAI: Introduktion till akademisk integritet
- LRNTLNK: Länken
- LRNT521: Digitala lärmiljöer, nätverk, gemenskaper
- LRNT522: Introduktion till forskning: Kritisk läsning och skrivning
- LRNT523: Grunderna för lärande och teknik
- LRNT524: Innovation, design och lärmiljöer
- LRNT525: Ledande förändring inom digitalt lärande
- LRNT526: Enquiry into Contemporary Issues in Learning Technologies
- LRNT527: Skapa digitala resurser
- LRNT528: Facilitering i digitala lärmiljöer
- LRNT622: Avancerad forskning: Tillämpad forskningsprojekt eller digitalt lärande forskningskonsultprojektförslag
- LRNT600: Avancerad forskning: Avhandlingsförslag
- LRNT690: Examensarbete
- LRNT691: Tillämpad forskningsprojekt
- LRNT692: Avancerad forskning: Tillämpad forskningsprojekt eller digitalt lärande forskningskonsultprojektförslag
Antagningar
Galleri
Programresultat
Sektionen för utbildning och teknik arbetar med ett ramverk för läranderesultat för programmet som informerar kursens lärandemål. Programmets läranderesultat identifierar vad eleven kommer att veta och kunna göra i slutet av programmet. De är de väsentliga och varaktiga kunskaper, förmågor (attribut) och attityder (värderingar, dispositioner) som utgör det integrerade lärandet av en examen från Master of Arts in Learning and Technology-programmet.
Utexaminerade kommer att kunna tillämpa principerna om öppenhet, nätverkande lärande och digitalt tänkesätt när de arbetar med att skapa och utvärdera digitala lärmiljöer. De kommer att tillämpa teoretisk och praktisk kunskap för att kritiskt analysera inlärningsinnovationer och bedöma deras inverkan på organisationer och samhälle. Utexaminerade från programmet kommer att ha kunskaper, färdigheter och förmåga att:
- Kommunicera och syntetisera information och argument på forskarnivå.
- Kritiskt utvärdera hur lärande sker i en mängd olika sammanhang.
- Designa och skapa forskningsinformerade digitala lärmiljöer.
- Visa effektiv samarbetsförmåga.
- Utveckla och analysera stödstrategier för att möta behoven hos intressenter i digitala lärmiljöer.
- Välj lämpliga bedömnings- och utvärderingsstrategier för digitala lärmiljöer.
- Bidra meningsfullt till digitala lärandenätverk och gemenskaper.
- Förklara sambandet mellan innovation, förändring och digitala lärmiljöer och deras inverkan på organisationer och samhälle.
- Tillämpa reflekterande processer för att förbättra yrkesutövningen.
- Kritiskt utvärdera och/eller producera forskning.
professionell certifiering
Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) programmet är erkänt av Institute of Performance and Learning. Utexaminerade från programmet får kredit för arbetslivserfarenhetskraven för certifieringen Certified Training and Development Professional (CTDP).
IBO Advanced Certificate in Teaching and Learning Research
För att visa den exceptionella utbildning du har tjänat på Royal Roads University kan studenter som registrerar sig i MALAT-programmet ansöka om att få ett IB Advanced Certificate in Teaching and Learning Research av International Baccalaureate Organization (IBO) om de uppfyller de obligatoriska IBO-kriterierna.
IBO-uppgifter visar din organisation att du är en innovativ ledare, villig att gå utöver våra redan höga förväntningar. Du kommer att ha tillgång till en unik registrering Pathway , endast tillgänglig för IBO-utbildare, och möjligheten att utforska framtida yrkes- och forskningsmöjligheter med IBO. Dessutom ger IBO-certifiering ytterligare möjligheter genom IBO Online Curriculum Center (OCC), där du hittar diskussionsforum och resurser endast tillgängliga för IBO-medlemmar.
Denna beteckning kan erhållas genom att komplettera det befintliga IBO-innehållet med fokuserad, systematisk undersökande forskning för att främja din kunskap och erfarenhet. Du kommer att på djupet utforska läroplansutveckling, pedagogik och bedömning genom att utforska relevant litteratur och din egen IBO-praxis. Detta avancerade certifikat är mest lämpligt för befintliga och erfarna IB-skolepedagoger.
Hur man ansöker
När du slutför din ansökan till MALAT-programmet, vänligen inkludera i ditt personliga uttalande ditt intresse för IBO-certifikatet som är relevant för din erfarenhet och ditt program. Under programmet kommer det att finnas tid avsatt för att registrera sig hos IBO och få tillgång till deras nätverk och resurser. Du kommer att behöva slutföra IB-specifika läsningar och uppgifter under ditt program, såväl som IB-relaterade forskningsämnen, men du kommer att bibehålla en arbetsbelastning som motsvarar studenterna i ditt program som har valt att inte fortsätta med denna utmärkelse.
Stipendier och finansiering
Ekonomiskt stöd och utmärkelser
Teamet för Financial Aid & Awards är här för att ge information och stöd om en mängd olika finansieringskällor och prismöjligheter, till att börja med en video som introducerar den omfattande informationen som du hittar på den här webbplatsen och i vår blogg.
Se en sammanfattning av statliga hjälpprogram för dem som drabbats av covid-19-krisen.
Ekonomisk planering är en avgörande komponent i tidig utbildningsplanering. Se över finansieringsmöjligheterna i god tid innan ditt program börjar för att hjälpa till att bygga upp en rimlig budget.
Lån
Utforska de olika typer av lån som finns tillgängliga för att finansiera dina studier.
Utmärkelser
Utforska en mängd olika konkurrensutsatta stipendier, utmärkelser och stipendier tillgängliga från RRU och andra finansieringsorgan.
Forskningsstipendier
RRU sköter stipendieadministrationen för utvalda finansiärer. Det här är några av de mer betydande utmärkelserna.
Övrig finansiering
Upptäck alternativa finansieringsmöjligheter som Highbred Points.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.