Master i utbildning
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Begär info
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
2 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Numera ställer allt mer samhälle i allmänhet och kunskap i synnerhet nya utbildningskrav som kräver att yrkesverksamma med tvärvetenskaplig utbildning kan möta dem.
Dessa nya utbildningsbehov har skapat nya utbildningsmiljöer och kontexter, annorlunda än de konventionella, där specialiserade utbildningsinsatser riktade av professionella med specifika kompetenser är nödvändiga. Färdigheter som i allmänhet inte inkluderar personer som just har avslutat sina studier; och särskilt de som aldrig har fått en pedagogisk utbildning.
Just idag finns det fler och fler yrkesverksamma från olika områden som i många länder är hängivna eller vill ägna sig åt undervisningen och inte har haft tillfälle eller möjlighet att få utbildning inom detta område.
Dessa studier syftar till att tillgodose behoven hos dessa professionella och fungera som en relevant tjänst för vårt samhälle. Avsikten är att förbättra utbildningssektorn genom att i sin tur förbättra elevernas inlärningsprocess.
Detta utbildningserbjudande försöker täcka en lucka inom området fortbildning, inom utbildningsområdet och i den digitala undervisningsmodaliteten. Men i inget fall tänker den tävla med mästarna i grundläggande lärarutbildning (tidigare pedagogisk anpassningskurs), eftersom den är särskilt inriktad på yrkesverksamma som redan bedriver undervisning men som vill förbättra sin undervisningspraxis.
Master in Education uppstår som ett resultat av ett specifikt samarbetsavtal mellan University of Jaén (Spanien) och Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER) , så det har sin erfarenhet av distansundervisning i olika kunskapsområden, t.ex. De är: miljö, hälsa och näring, IKT, språklärarutbildning, företagsorganisation och mänskliga resurser, etc.
Som ett resultat av detta samarbete har en typ av utbildning utvecklats som prioriterar lärandets autonomi utan att försumma en konstant, flexibel interaktion och anpassas till lärarnas behov i utbildningen.
Programmet har en mycket detaljerad infrastruktur för virtuellt campus och akademisk ledning, som gör det möjligt att tillhandahålla en tillräcklig service till de som inte har möjlighet att delta i ett undervisningsinlärning ansikte mot ansikte.
Universitetet i Jaén och FUNIBER betraktar införlivandet av informations- och kommunikationsteknologi (IKT) som en väsentlig del av utbildningen och som en inre del av deras framtida professionella arbete. I detta avseende används IKT i läroplaner i två utbildningsplan:
- En pedagogisk, att förbättra, berika och öka lärarnas förklarande kraft och utöka lärandet av studenter genom Virtual Campus där eleven får tillgång till ett onlinebibliotek, synkrona och asynkrona diskussionsutrymmen.
- En annan pedagogisk, där IKT integrerar utbildningsprocessen i ett kontinuerligt lärande genom att göra där processen att lösa uppgifter i sig betraktas som en process för att skapa innovationer och kunskapshantering. På detta sätt integreras IKT i utbildningarna som en del av den kunskap som ska förvärvas, och är således i båda bemärkelserna ett effektivt sätt att undervisa och lära, å ena sidan överföra teknologier till undervisningsmetoder och utbildningsledning och å andra sidan som ett ledningsverktyg för de utvärderade aktiviteterna som ska utvecklas av eleverna.
Det kan sägas att detta program erbjuder ett utmärkt tillfälle för utbildning och självförbättring för människor som av sina arbetsskäl, och trots sitt intresse och deras förmågor, inte kan ägna sig åt sina studier, men genom att träna Det föreslagna avståndet kan uppnås med all den hårdhet och kvalitet som dina personliga behov och utmaningar kräver för att tillgodoses.
Ännu mer är detta en slags fortbildning som är nödvändig idag för dem som söker en personlig utveckling av högsta kvalitet. Samhället kräver för närvarande proffs med förmågan att hantera och initiera förändringar, med specifik förberedelse, utbildning, färdigheter och kunskap som kan uppnås genom detta distansprogram.