Master i tillämpad lingvistik - lära ut engelska som främmande språk
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
25 - 30 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Eftersom engelska är det globala språk det är, blir tillhandahållandet av kvalitetsutbildning för professionell utveckling ett måste. Som svar på den växande efterfrågan i Europa och Latinamerika, såväl som i resten av världen, på förbättring av kvaliteten och effektiviteten av engelska språkundervisningen i både den offentliga och den privata sektorn, ett program i Teaching English as a Foreign Språk (TEFL) har utvecklats. Den är speciellt utformad för distansutbildning och har utvecklats i samarbete med La Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER) .
Programmet syftar till att hjälpa praktiserande lärare, eller de som vill bli lärare, att på ett informerat och principiellt sätt ta itu med de frågor och professionella behov som relaterar till den egna arbetsmiljön. Typen av träning är alltså utvecklad för att uppmuntra inlärarens autonomi utan att tappa element av konstant men flexibel interaktion ur sikte, skräddarsydd för lärares specifika behov i professionell utveckling.
Som ett resultat av detta har materialet som används utformats för att nås på Internet med hjälp av ett speciellt gränssnitt skapat av denna anledning. Gränssnittet är en central del av denna typ av lärarutbildning eftersom den virtuella interaktionen, med hjälp av e-post, diskussionsgrupper, chattar etc., överbryggar det geografiska gapet mellan kursens olika delar.
Båda programmen, Maestría en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Inglés Como Lengua Extranjera och Master i undervisning i engelska som främmande språk, är desamma. Titeln på examen varierar beroende på vilket universitet som väljs.
Läroplan
Metodik
Programmet består inte bara av att leverera innehåll, utan snarare, precis som i fallet med kurser ansikte mot ansikte, innehåller det en rad pedagogiska aspekter som syftar till att främja kollaborativt lärande (mellan kamrater och handledare). Alla kurser är baserade på följande metodologiska koncept:
- Lärande som ett samarbetsföretag.
- Ett dynamiskt och konstruktivistiskt koncept för undervisning och lärande.
- Främjande av kritisk reflektion över den egna undervisningspraktiken och övertygelserna.
- Ett tillvägagångssätt baserat på handlingsforskningens ramverk.
- Sammanhållna och mångkulturella grupper.