Master i revision och högre redovisning
Universidad Rey Juan Carlos T
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Engelsk, Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 45 / per credit *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
* bosatta studenter, per kredit, pris; 84,07 €: icke-bosatta studenter, per kredit, pris
Introduktion
Vilken kunskap kommer jag att få med denna magisterexamen?
Revision är en professionell verksamhet som är erkänd över hela världen och standardiserad i Europa genom det åttonde direktivet och en europeisk förordning som är tillämplig på granskning av enheter av allmänt intresse. I Spanien finns, förutom den europeiska förordningen, en revisionslag och en förordning som utvecklar den. Denna förordning kräver att personer som är intresserade av att vara "Account Auditor" har specifik utbildning genom grundutbildning och forskarutbildning.
Är denna examen officiell enligt de regler som krävs av det europeiska området för högre utbildning?
Ja.
Rekommenderad profil
Studenter som har en officiell spansk universitetsexamen eller annan utfärdad av en högre utbildningsinstitution inom det europeiska området för högre utbildning som ger det land som utfärdar examen tillgång till magisterexamen.
Rekommenderade krav:
Befälhavaren är utformad för att uppfylla alla utbildningskrav som ICAC anger för en revisor, så att den kan nås av akademiker med utbildning i finansiell informationsstandard (redovisning), affärsrisker, affärsintern kontroll och i procedurerna för analys av relaterade bevis.
mål
Målen som omfattas av magisterexamen i revision och högre redovisning är följande:
- Det gör det möjligt för studenten att få den godkända och dispenserade utbildningen som lagligen krävs för att överväga att klara det teoretiska testet för den professionella skicklighetsexamen som regelbundet organiserar Institute of Auditing and Higher Accounting (ICAC).
- Det förbereder studenterna att få ACCA Global ackreditering, vilket undantar dem från att ta 8 av de 9 professionella kurserna som denna institution har.
- Det ger sina studenter verklig kunskap om marknaden genom deltagande i undervisningen av aktiva agenter: rådgivare, revisorer, chefer.
- Det garanterar interaktiv undervisning som är anpassad till studentens behov genom att erbjuda ansikte mot ansikte och distansundervisning.
- Det möjliggör integrering av arbetskraft i de finansiella avdelningarna i alla typer av företag, liksom i internrevisionsavdelningarna i stora företag, i revisionsföretag och företag, förutom att tillåta andra alternativ relaterade till inträdesproven till Bank of Spain eller National Securities Market Commission.
- Det underlättar tillgången till doktorandprogrammet inom detta kunskapsområde.
Resultat av utbildning och lärande av universitetets magisterexamen i revision och överlägsen redovisning
Magisterexamen i revision och högre redovisning erbjuder följande tränings- och läranderesultat:
- Bedöma om en kund är granskbar eller inte baserat på den revisionsrisk som den medför.
- Tekniska och deontologiska standarder som är tillämpliga på redovisningsrevisorn.
- Planera ett uppdrag baserat på naturen i den omedelbara och förmedlade, nationella och internationella miljön.
- Drift av ett revisionsföretag: organisation och hierarki, arbetsteam, förberedelse och strukturering av arbetsroller och utvecklings- och styrsystem för varje uppdrag. Metoder för att diagnostisera företagets situation och resultat. Metod för beredning och skrivning av rapporter.
- Teoretiskt-praktiskt stöd för analys och beredning av finansiell information enligt nationella och internationella regelverk.
kompetenser
Grundläggande kompetenser
- CB6 - Har och förstår kunskapen som ger en grund eller möjlighet att vara original i utvecklingen och / eller tillämpningen av idéer, ofta i ett forskningssammanhang
- CB7 - Att eleverna vet hur man tillämpar den förvärvade kunskapen och deras förmåga att lösa problem i nya eller lite kända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras studieområde
- CB8 - Att eleverna kan integrera kunskap och möta komplexiteten i att bedöma baserat på information som, som är ofullständig eller begränsad, inkluderar reflektioner över sociala och etiska ansvar kopplade till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar
- CB9 - Att studenterna vet hur man kommunicerar sina slutsatser och de kunskaper och yttersta skäl som stöder dem till specialiserade och icke-specialiserade målgrupper på ett tydligt och entydigt sätt
- CB10 - Att eleverna har inlärningsförmågan som gör det möjligt för dem att fortsätta studera på ett sätt som till stor del kommer att vara självstyrt eller autonomt.
Allmänna kompetenser
- CG1 - Kapacitet för analys och syntes: analysera, syntetisera, bedöma och fatta beslut baserat på relevanta register över information om situationen och den förutsebara utvecklingen för ett företag.
- CG2 - Förmåga att analysera organisation, planering och administration av ett litet och medelstort företag eller en organisation, förstå dess konkurrenskraftiga och institutionella läge och identifiera dess styrkor och svagheter.
- CG3 - Muntlig och skriftlig kommunikation på spanska: förstå och kunna kommunicera, korrekt och i olika sessioner, på spanska. Var beredd att förstås av chefer och underordnade på ett tydligt och koncist sätt och kunna förbereda analysrapporter och råd om en finansiell och ekonomisk situation.
- CG4 - Möjlighet att analysera, söka och diskriminera information från olika källor: kunna identifiera lämpliga källor till ekonomisk information, erhålla och välja relevant information omöjlig att känna igen av icke-yrkesverksamma.
- CG5 - Förmåga att schematisera och extrapolera: studenten måste kunna förstå ekonomiska institutioner som ett resultat och tillämpning av teoretiska eller formella framställningar om företagens verksamhet.
- CG6 - Förmåga att fatta strategiska beslut för att få effektiva och effektiva bevis i samband med en revisors ansvar under hans första års yrkeserfarenhet.
- CG7 - Förmåga att anta och genomföra de mottagna instruktionerna på ett effektivt, samarbete och effektivt sätt.
- CG8 - Möjlighet att föreslå motiverade ändringar av de riktlinjer som mottagits av den ansvariga för arbetet mot bakgrund av omständigheterna i uppdraget; samt analys, kommunikation och vilja att övervinna de fel som den upptäcker eller upptäcks.
- CG9 - Kunna tackla en uppgift effektivt, samarbete, respektfullt och effektivt vid tilldelade tider.
- CG10 - Förmåga att organisera arbete så att bevisen som lämnas är tydliga och enkla att granska.
- CG11 - Villighet att återspegla de bästa bevisen i arbetsdokumenten och att göra det på ett förståeligt sätt.
Transversala kompetenser
- CT01 - Förmåga att fungera i arbetsmiljön med tillfredsställande tystnadsplikt och oberoende utan att utnyttja den information som analyseras och hanteras för personliga mål eller deras personliga, professionella eller affärsmiljö
Särskilda kompetenser
- CE1 - Kapacitet för analys, utvärdering och övervakning av finansiell information utarbetad enligt det nationella regelverket som är tillämpligt på privata enheter.
- CE2 - Kapacitet för analys, utvärdering och tillsyn av finansiell information som upprättats enligt det internationella regelverk som är tillämpligt på privata enheter.
- CE3 - Kapacitet för analys, utvärdering och övervakning av affärsrisker.
- CE4 - Möjlighet att analysera, utvärdera och övervaka interna affärssystemskontrollsystem.
- CE5 - Kapacitet att analysera, genomföra, utvärdera och övervaka revisionsuppdrag enligt nationella och internationella regler.
- CE6 - Möjlighet att analysera, utvärdera, genomföra och övervaka situationer som kan påverka deras oberoende eller deras professionella miljö.
- CE7 - Möjlighet att analysera, utvärdera, genomföra och övervaka uppdrag som kan utgöra en betydande eller mycket betydande risk för revisionsverksamheten.
- CE8 - Förmåga att syntetisera och muntlig och skriftlig kommunikation av slutsatserna i deras professionella arbete med finansiell information.
- CE9 - Möjlighet att sammanfatta och muntlig och skriftlig kommunikation av slutsatserna av deras professionella arbete med risker och interna affärssystemskontrollsystem.
- CE10 - Möjlighet att analysera och genomföra revisionsstandarder för kvalitetskontroll.
- CE11 - Förmåga att yrkesmässigt utöva revision på nivå med en assistentrevisor, liksom avancerade redovisningsuppdrag.
- CE12 - Undersökningsmöjligheter inom revision och högre redovisning.
Tillträde
Kraven för tillgång till den föreslagna examen är enligt artikel 16, kungligt dekret 1393/2007, ändrat genom kungligt dekret 861/2010 av den 2 juli:
För att få tillgång till de officiella magisterexamina kommer det att vara nödvändigt att ha en officiell spansk universitetsexamen eller annan utfärdad av en högre utbildningsinstitution som tillhör en annan stat som ingår i det europeiska området för högre utbildning som ger det tillgång till lärarnas läror.
På samma sätt kommer akademiker i enlighet med utbildningssystem utanför det europeiska området för högre utbildning att få tillgång utan att deras kvalifikationer har godkänts, efter att universitetet har bekräftat att de ackrediterar en utbildningsnivå motsvarande motsvarande officiella spanska universitetsexamina och bemyndigar i landet utfärdar examen för tillgång till forskarutbildning. Åtkomst på detta sätt innebär inte i vilket fall som helst den godkännande av den tidigare examen som den berörda parten har, eller dess erkännande för andra ändamål än att ta magisterexamen.
Allmänna åtkomstkriterier:
De specifika examina som underlättar tillgången till master är följande, förutsatt att de utfärdas av ett officiellt spanskt eller utländskt universitet:
Mercantile lärare.
Kandidatexamen i ekonomi och affärsvetenskap (filial för företagsekonomi och allmän ekonomi).
Examen i politiska, ekonomiska och kommersiella vetenskaper (ekonomisk och kommersiell sektion).
Kandidatexamen i företagsekonomi och management.
Kandidatexamen i aktuariell och finansiell vetenskap.
- Examen i företagsvetenskap.
- Examen i ekonomi.
- Juridisk examen.
- Universitetsexamen eller magisterexamen, enligt avgränsningen av kungligt dekret 1393/2007, av den 29 oktober, som fastställer organiseringen av officiell universitetsutbildning med innehåll i finansiella informationsstandarder, affärsrisker, intern affärskontroll och i relaterad evidensanalys förfaranden. Med tanke på att namnen på examen och magister kan variera beroende på varje universitet, måste förhållandet mellan grader och magister som vi exponerar nedan förstås på ett öppet sätt:
- Examen eller magisterexamen i företagsekonomi och management.
- Examen eller magisterexamen i grundläggande arkitektur.
- Kandidatexamen eller magisterexamen i vetenskap, management och serviceteknik
- Examen eller magisterexamen i redovisning och ekonomi.
- Examen eller magisterexamen i redovisning och beskattning.
- Examen eller magister i kriminologi.
- Examen eller magisterexamen i juridik.
- Examen eller magisterexamen i företagsekonomi.
- Examen eller magisterexamen i företagsekonomi och management.
- Examen eller magisterexamen i ekonomi.
- Examen eller magisterexamen i ekonomi och aktuariell ekonomi.
- Examen eller magisterexamen i finans.
- Examen eller magisterexamen i biomedicinsk teknik.
- Examensarbete eller magisterexamen i datateknik.
- Examen eller magister i cybersäkerhetsteknik.
- Examensarbete eller magisterexamen i datateknik.
- Examen eller magisterexamen i industriell organisation.
- Examensarbete eller magisterexamen i robotteknik.
- Examensarbete eller magisterexamen i programvaruteknik.
- Examen eller magisterexamen i teknik i telekommunikationssystem.
- Examen eller magisterexamen i teknik i telekommunikationsteknik.
- Examen eller magisterexamen i industriell teknik.
- Examensarbete eller magisterexamen i telematik.
- Examen eller magisterexamen i arbetsrelationer och personalresurser.
- Examen eller magister i turism.
Villkoren eller särskilda åtkomsttester:
Ledningen för Master är ansvarig för antagningsprocessen för examen.
Befälhavaren har ett åtkomsttest där studentens projektion i förhållande till målen för mästaren bedöms genom deras läroplan (främst på grund av deras akademiska rekord och engelska), samt deras motivation och personliga förmågor, med tillämpning av följande vikter:
Affiniteten för studentens akademiska kvalifikationer kommer att värderas mellan 0% och 25%, vilket ger den maximala poängen för examen med program som är närmare relaterade till masterns mål.
Det akademiska rekordet kan få ett betyg mellan 0% och 25%, med den högsta vikten som motsvarar de studenter som har fått bästa betyg eller genomsnittliga betyg.
Nivån på engelska och, i förekommande fall, andra språk, kommer att bedömas på en skala mellan 0% och 25%, vilket erkänner högsta poäng för studenter som har en erkänd skicklighet genom ett officiellt intyg.
Studerandens attityd- och yrkesaspekter viktas genom sin CV och motivationsbokstav mellan 0% och 25%, med de högsta poängen som faller på studenter med potential som ligger närmast masterns inriktning.
Platserbjudande: 44 platser. Om det planerade lägsta antalet studenter inte uppnås i en kurs kan universitetet välja att inte öppna undervisningsgruppen.