Master i marknadsundersökningar och konsumentinsikter
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
3 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 639 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 639,54 BRL + 1 delbetalningar på 704,06 BRL
Introduktion
Ett av målen med Master in Market Research and Consumer Insights är att uppdatera och utbilda marknadsundersöknings- och intelligensproffs, analytiker och strategisk planeringsproffs för att bättre använda de olika metoderna och teknikerna för marknadsundersökningar och för att förstå dynamiken och konsumtionsvanorna.
Träna studenten i att använda aktuella dataforskningsmetoder och tekniker för att generera konsumentinsikter och utveckla analytisk kunskap för att förstå beteendet hos nya konsumenter. Möjliggöra affärsanalys, diagnos och prognos och utbilda yrkesverksamma som är kvalificerade att arbeta inom marknadsinformationsområdet, inom CMI-områdena för företag och specialister inom de senaste trenderna inom marknadsundersökningar och UX-forskning, med mer mänsklig kompetens och en vision om djupare marknad och konsumtion och en större vision och strategisk förmåga att övervaka och förutsäga nya konsumtionsmetoder och förändringar i marknadsscenarier.
Hantera data strategiskt och fånga insikter om konsumenten och marknaden, stödja beslutsfattande i allt mer dynamiska och komplexa affärsmiljöer, vilket genererar en innovativ fördel för företaget. Introducera de olika teknikerna och verktygen för att använda data och generera insikter: visualisering, analys, identifiering av mönster, generering av tillämpliga rekommendationer för att bidra till ständig förbättring av verksamheten. Resa spår och integrera en rad grundläggande discipliner för att utbilda forskare och planeringsproffs inom områdena business intelligence , konsument- och marknadsinsikter , i nya metoder för marknadsundersökningar och tillämpad forskning. En kurs som kvalificerar och specialiserar yrkesverksamma som studerar och analyserar nya metoder, vanor och attityder hos konsumenter
Antagningar
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Kurserna kommer att ledas av professorer med professionell och akademisk erfarenhet inom respektive teman, som kommer att presentera innehållet live via webbkonferens, vilket skapar stor interaktion mellan professorer och studenter med diskussion om case, analys av texter och relevanta bibliografiska indikationer.
- Integrera disciplin
- Business Intelligence - Konsument- och marknadsinsikter
- Insikter och trender Prediktiv forskning och analys
- Trender och strategiska framsyn
- Forskningsgrunder, metoder och tekniker
- Designforskning: (Service Thinking Design)
- Forskningstekniker inom tillämpad neurovetenskap
- Kvantitativa forskningstekniker och tillämpad statistik
- Tillämpad konsumentantropologi: etnografi och netnografi
- Beteendevetenskaper och konsumentbeteende
- Sociala nätverk: Allmän opinion och socialt inflytande
- Databehandling och social lyssnande
- Koncept och produktsökning
- Kommunikation och varumärkesimageforskning
- Shopper Insights och Retail Research
- Medieforskning, statistik och publikmätning
- Insikter och strategisk innovation
Tillämpat färdigställandeprojekt
Under handledning av en rådgivande professor kommer studenten att utveckla ett projekt med praktisk tillämpning av de teoretiska referenser och metoder som behandlas under kursen, som kan tillämpas på sin arbetsplats eller till och med syfta till entreprenörskap.
*I slutet av kursen kommer studenterna att presentera kursavslutningsarbetet (TCC) personligen för en panel av professorer. Presentationen äger rum på en av ESPM-enheterna, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Galleri
Idealiska studenter
alumnprofil
I slutet av kursen kommer studenterna att kunna:
- Utveckla och tillämpa de koncept, färdigheter och attityder som utvecklats under kursen, vilket möjliggör assimilering, ifrågasättande och konstruktion av strategisk kunskap;
- Använd olika metoder och tekniker för marknadsundersökningar, träningsanalyser, diagnostik och affärsprognos för att rekommendera strategier baserade på data och insikter som samlats in under projektet;
- Tolka och hantera alla variabler som är involverade i utarbetandet av en marknadsundersökning, omsätta de huvudsakliga begreppen och teorierna, metoderna och verktygen som diskuterats under kursen och inom de olika disciplinerna under kursens varaktighet;
- Analysera, planera och identifiera de väsentliga grunderna för de olika disciplinerna som är involverade i beteende- och konsumtionsstudier och forskningsmetoder och tekniker;
- Differentiera användningen av akademiska grunder, forskningsmetoder och verktyg från praktiska marknadsundersökningstillämpningar, skapa verkliga lösningar baserade på tillämpade teoretiska koncept;
- Ha analytiska och kritiska attityder, väsentliga i bildandet av en professionell som arbetar inom områdena strategisk intelligens;
- Fördjupa diskussioner om marknadsföringsproblem och identifiera ögonblick när forskning kan spela en strategisk roll för verksamheten;
- Ha en bättre förståelse för möjliga metoder och sätt att tillämpa forskning, identifiera de olika möjligheterna för varje tillvägagångssätt (kvalitativ och kvantitativ) och dess tillämpning på marknaden;
- Formulera och analysera problem relevanta för beteende- och konsumtionsstudier;
- Generera hypoteser om sambandet mellan problem och möjliga marknadslösningar; skapa forskningsstrategier som tar hänsyn till det konceptuella stödet och det verkliga marknadsproblemet, och föreslår kreativa och innovativa lösningar;
- Jämföra olika metodologiska tekniker och verktyg, uppleva i praktiken, undersökningar och experimentell och fördjupande forskning, genom experimentell forskning och fältforskning, med tillämpning av kvalitativ forskning och etnografiska metoder och tekniker för sociala och beteendemässiga, konsument- och marknadsstudier.
för vem det är avsett
Kursen vänder sig till alla yrkesverksamma som vill specialisera sig och växa professionellt inom områdena strategisk intelligens, forskning, analys och marknadsplanering, trender och konsumentinsikter, UX-forskning och varumärkesbyggande. Till proffs från de mest skilda områden som arbetar direkt med forskning och strategisk kunskap om marknaden och de olika konsumentsegmenten. Till analytiker och strateger som sysslar med att utveckla kundcentrerade, kommunikations- och reklamstrategier, produktdesign och utveckling, analys och strategisk planering baserad på studier och forskningsmetoder och CMI. Till proffs som syftar till att träna, uppdatera och utöka sin kunskap om området marknadsundersökningar och UXR - användarforskning, i beteendeforskningsstudier och sociokulturella trender. Till andra yrkesverksamma som är intresserade av studier av beteende och sociala upplevelser och tillämpningen av discipliner och analytiska tekniker i affärsmiljön. Till proffs från företag, kommunikationsbyråer som behöver utbilda sina team inom området forskning och planering. Koordinatorer och chefer för flera affärssegment kopplade till områdena CMI och relation och hantering av kundbasen.