Master i marknadsföring, kommunikation och modehändelser Organisation
LCI Barcelona
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Undervisningsspråk: Spanska
Huvudsyftet med Master i marknadsföring, kommunikation och modehändelser är att utbilda framtida yrkesverksamma som kan identifiera, utvärdera och välja marknadsmöjligheter, skapa optimala strategier inom kommunikation och varumärkesbild, inom en sektor där innovation är kontinuerlig och mycket konkurrenskraftig. Professionella kan placera en produkt på marknaden och göra den känd, antingen genom reklamkampanjer, genom pressen eller med organisationen av en händelse.
MÅL
• Träna proffs som kan utveckla och genomföra kommersiella strategier i varumärken och modeprodukter.
• Ge nödvändiga verktyg för att utforma och genomföra specifika marknadsplaner inom företag inom sektorn.
• Träna för att hantera, samordna och producera modehändelser, samt definiera lämplig kommunikationsstrategi för varje händelse.
Till vem det är riktat
• Kandidater eller akademiker som vill arbeta i ett företag inom modebranschen, i marknadsföring och / eller kommunikationsavdelningar.
• Professionella från modevärlden och från andra områden som är intresserade av att bli en del av ett företag inom detta område, mer specifikt i sina marknadsförings- och / eller kommunikationsavdelningar.
bEFOGENHETER
• Kommunicera idéer och projekt till kunder, argumentera rimligt, veta hur man utvärderar förslag och kanaldialog.
• Förstå beteendet hos de element som ingriper i den kommunikativa processen, mäta de tekniska resurserna för kommunikation och bedöma deras inflytande på processer och produkter av modedesign.
• Analysera, utvärdera och verifiera projektets lönsamhet baserat på kriterier för formell innovation, företagsledning och efterfrågan på marknaden.
• Mäta språk och formella resurser för uttryck och kommunikation.
• Organisera, direkt och / eller samordna arbetsgrupper och veta hur man anpassar sig till tvärvetenskapliga grupper.
• Lösa problem och fatta beslut som svarar mot målen för det arbete som utförs.
• Effektivt använda IKT och dess tillämpningar i projekt relaterade till modebranschen.
• Samla meningsfull information, analysera den och hantera den på lämpligt sätt.
• Analysera marknadsundersökningar och deras inverkan på utvecklingen av nya projekt.
• Känna till den ekonomiska och organisatoriska ramen för vilken affärsverksamhet sker.
PROFESSIONella avgångar
• Produktchef
• Projektledare
• Brandchef
• Butikschef
• Ansvarig för marknadsföring och / eller kommunikation i modeföretag
• Marknadsundersökande tekniker
• Ansvarig för handelsmarknadsföring
• Chef för modemedier
• Marknadskonsult inom sektorn
• Kontoförvaltare
• Kreativ annonsering
• Modejournalist
• Eventproducent
PROGRAM AV STUDIER
→ FÖRSTA SEMESTER
Fashion Events Organisation
MODULE I (9 ECTS)
Produktion av en gångbro
INNEHÅLL
> Projektutveckling av en parade
> PR och reklam
MÅL
> Möjlighet att organisera och utveckla en modeshow.
> Veta hur man utformar kommunikations- och PR-strategin för en modeshow.
MODULE II (9 ECTS)
Kreativa och kommersiella strategier
INNEHÅLL
> Mässor
> Showrooms
MÅL
> Lär dig att samordna presentationen av modekollektioner genom showrooms eller specialiserade mässor.
> Analysera olika typer av mässor som existerar, både nationellt och internationellt, för att bestämma det mest lämpliga enligt varumärket eller produkten som ska marknadsföras.
MODULE III (9 ECTS)
Planering och utveckling av andra typer av händelser
INNEHÅLL
> Invigningar och konventioner
> Utställningar
MÅL
> Att organisera en utställning, öppning eller konvention relaterad till modeprodukter.
> Veta hur man väljer de mest lämpliga leverantörerna för varje tillfälle.
> Lär dig att förhandla budgetar som är sammanhängande och lämpliga för evenemanget själv och till företagets verkliga behov.
MODULE IV (3 ECTS)
final projekt
Planerar presentationen av en modekollektion på en catwalk eller utställningen av artiklar på mässor, showrooms, konventioner och öppningar.
→ ANDRA SEMESTER
Mode marknadsföring och kommunikation
MODULE I (14 ECTS)
Marknadsföringsteknik
INNEHÅLL
> Marknaden och konsumenten av modeprodukten
> Marknadsföringspolitik och strategier inom sektorn
> Marknadsplanen i mode
MÅL
> Identifiera och utvärdera modemarknaden för att upprätta en marknadsstrategi enligt specifika mål.
> Kunna planera, genomföra och genomföra marknadsplaner inom detta område.
> Veta hur man tillämpar olika strategier och marknadsföringspolitiken som finns, beroende på varje enskilt fall.
MODULE II (13 ECTS)
kommunikationstekniker
INNEHÅLL
> Kommunikation
> Journalistik och sociala nätverk
> Reklam
MÅL
> Identifiera och analysera ett modeföretags kommunikativa behov.
> Känn hur man använder kommunikationsverktyg, både traditionella och digitala.
> Definiera och skapa mål, samt planera kommunikationsåtgärder som är specifika för modebranschen.
> Koordinera kommunikationsåtgärder.
> Behärda de grundläggande redskapen för de olika journalistiska genren för att effektivt kunna kommunicera nyheter om modeföretag.
> Skill mellan olika reklammedier och bestämma vilken som passar bäst för meddelandet som ska överföras.
> Känn strategierna för att skapa flera annonser och veta hur de ska appliceras enligt mediet eller det använda stödet.
MODULE III (3 ECTS)
final projekt
Utveckling av en kommunikations- och marknadsplan för ett företag inom modebranschen.
→ PRAKSIS I FÖRETAG
(Valfritt)
Studenten får möjlighet att genomföra praktik i ett av de företag som ingår i LCI Barcelona Job Bank. Inom det här verkliga arbetskontextet kan du använda alla kunskaper och verktyg som förvärvats under programmet.
PRAKSIS I FÖRETAG
Studenter som är inskrivna i ett magisterprogram kan göra professionella praktikplatser genom vår arbetsbank, utformad för att underlätta deras tillgång till arbetslivet. LCI Barcelona är knuten till många företag och institutioner i designvärlden, vilket gör det möjligt för eleverna att träna i dessa företag för att testa de färdigheter och kunskaper som förvärvats inom ett verkligt professionellt sammanhang.
PORTAFOLIO
Tack vare detta verktyg som erbjuds av LCI Education-nätverket är Job Bank internationellt. Det är en online-plattform som delas av alla nätverksstudenter som gör det möjligt för studenter och akademiker från LCI Barcelona att dela sina portföljer och ansöka om arbetserbjudanden och praktikplatser för företag som finns i alla länder där nätverket har en campus och där unga talanger behövs