Master i marknadsföring, försäljning och digital strategihantering

Allmänt

Programbeskrivning

Ett innovativt Business School-koncept

På IEBS vi ett steg framåt jämfört med den traditionella handelsskolemodellen:

  • Den traditionella inlärningsmodellen är stel och inte särskilt flexibel eftersom den bygger på den standardiserade och oföränderliga industrisamhällsmodellen.
  • IEBS inlärningsmodell är modern, flexibel och anpassningsbar eftersom den är utformad för att svara på dagens värld och ständiga förändringar.
  • Vi föreslår ett lärande som integrerar teknik och innovation som en del av ämnet och alltid erbjuder den mest aktuella kunskapen.
  • Vi tänker på en 2,0 inlärningsmodell som prioriterar förmågan att "lära sig att lära" och utveckla de färdigheter som krävs för att framgångsrikt möta dagens utmaningar.
  • Vi integrerar traditionella modeller som fallmetod, med de senaste lärströmmarna, tack vare web 2.0.

När allt kommer omkring garanterar en bok inte längre oss att vi kommer att lära oss allt vi behöver veta i livet.

På IEBS är studenten beredd att bli en ledande professionell, kapabel att förnya, göra och ge värde till sina företag, i en föränderlig miljö, genom ett nytt sätt att göra affärer.

Vem är IEBS ?

IEBS , den första digitala inhemska affärsskolan i spanska i världen, grundades 2009 med målet att erbjuda ett alternativ till traditionella handelshögskolor, med ett åtagande till en innovativ inlärningsmodell som kan svara på de verkliga behoven hos de företag och proffs som lever i ett samhälle i ständig förändring och omvandling. Vi föreslår en smidig och modern skola som kan vara uppdaterad med de senaste trenderna och baseras på solida värden för att bilda mer ansvarsfulla människor, som leder projekt med entreprenörskap från innovation, etik och hållbarhet.

Vårt mål är att utbilda de nya ledarna som den värld vi lever i kräver; kunna företa, innovera och skapa värde för sina företag, sina anställda och samhället på ett hållbart och lönsamt sätt.

Internationell karaktär

IEBS föddes inom innovation och entreprenörskap i Spanien med Seedrocket, den första startacceleratorn i Spanien som har Google som en av sina främsta partners. Huvudkontoret ligger i Madrid och Barcelona, två av de viktigaste städerna i det europeiska och globala landskapet för innovation och entreprenörskap, källor till innovation och trender som gör det möjligt för IEBS ge den mest innovativa talang och kunskap till alla sina studenter . IEBS har också sitt huvudkontor i Latinamerika, vid stranden av Rio de la Plata, i Montevideo, varifrån det förbinder den innovativa kulturen, talangen och den mest innovativa kunskapen med alla länder i Latinamerika.

Om UCAM

UCAM University och IEBS går samman för att utveckla grader relaterade till den digitala ekonomin. Denna allians representerar föreningen mellan två moderna och dynamiska institutioner som delar vision och värderingar, som är de viktigaste kännetecknen för innovation, forskning, socialt ansvar och koppling till affärsvärlden.

mål

Genom historien har marknadsföring utvecklats från en produkt- och kundinriktning, till era av Internet och sociala nätverk med total anpassning av marknadsföringsmixen.

Därför måste alla de som idag vill förbereda sig för att uppnå ledningspositioner inom marknadsförings- och försäljningsavdelningen nödvändigtvis vara utbildade i var och en av dessa aspekter.

I Executive Master i marknadsföring, försäljning och digital strategihantering kommer du att lära dig steg för steg för att utveckla en integrerad marknadsföringsplan med en global vision av både konventionella och digitala medier, genomföra en rundtur i strategisk och produktmarknadsföring, marknadsföring direkt, relationellt och kund att avsluta med de modernaste metoderna för digital marknadsföring, SEO, SEM och sociala medier .

Om du vill bli en total marknadschef tveka inte och begär information nu och du kan ladda ner broschyren med fullständig information om läroplanen, lärare, metodik och stipendier och hjälpmedel tillgängliga för ungdomar, yrkeskvinnor, arbetslösa yrkesverksamma och alla de begåvade människor som behöver det.

I slutet av Executive Master i marknadsföring, försäljning och digital strategihantering kommer du att kunna:

  • Analysera och dechiffrera de grundläggande driftsprinciperna för miljöer och marknader .
  • Föreslå och tolka en marknadsundersökning och upptäcka de informationskällor som är nödvändiga för korrekt beslutsfattande.
  • Ha kunskap och utveckla de grundläggande elementen i marknadsföring och marknadsföring , dess processer och dess organisationsstruktur.
  • Förbered dig för att kunna studera processerna för klienthantering och relationell marknadsföring och för att utveckla deras specifika tekniker autonomt.
  • Utveckla nödvändiga och optimala färdigheter för att föreslå och hantera förhandlingsprocesser.
  • Skapa, strukturera och hantera företagets organisation.
  • Utveckla personliga och media kommunikationsstrategier och vet hur man hanterar dem.
  • Använd teknik för marknadsföring online .
  • Få ut mesta möjliga av sociala verktyg
  • Skapa och hantera effektiva onlinekampanjer, analysera och tolka deras resultat och fatta rätt beslut baserat på dem.
  • Förbättra och få ut det mesta av din kreativitet .

Antagning och registrering

Programmet har ett begränsat antal platser. På detta sätt främjar vi personlig kontakt mellan student och lärare, så att varje lärare blir en mentor för eleven med en direkt och nära behandling.

Antagningsansökningar behandlas i strikt mottagningsordning och bedöms av en utvärderingskommitté som bildas av programdirektören, den akademiska chefen och antagningskoordinatoren. För att fylla i ansökan om antagning, klicka på följande knapp:

förregistrering

Förregistreringsperioden är öppen till 30 september. Under denna period kan du reservera och garantera din plats i programmet och om du gör din bokning före den 31 juli får du också ytterligare 10% rabatt på din registrering.

registrering

Tidsfristen för att slutföra din anmälan till detta program slutar den 24 november eller vid den tidpunkt då kvoten för tillgängliga platser är klar.

Behörighetskrav krav~~POS=HEADCOMP

Studenten som är intresserad av att fortsätta detta program och ansöka om en dubbel magisterexamen från IEBS och UCAM, måste uppfylla eller godkänna de krav som anges i följande alternativ:

  • ALTERNATIV A. Med en universitetsgrad: ackreditera eller ha besittning av examen eller motsvarande spansk universitetsgrad eller om inte, motsvarande utländska studier som ger tillgång till forskarutbildning. Fotokopior av de skickade titlarna måste legaliseras i enlighet med spansk lag.
  • ALTERNATIV B. Utan universitetsexamen: om man inte har en universitetsgrad kan den enastående yrkeserfarenheten på minst 5 år ackrediteras med företagscertifikat, förutsatt att det är relaterat till magisterexamen.

All tillhandahållen dokumentation måste översättas till spanska av en officiell översättare. De dokument som varje student ska tillhandahålla är:

  1. Pass, National Identity Document (DNI) eller motsvarande identitetsdokument,
  2. Tillstånd undertecknat av studenten för behandling av sina personuppgifter,
  3. Legaliserad fotokopia av universitetsgraden för högre utbildning antingen av Apostillen i Haag eller genom jämförelse med en notarie / notarius eller företagscertifieringar av den anmärkningsvärda yrkeserfarenheten på minst 5 år med angivande av utförda funktioner, avancerade projekt, perioden för Tid arbetad, den ansvariga personalen, under förutsättning att upplevelsen är relaterad till befälhavarens studieområde. I händelse av att studenten inte skickar de ursprungliga företagscertifikaten kan dessa vara certifierade / certifierade / notariserade / autentiserade fotokopior före en notarie / notarie.

Obs: Leveransperioden i digitalt format är en månad från registreringsdatumet.

Stipendier och bidrag

IEBS har ett exklusivt program för stipendier och bidrag för att underlätta sina studenter tillgång till utbildningsprogram. Hans åtagande är att hjälpa människor verkligen intresserade av att träna och främja sin karriär. Med dessa stipendier förbättrar IEBS sina jobbmöjligheter och ger dem möjlighet att omorientera sin yrkeskarriär.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative.

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative. Läs mindre