Master i marknadsföring av sökmotorer: SEO, SEM och PPC

Allmänt

Programbeskrivning

Ett innovativt Business School-koncept

På IEBS vi ett steg framåt jämfört med den traditionella handelsskolemodellen:

  • Den traditionella inlärningsmodellen är stel och inte särskilt flexibel eftersom den bygger på den standardiserade och oföränderliga industrisamhällsmodellen.
  • IEBS inlärningsmodell är modern, flexibel och anpassningsbar eftersom den är utformad för att svara på dagens värld och ständiga förändringar.
  • Vi föreslår ett lärande som integrerar teknik och innovation som en del av ämnet och alltid erbjuder den mest aktuella kunskapen.
  • Vi tänker på en 2,0 inlärningsmodell som prioriterar förmågan att "lära sig att lära" och utveckla de färdigheter som krävs för att framgångsrikt möta dagens utmaningar.
  • Vi integrerar traditionella modeller som fallmetod, med de senaste lärströmmarna, tack vare web 2.0.

När allt kommer omkring garanterar en bok inte längre oss att vi kommer att lära oss allt vi behöver veta i livet.

På IEBS är studenten beredd att bli en ledande professionell, kapabel att förnya, göra och ge värde till sina företag, i en föränderlig miljö, genom ett nytt sätt att göra affärer.

Vem är IEBS ?

IEBS , den första digitala inhemska affärsskolan i spanska i världen, grundades 2009 med målet att erbjuda ett alternativ till traditionella handelshögskolor, med ett åtagande till en innovativ inlärningsmodell som kan svara på de verkliga behoven hos de företag och proffs som lever i ett samhälle i ständig förändring och omvandling. Vi föreslår en smidig och modern skola som kan vara uppdaterad med de senaste trenderna och baseras på solida värden för att bilda mer ansvarsfulla människor, som leder projekt med entreprenörskap från innovation, etik och hållbarhet.

Vårt mål är att utbilda de nya ledarna som den värld vi lever i kräver; kunna företa, innovera och skapa värde för sina företag, sina anställda och samhället på ett hållbart och lönsamt sätt.

Internationell karaktär

IEBS föddes inom innovation och entreprenörskap i Spanien med Seedrocket, den första startacceleratorn i Spanien som har Google som en av sina främsta partners. Huvudkontoret ligger i Madrid och Barcelona, två av de viktigaste städerna i det europeiska och globala landskapet för innovation och entreprenörskap, källor till innovation och trender som gör det möjligt för IEBS ge den mest innovativa talang och kunskap till alla sina studenter . IEBS har också sitt huvudkontor i Latinamerika, vid stranden av Rio de la Plata, i Montevideo, varifrån det förbinder den innovativa kulturen, talangen och den mest innovativa kunskapen med alla länder i Latinamerika.

mål

Att fånga kvalificerad trafik till webben och uppnå affärsmål, oavsett om det är besök, leads, försäljning, nedladdningar eller installationer, har blivit en av de viktigaste och därför avgörande funktionerna i alla företag som utför internetmarknadsföringsåtgärder.

Därför kräver företag en ny professionell profil som kan hantera alla deras behov och utforma och utveckla marknadsföringsstrategier för sökmotorer. Det är här SEO-, SEM- och PPC-specialisten dyker upp som blir en avgörande position för utvecklingen av digital marknadsföring och företag med tanke på dess förmåga att påverka tillväxten och utvecklingen av de projekt som de deltar i. Det är därför och på grund av komplexiteten i dess funktioner är det en av de mest efterfrågade och mest uppskattade profilerna på marknaden.

Med Master i sökmotormarknadsföring blir du utan att ha förkunskaper i en specialist inom SEO, SEM och PPC av de bästa yrkesverksamma inom sektorn och du kommer att kunna förstå, analysera och strategiskt planera SEO-kampanjer och SEM och taktiskt klämma bort Google Adwords-reklamsviten , alltmer komplex och krävande, kompletterar den med kunskapen om de viktigaste applikationerna baserade på PPC (betala per klick) och sociala och infödda annonser som Facebook, Twitter, Linkedin och YouTube bland andra.

I slutet av Mästaren kommer du att kunna :

  • Känner till trafikfångsmodellerna i SEO och SEM .
  • Definiera, planera och optimera en marknadsföringskampanj för sökmotorer
  • Lär dig att strukturera kampanjer, spåra och göra avancerade rapporter .
  • Bli en Google-certifierad SEM strategisk konsult .

Under detta samtal kan du komma åt Innova Aid- planen som täcker 25% av beloppet på denna utbildning eller se vår stipendiepolicy som begär information.

I slutet av Master i sökmotormarknadsföring kommer du att kunna:

  • Hantera och optimera sökmotorkampanjer som optimerar rekryteringsmixen genom SEO och SEM.
  • Förstå logiken och kapaciteten för online betalning .
  • Identifiera vilken typ av strategi som är optimal enligt varje typ av verksamhet.
  • Definiera, planera och analysera betala per klick-kampanjer .
  • Definiera, planera och analysera SEO-kampanjer.
  • Optimera kampanjer effektivt för att få ut mesta möjliga av investeringar.
  • Lär dig att skapa förslag och prognoser för kunder eller för ditt eget företag.
  • Lär dig att hantera team och uppgifter som chef för en sökmarknadsavdelning .

Antagning och registrering

Programmet har ett begränsat antal platser. På detta sätt främjar vi personlig kontakt mellan student och lärare, så att varje lärare blir en mentor för eleven med en direkt och nära behandling.

Antagningsansökningar behandlas i strikt mottagningsordning och bedöms av en utvärderingskommitté som bildas av programdirektören, den akademiska chefen och antagningskoordinatoren. För att fylla i ansökan om antagning, klicka på följande knapp:

förregistrering

Förregistreringsperioden är öppen till 30 september. Under denna period kan du reservera och garantera din plats i programmet och om du gör din bokning före den 31 juli får du också ytterligare 10% rabatt på din registrering.

registrering

Tidsfristen för att slutföra din anmälan till detta program slutar den 24 november eller vid den tidpunkt då kvoten för tillgängliga platser är klar.

Behörighetskrav krav~~POS=HEADCOMP

Om du har en universitetsexamen, befinner dig under det senaste studieåret eller har relevant yrkeserfarenhet inom området, kan du ansöka om antagning till detta program.

  • Med en universitetsgrad: Det kommer att vara nödvändigt att presentera examen och den akademiska posten. Om det var det senaste året kommer endast den akademiska posten att presenteras.
  • Utan universitetsexamen: Att ha tidigare yrkeserfarenhet är inte ett nödvändigt krav, men ackrediterad yrkeserfarenhet är ett mycket viktigt element i urvalsprocessen. Om du inte har en universitetsgrad kan den valideras med påvisbar yrkeserfarenhet. Års erfarenhet kommer att variera beroende på hur relevant det är.

Stipendier och bidrag

IEBS har ett exklusivt program för stipendier och bidrag för att underlätta sina studenter tillgång till utbildningsprogram. Hans åtagande är att hjälpa människor verkligen intresserade av att träna och främja sin karriär. Med dessa stipendier förbättrar IEBS sina jobbmöjligheter och ger dem möjlighet att omorientera sin yrkeskarriär.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative.

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative. Läs mindre