Master i europeisk rätt och politik
International Telematic University UNINETTUNO
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 500
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
mål
Målet med denna distansutbildning Master i europeisk rätt och politik, som drivs av juridiska fakulteten, är att utbilda en tvärvetenskaplig professionell profil för en expert inom europeisk rätt och politik som ger honom operativa och professionella färdigheter som gör det möjligt för honom att delta i de olika stadierna av utformning och genomförande av den europeiska politiken. De utbildningsverktyg som krävs för att uppnå detta mål kommer att ges i ett tvärvetenskapligt perspektiv.
Detta tvärvetenskapliga pedagogiska tillvägagångssätt är strikt sammanhängande med målet att förse studenter med färdigheter som passar den transnationella dimensionen av dessa frågor.
Varhelst studenten befinner sig, från Rom till Milano, från Bologna till Neapel och till och med från utlandet, kommer den distansrörlighet som planeras av denna magisterkurs att göra det möjligt för alla att delta i det; de behöver bara en internetanslutning.
Utbildningsstruktur
Befälhavaren varar ett läsår motsvarande totalt 60 hp ECTS organiserat i videolektioner, seminarier, övningar, videokonferenser, handledning och forskningsaktiviteter. Kurserna levereras av videoprofessorer som får hjälp av kvalificerade handledare som kommer att stödja studenterna online i Didactic Cyberspace längs hela sin utbildning. Varje kurs avslutas med ett slutligt utvärderingstest vars resultat bidrar till att fastställa antagningsbetyget för att diskutera kursavslutet. Den slutliga avhandlingen kommer att behandla ett ämne som tidigare överenskommits med professorn för det valda ämnet.
Denna högkvalificerade lärare inkluderar kända universitetsprofessorer, europeiska institutioners tjänstemän, experter och andra personligheter av internationell anseelse.
Anmälan till magisterkursen i europeisk lag och politik är öppen året runt.
All Master of European Master and European Law and Policies av International Telematic University UNINETTUNO är organiserad i moduler som har varierande varaktighet enligt ECTS erkänd för varje specifik kurs. Kursleverans planeras tre gånger under ett akademiskt år.
Två specifika professionella siffror hjälper dig i dina inlärningsaktiviteter:
- Mentorn, som ansvarar för ditt välkomnande och kommer att erbjuda sitt stöd under hela masterkursen, lyssna på dina behov och säkerställa de bästa förutsättningarna för en framgångsrik inlärningsprocess;
- Läraren / handledaren, specifik för varje kurs, som har till uppgift att underlätta din distansutbildningsväg och ge dig verktygen för att lyckas med att studera ett visst ämne.
Under kursleveranscykeln hjälper läraren / handledaren dig att utföra dina träningsaktiviteter, föreslår speciellt utformade utbildningsmaterial, kontrollerar dina inlärningsförlopp och ställer kontrollfrågor och planerar interaktiva träningspass genom chattar och forum som du kommer i handledarens sida i det didaktiska cyberspace.
För varje kursleveranscykel kommer studenterna att kunna välja de kurser de tänker följa, upp till högst tre kurser för varje kursleveranscykel. Sedan starten har studenten tillgång till alla didaktiska material autonomt, för alla kurser i mästaren. Dessutom kommer studenterna under kursleveranscykeln att stödjas av en lärare / handledare, som kommer att vägleda honom i studieaktiviteterna, som planerar klassens pedagogiska aktiviteter, organiserar handledningssessioner genom synkrona chatsessioner och virtuella klassrum och asynkron en i forumet.
Studenterna rekommenderas att börja vägen från de tre första modulerna och sedan fortsätta med de nästa för att gå med i andra deltagare och bilda en grupp.
Pågående och slutlig utvärdering
Under kursmodulen genomför handledaren kvalitativa och kvantitativa bedömningar av inlärningen för att kontinuerligt övervaka resultaten av inlärningsprocessen och ge studenterna personligt stöd med tanke på den bedömning som ska göras i slutet av modulen.
Den kvantitativa utvärderingen av deltagarnas deltagande utförs av handledaren baserat på statistiken rörande studentens navigering i cyberspace-området, när det gäller antalet åtkomster och tid för användning av inlärningsmiljöerna och online-handledningsverktygen , antalet övningar som genomförts i genomsnitt utvärdering / självutvärderingsresultat.
För att komplettera denna övervakningsaktivitet kontrollerar handledaren elevernas inlärningsprestanda under Virtual Classroom-sessioner, genom frågor och övningar relaterade till de frågor som behandlas i videolektioner som ingår i modulen och genom diskussioner på kursforumet. I slutet av kursleveranscykeln för varje kurs organiserar läraren / handledaren slutliga utvärderingssessioner genom intervjuer i det virtuella klassrummet och / eller kontrollövningar. Den kvalitativa och kvantitativa bedömningen ger professorer och handledare återkoppling om studenternas inlärningsaktiviteter och utgör grunden för antagning till magisterexamen.
Den slutliga tentamen består av förberedelserna för en kort avhandling om ett ämne relaterat till de ämnen som behandlas under masterkursens lektion.
För att få magisterexamen måste studenterna ha erhållit de poäng som föreskrivs i kursbestämmelserna, inklusive de poäng som motsvarar slutprovet.
Efter avslutad magisterutbildning har de mest förtjänta studenterna tillgång till utbildningsperioder i europeiska och internationella institutioner.
Behörighet för antagning till master
Denna mästare riktar sig till europeiska och icke-europeiska studenter som har en universitetsexamen.
Didaktik
Utbildningsaktiviteterna äger rum på Internet, i avsnittet "Master" i vår portal, den första portalen över hela världen där undervisningen levereras på fem språk: italienska, engelska, franska, arabiska och grekiska.
Den psyko-pedagogiska modellen, som också antas i magisterkursen i ”europeisk lag och politik”, konkretiserar skiftet:
- Från lärarens centrala roll till studentens centrala roll;
- Från kunskapsöverföring till kunskapskapande;
- Från passivt och konkurrenskraftigt lärande till aktivt och samarbete.
Eleverna spelar en aktiv roll i sina inlärningsframsteg och kan studera när och var de vill. Under sin inlärningsväg vägleds studenterna av ett online-handledningssystem som kan underlätta deras inlärning och webbaserade kommunikationsprocess och förse dem med verktygen för att framgångsrikt kunna studera ett specifikt ämne.
Onlineundervisning organiseras i klasser av studenter, genom ett avancerat system för dagordning som kan känna igen varje enskild användare och få spårning av träningsaktiviteter och en kvantitativ och kvalitativ utvärdering av inlärningsprocessen för varje enskild student.
Hur man studerar
De inskrivna studenterna måste följa alla aktiviteter som planeras i den didaktiska cyberspace.
Didaktisk cyberspace
De internetbaserade träningsaktiviteterna äger rum i ett webbaserat makroområde som kallas Didactic Cyberspace. I Didactic Cyberspace sker utbildnings- och inlärningsprocessen och åtkomst diversifieras genom anpassade inloggningar och lösenord baserat på spelarnas roll: lärare, lärare och studenter. Dessa tre kategorier av användare har åtkomst till samma information om varje ämne. Mer specifikt kan professorn och handledaren modifiera eller ersätta utbildningsmaterial och lägga till nya under hela kurslängden, medan studenten kan avyttra ett eget område där han kan inkludera data, information och personliga anteckningar.
Studenten har tillgång till:
- Den utsedda lärarprofessorns sida;
- Handledarens sida.
På dessa sidor finns de lärandemiljöer där det är möjligt att komma åt:
- Utbildningsmaterial som representerar kursinnehåll: digitaliserade videolektioner inklusive bokmärken som möjliggör hypertextuell och multimediekoppling till böcker, utvalda bibliografiska referenser, övningstexter, listor över utvalda webbplatser. Systemet med dynamiska bokmärken ger de Internetbaserade videoläsningarna en hypertextuell karaktär som tillåter olika nivåer av navigering: från en lektion till den andra, bland ämnen av en enda lektion, mellan material som hänför sig till samma ämne.
- Distansundervisning. De studenter som är inskrivna på magisterkursen i energihantering kommer att få hjälp i varje steg av sin studiebana av Telematiska professorer-handledare. Telematisk professor-handledare representerar en guide såväl som en konstant närvaro tillsammans med inlärningsprocessen.
- På ett synkroniskt sätt, genom att använda chattar, videochattar, video och ljudkonferenser, implementerade i det didaktiska cyberspace, men också det tredimensionella klassrummet som skapats på Uninettuno Island of knowledge on Second Life.
- På ett diakroniskt sätt, via verktyg som e-post och diskussionsforum på Internet. Diskussionsforum, relaterade till ämnen för ett visst undervisningsämne, möjliggör en utvidgad dialog och utlöser samarbetsinlärning, och ger möjlighet till autonomt tänkande i frågan som diskuteras och på de pågående studierna.
- Virtuellt klassrum i Uninettuno Island of Knowledge on Second Life. På Uninettuno (International Telematic University) Kunskapsön realiserades en 3D-föreläsningssal som ägnas åt denna magisterkurs. I denna miljö interagerar studenterna och professorerna / handledarnas avatarer i den tredimensionella världen av Uninettuno med sin röst. Övningsarbete, bedömningstest och videokonferenser med huvudpersonerna på masterkursen, som kommer att delta genom sina avatarer, genomförs, liksom övningsaktiviteter i realtid som styrs av professorerna / handledarnas avatarer.
I det virtuella klassrummet Second Life på Uninettuno Island of Knowledge lär eleverna och professorerna / lärarna på ett samarbets- och samarbetssätt; de bygger och delar kunskap med människor som tillhör olika politiska, kulturella och religiösa miljöer, dialogen, kulturella skillnader konfronteras, socialiseringsprocesser implementeras liksom skapandet av ny kunskap.
Rikta in studenter och krav
Master European Law and Policies riktar sig till alla studenter som har en universitetsexamen som vill förbättra sin specifika kunskap om dynamiken som reglerar genomförandet av gemenskapsverksamhet, särskilt ur ett juridiskt och administrativt perspektiv. I synnerhet tack vare införandet av en modul om Euro-design i de nya utgåvorna kan mästaren utbilda nya experter inom detta område och överföra de kompetenser som krävs för att skapa en professionell profil som kan identifiera och erhålla europeiska medel inom ramen av kommissionens officiella program. Befälhavaren utgör ett mycket bra tillfälle för utbildning och yrkesutbildning för operatörer som arbetar i icke-statliga organisationer, i privata företag, konsultföretag, ministerier och andra offentliga organ på lokal och nationell nivå. Goda kunskaper i minst två främmande språk krävs.
Oavsett ursprungsorten - som kan vara Rom, Milano, Bologna, Turin, Neapel, Florens eller till och med från utlandet - är magisterkursen i europeisk rätt och politik, som drivs av Uninettuno Juridiska fakulteten, riktad till alla studenter som har en examen som önskar att förbättra deras specifika kunskap om dynamiken som reglerar genomförandet av gemenskapsverksamhet, särskilt i ett juridiskt och administrativt perspektiv. I synnerhet tack vare införandet av en modul om Euro-design i de nya utgåvorna kan mästaren utbilda nya experter inom detta område och överföra de kompetenser som krävs för att skapa en professionell profil som kan identifiera och erhålla europeiska medel inom ramen av kommissionens officiella program. Befälhavaren utgör ett mycket bra tillfälle för utbildning och yrkesutbildning för operatörer som arbetar i icke-statliga organisationer, i privata företag, konsultföretag, ministerier och andra offentliga organ på lokal och nationell nivå. Goda kunskaper i minst två främmande språk krävs.
Hur man registrerar sig
Du kan registrera dig direkt på webbplatsen via administrationssekretariatet och fylla i det specifika onlineformuläret och betala de relativa avgifterna med kreditkort eller banköverföring. Det administrativa onlineformuläret hanterar alla administrativa aktiviteter relaterade till studentens karriär. Sekretariatet kommer att bekräfta anmälan genom att skicka ett e-postmeddelande med matrikelnummer, användar-ID och lösenord.
Anmälningsavgifter
Registreringsavgifterna för mästaren är 2500 €.
* Dessa anmälningsavgifter är endast reserverade för studenter som är bosatta i Italien.
Antagningar
Läroplan
Masterexamen varar i ett läsår om totalt 60 hp, fördelat på videolektioner, seminarier, interaktiva klassrum, handledningar, videokonferenser och forskningsaktiviteter. Modulerna levereras av videoprofessorer, med hjälp av kvalificerade handledare, som kommer att följa studenter online i Didactic Cyberspace under hela utbildningsprocessen. Varje modul av magisterexamen avslutas med ett slutbedömningsprov, vars resultat överensstämmer med fastställandet av betyget för tillträde till diskussionen om masteravhandlingen. Magisteravhandlingen kommer att handla om ett ämne som överenskommits med läraren i det valda ämnet.
Den högt kvalificerade lärarkåren består av framstående universitetsprofessorer, tjänstemän från europeiska institutioner, experter och andra internationellt kända personligheter.
Anmälan till magisterexamen i Europeiska unionens studier: kulturer och historia, politik och globala perspektiv är öppen året runt.
Alla kurser i magisterexamen i Europeiska unionens studier: kulturer och historia, politik och globala perspektiv vid International Telematic University UNINETTUNO är organiserade i moduler, som varierar i längd beroende på de utbildningspoäng som tilldelas modulen och vars leverans upprepas tre gånger under läsåret.
Accanto a te, per sostenerti nel tuo percorso formativo, ci sono due specifiche figure professionali:
- Mentorn , som ansvarar för din mottagning och kommer att erbjuda dig stöd under hela masterkursen, lyssna på dina behov och säkerställa de bästa förutsättningarna för ett fruktbart genomförande av inlärningsprocessen;
- Professorn/handledaren , specifik för varje undervisning, har till uppgift att underlätta din inlärningsväg online och ge dig verktygen för att på ett lönsamt sätt närma dig studiet av ämnet.
Under leveransperioden för varje modul kommer professorn/handledaren att följa dig under undervisningsaktiviteten, föreslå ad hoc-läromaterial, kontrollera dina inlärningsframsteg genom uppföljningsfrågor och övningar och planera undervisningsinteraktioner i interaktiv klass, chatt, Virtual Classroom och Forum, som du hittar på Tutor-sidan i Teaching Cyberspace.
Vid varje kursleverans kan eleverna välja de kurser de vill läsa, upp till max tre undervisningar per leverans. Studenten kommer omedelbart att ha allt läromedel tillgängligt för individuell studie för var och en av masterkurserna. Dessutom kommer studenten under leveransperioderna att ha stöd av professorn/handledaren, som kommer att vägleda honom/henne i studien, planera klassens undervisningsaktiviteter i agendan, organisera synkrona handledningssessioner i interaktiv klass, chatt och virtuellt klassrum och asynkront på forumet.
Studenter rekommenderas att börja kursen från de tre första modulerna och sedan fortsätta med de efterföljande modulerna för att skapa ett kluster med andra deltagare.
Halvtids- och slutbedömning
Under leveransen av modulen utför handledaren kvalitativa och kvantitativa lärandebedömningar för att ständigt övervaka resultaten av inlärningsframstegen och ge skräddarsytt stöd till studenterna i syfte att erhålla bedömningen i slutet av modulen.
Kvantitativ bedömning av studentmedverkan utförs av handledaren på basis av statistik relaterad till studentens navigering i den didaktiska cyberrymden, vad gäller antal åtkomster och användningstid för lärmiljöerna, och onlinehandledningsverktyg, antal genomförda övningar , och genomsnittlig bedömning/självvärdering.
För att komplettera denna övervakning kontrollerar handledaren elevernas inlärningsframsteg under interaktiva klassrumssessioner, genom uppföljningsfrågor och övningar relaterade till ämnena för modulens videolektion och genom diskussioner på modulens forum. I slutet av leveransperioden för varje modul organiserar professorn/handledaren slutgranskningstillfällen genom intervjuer och/eller uppföljningsövningar. Resultatet av den kvalitativa och kvantitativa bedömningen utgör grunden för genomförandet av riktade initiativ av handledaren för att förbättra lärande hos elever, såväl som för tillträde till masterkursens slutprov.
Sluttentamen består av diskussionen av ett papper som utarbetats om ett ämne relaterat till de kurser som ges under magisterlektionerna.
För att erhålla magisterexamen måste studenten ha tillägnat sig de poäng som föreskrivs i kursordningen, inklusive de som avser slutprovet.
För att slutföra masterverksamheten för högre utbildning tillhandahålls praktik vid internationella och europeiska institutioner för de mest meriterade studenterna.
Galleri
Idealiska studenter
Masterkursen i Europeiska unionens studier: kulturer och historia, politik och globala perspektiv är avsedd för alla studenter som har en kandidatexamen som vill förbättra sina specifika kunskaper om dynamiken som reglerar genomförandet av gemenskapens verksamhet, särskilt från en juridisk och administrativ synpunkt. Särskilt tack vare införandet i den nya upplagan av modulen i Euro-planering, kan magisterexamen utbilda de nya experterna inom detta område och överföra de färdigheter som krävs för att skapa en professionell figur som kan identifiera och dra nytta av europeiska finansiering inom Europeiska kommissionens officiella program. Dessutom är masterkursen en utmärkt möjlighet till utbildning och professionell utveckling för praktiker i icke-statliga organisationer, privata företag, konsultföretag, ministerier och andra offentliga institutioner både lokalt, nationellt och internationellt. En praktisk kunskap i det engelska språket krävs.