Master i digital marknadsföring - online
INESDI Business School
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
12 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 7 200 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Lär dig att arbeta inom det digitala yrke som företagen mest efterfrågar
Digitaliseringen av affärsmaterialet i Spanien är verklighet, störningarna i affärsmodeller accelererar och användningen av digitala medier för att locka, konvertera och behålla kunder är avgörande i alla affärsstrategier. Inesdis magister i digital marknadsföring ger dig nödvändiga färdigheter för att utforma, implementera och analysera en digital marknadsföringsplan : från tidigare forskning, strategisk planering baserad på diagnos- och analysmetodik, till optimal budgetfördelning baserad på mål, samt detaljerna i handlingsplanen månad för månad, med dess uppskattningar av KPI och ROI, så att du kan förutse resultaten av dina åtgärder och kampanjer.
Mål av programmet
Det allmänna målet för Master i digital marknadsföring vid Inesdi är att ge studenterna all den kunskap, färdighet och förmåga som gör det möjligt för dem att förstå varför internet och teknik har lett till ett paradigmskifte i kommunikation, företag och konsument; känna till de nya affärsmodellerna inom det digitala området, de nya marknadsaktörerna och möjligheterna som erbjuds oss, så att du kan utveckla en digital marknadsföringsstrategi i vilken affärsmiljö som helst, både ur ditt eget projekts perspektiv (entreprenörer) och från av en anställd professionell eller tillhandahållande av rådgivning och konsulttjänster för tredje part.
Särskilda mål
- Förstå den digitala miljön och kontexten, nya spelare och möjligheter.
- Förstå vikten av den strategiska fasen och hur man lyfter den korrekt, identifiera, analysera och diagnostisera de olika problemen.
- Lär dig att använda de tillgängliga verktygen för att utföra en preliminär diagnos av miljön, marknaden, produkten och konkurrensen, för att säkerställa korrekt beslutsfattande senare.
- Definiera viktiga kvantitativa och kvalitativa mål för vår digitala marknadsföringsstrategi, med förståelse för att dessa mål direkt påverkar det slutliga resultatet.
- Designa en handlingsplan genom de tillgängliga verktygen och kanalerna, välj de mest lämpliga och lönsamma taktikerna och åtgärderna för varje fas i tratten.
- Upprätta lämpliga KPI, såväl som effektiva kontrollmetoder som gör det möjligt för oss att bestämma genomförandet av vår plan och tillämpa relevanta förbättringar eller korrigeringar baserat på analysen av data.
- Förstå hur man kan locka framtida kunder med högt potentiellt värde och öka värdet på dem vi redan har, uppnå maximal lönsamhet och effektivitet genom automatisering av digitala verktyg.
- Planera och genomför framgångsrika förhandlingar inom digital marknadsföring.
Vill du veta mer?
- Vår pedagogiska modell fungerar för att du lär dig det senaste. Vi införlivar de senaste nyheterna i våra program för att garantera ditt lärande. Detta har verifierats under Inesdis tio år av mer än 3000 yrkesverksamma som redan har passerat våra klassrum och för närvarande arbetar inom det digitala området.
- Genom vårt virtuella campus får du tillgång till allt innehåll i din kurs, samt information och kompletterande videor för att göra ditt lärande ännu mer komplett.
- Du kommer att utbildas under metoden «Learning by doing», från teori till praktik genom verkliga fall. Uppmuntra initiativ från lärare och elever så att den investerade tiden blir en tillfredsställande och lönsam upplevelse för alla.
- Du kommer att kunna nätverka med andra studenter.
program
- Modul 1. Digital ekosystem
- Modul 2. E-handel och samarbetsplattformar
- Modul 3. Forskning i digitala medier
- Modul 4. Digital marknadsplan
- Modul 5. Marknadsföring av sociala medier
- Modul 6. Hantera relationen med användare, register och digitala kunder
- Modul 7. Sökmotormarknadsföring
- Modul 8. Planerings- och visningsverktyg
- Modul 9. ROI-mätvärden för digital marknadsföring
- Modul 10. Datahantering och webbanalys
Vem bör delta
- Affärsprofiler som på grund av sina funktioner i företaget är intresserade av att känna till och / eller fördjupa sin kunskap och utbildning i marknadsföring
- Tekniska profiler med erfarenhet av olika tekniker som försöker komma in i världen för planering och hantering av digital marknadsföring.
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
Med Master i digital marknadsföring kan du bli en ny professionell inom den digitala ekonomin och kunna utveckla ditt eget affärsprojekt eller gå med i viktiga avdelningar och områden i vilket företag som helst:
- Direktör för digital marknadsföring
- Chef för digital marknadsföring
- Planner i digitala medier
- Köp av digitala medier
- Anslutningschef
- förvärv chef
- Account Manager på digital byrå
- SEO-konsult, SEM
- Digital Product Manager
- Digital marknadsföring kommersiell
antagningen
Vår antagningsprocess har det grundläggande målet att säkerställa kandidaternas lämplighet och utveckling, så att alla våra studenter kan leva en digital upplevelse som svarar på deras nuvarande och framtida behov.
- Ansökan om antagning
- Personlig intervju
- Inträdesdokumentation
- Utvärdering av antagningskommittén
- Godkänd antagning
- registrering