Master i digital marknadsföring och sociala medier

Allmänt

Programbeskrivning

Ett innovativt Business School-koncept

På IEBS vi ett steg framåt jämfört med den traditionella handelsskolemodellen:

  • Den traditionella inlärningsmodellen är stel och inte särskilt flexibel eftersom den bygger på den standardiserade och oföränderliga industrisamhällsmodellen.
  • IEBS inlärningsmodell är modern, flexibel och anpassningsbar eftersom den är utformad för att svara på dagens värld och ständiga förändringar.
  • Vi föreslår ett lärande som integrerar teknik och innovation som en del av ämnet och alltid erbjuder den mest aktuella kunskapen.
  • Vi tänker på en 2,0 inlärningsmodell som prioriterar förmågan att "lära sig att lära" och utveckla de färdigheter som krävs för att framgångsrikt möta dagens utmaningar.
  • Vi integrerar traditionella modeller som fallmetod, med de senaste lärströmmarna, tack vare web 2.0.

När allt kommer omkring garanterar en bok inte längre oss att vi kommer att lära oss allt vi behöver veta i livet.

På IEBS är studenten beredd att bli en ledande professionell, kapabel att förnya, göra och ge värde till sina företag, i en föränderlig miljö, genom ett nytt sätt att göra affärer.

Förväg / Unsplash

Internationell karaktär

IEBS föddes inom innovation och entreprenörskap i Spanien med Seedrocket, den första startacceleratorn i Spanien som har Google som en av sina främsta partners. Huvudkontoret ligger i Madrid och Barcelona, två av de viktigaste städerna i det europeiska och globala landskapet för innovation och entreprenörskap, källor till innovation och trender som gör det möjligt för IEBS ge den mest innovativa talang och kunskap till alla sina studenter . IEBS har också sitt huvudkontor i Latinamerika, vid stranden av Rio de la Plata, i Montevideo, varifrån det förbinder den innovativa kulturen, talangen och den mest innovativa kunskapen med alla länder i Latinamerika.

mål

Sociala nätverk och Internet har blivit grundläggande för företag när det gäller att marknadsföra sina produkter eller tjänster och ha synlighet för sin potentiella publik. För närvarande om du inte är i nätverket finns du inte.

Det är därför, företag kräver proffs som specialiserat sig på M arknadsföring Digital, kunna planera och hantera kampanjer anpassade till det nya formatet, sociala nätverk, alltså ökar varumärke synlighet och öka försäljningen, men också garanti lojalitet och förvärv av nya kunder.

Med Master i digital marknadsföring och sociala medier kommer du att lära dig tekniker och verktyg för att genomföra en framgångsrik digital marknadsföringskampanj i sociala nätverk, där konkurrenskraften för närvarande är mycket hög.

I slutet av Master i digital marknadsföring och sociala medier kommer du att kunna:

  • Tillämpa lämpliga digitala marknadsföringsstrategier på sociala nätverk.
  • Få ut mesta möjliga av sociala nätverk som en marknadsförings- och försäljningskanal för ett varumärke.
  • Använd digital marknadsföring som en konkurrensfördel för att genomföra lämpliga marknadsföringskampanjer för de olika marknadssektorerna.
  • Planera och hantera en marknadsföringskampanj anpassad uteslutande för sociala nätverk .

Läroplan: Master i marknadsföring och sociala medier

Modul 1. Introduktion till digital marknadsföring

  • Introduktion till digital marknadsföring, sökmotorer, PULL och PUSH
  • Marknadsföringsstrategier för digital, köparen och AIDAS
  • Internet affärsmodeller och deras strategiska särdrag
  • Praktiskt fall

Modul 2. Blogg

  • Installation och skapande av en blogg. Börjar från början
  • Webbdesign och användbarhet. Din roll i affärsstrategi och sociala medier
  • Kreativ copywriting, lära dig skriva övertygande texter
  • Praktiskt fall

Modul 3. SEO

  • SEO Introduktion och strategi (Kw Research Structures)
  • Intern och teknisk SEO
  • Extern SEO och länkbyggnad
  • Praktiskt fall

Modul 4. Verktyg för sociala medier

  • Innehållshanteringsverktyg
  • Verktyg för övervakning av sociala nätverk
  • Verktyg för automatisering av sociala medier
  • Praktiskt fall

Modul 5. PPC / SEM och söknätverket

  • Introduktion till SEM
  • Strategi och struktur i söknätverket
  • Optimering av SEM i söknätet
  • Praktiskt fall

Modul 6. Innehållskurat

  • Innehåll curation Definition och professionell profil
  • Faser av innehållsheling
  • Verktyg för innehållskuratorn
  • Praktiskt fall

Modul 7. PPC / SEM-display, programmering och ommarknadsföring

  • Visa annonsering PPC / SEM
  • Programmatisk reklam och sociala annonser
  • Andra funktioner: Remarketing, Video, Shopping, ...
  • Praktiskt fall

Modul 8. Övervakning och lönsamhet

  • Online ryktehantering
  • Metoder för sociala medier och instrumentpaneler
  • Lönsamhet och ROI
  • Praktiskt fall

Modul 9. Strategi för sociala medier

  • Introduktion till sociala medier
  • Hur man skapar en Social Media Plan och praktiska applikationer
  • Sociala annonser: Facebook, Instagram, Twitter och andra sociala nätverk
  • Praktiskt fall

Modul 10. Analytics

  • Introduktion till webbanalys: Google Analytics
  • Paneler för analytisk hantering i RRSS: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube och LinkedIn
  • Konfiguration av instrumentpaneler, revision och analytisk rapportering
  • Praktiskt fall

Modul 11. Inkommande marknadsföring

  • Inkommande marknadsföring: Marketing Advertising. Konsten att locka kunder
  • Content Marketing Innehållsplan för inkommande
  • Sevärdhetsmarknadsföring och automatisering
  • Praktiskt fall

Modul 12. Sökmotorer

  • Introduktion till sökmarknadsföring
  • SEO på sidan
  • SEO Off Page
  • Praktiskt fall

Modul 13. E-postmarknadsföring och CRM

  • Lagstiftning och rekrytering av bly
  • Kampanjskapande
  • E-postmarknadsföring som konverterar
  • Praktiskt fall

Modul 14. Sociala annonser

  • Facebook och Instagram annonser
  • Twitter-annonser
  • LinkedIn-annonser
  • Praktiskt fall

Modul 15. Partnerskap och anslutningskanaler

  • Introduktion till partnerskap och anslutning
  • Strategier och typer av partnerskap och anslutning
  • Starta och övervaka partnerskap
  • Praktiskt fall

Modul 16. Social Media Hacking

  • I D. Forskning och utveckling i sociala medier
  • Introduktion till tillväxthacking
  • SEO tillväxthackar
  • Praktiskt fall

Modul 17. Slutprojekt

  • Handledning och leverans av slutprojektet
  • Slutliga projektkorrigeringar

Behörighetskrav krav~~POS=HEADCOMP

Om du har en universitetsexamen, befinner dig under det senaste studieåret eller har relevant yrkeserfarenhet inom området, kan du ansöka om antagning till detta program.

  • Med en universitetsgrad: Det kommer att vara nödvändigt att presentera examen och den akademiska posten. Om det var det senaste året kommer endast den akademiska posten att presenteras.
  • Utan universitetsexamen: Att ha tidigare yrkeserfarenhet är inte ett nödvändigt krav, men ackrediterad yrkeserfarenhet är ett mycket viktigt element i urvalsprocessen. Om du inte har en universitetsgrad kan den valideras med påvisbar yrkeserfarenhet. Års erfarenhet kommer att variera beroende på hur relevant det är.
Senast uppdaterad November 2019

Om skolan

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative.

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative. Läs mindre