Master i artificiell intelligens och Big Data
Structuralia
Nyckelinformation
Campus läge
Online
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 4 490 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
23 Apr 2024
* stipendiemöjlighet, kontakta för mer information
Introduktion
Varför ta en magisterexamen i artificiell intelligens och Big Data?
Det övergripande målet för mästaren är att studenten ska kunna utveckla en ny teknisk profil, även förvärva ledarskap och utveckla nödvändiga programvaruprojekt i denna föränderliga värld där vi lever.
program
- Modul I: Introduktion till Big Data
- Modul II: relationsdatabaser. SQL. Design av ett Datawarehouse
- Modul IIII: NOSQL och HDFS-databaser
- Modul IV: Agile Management Approach
- Modul V: Data Mining, Machine Learning och Deep Learning
- Modul VI: Data Mining Advancing
- Modul VII: Teknikekosystem
- Modul VIII: Artificiell intelligens projektledning och idémetoder
- Modul IX: Inverkan av artificiell intelligens i företaget
- Modul X: Master's Final Project
Programmet är föremål för möjliga variationer / uppdateringar av innehållet för att förbättra deras kvalitet.
regissören
Javier Goikoetxea
Professionell med mer än 20 års erfarenhet av att leda affärsutveckling och projekt inom teknologisektorn. Expert på mobilitet, ansluten bil, IoT och Big Data. Grundare och VD för flera företag inom teknik och tillämpad telematik som skapar den första motorn med geo-refererade rekommendationer i realtid. Han är professor i Big Data vid University of DEUSTO och The Valley Business School och professor i entreprenörskap och Big Data vid Francisco Vitoria University. Han har också samarbetat med IE Business School, där han är en tidigare student. Han är regelbunden talare om ämnen relaterade till Big Data och Connected Car. Mr. Goikoetxea har en examen och MBA från IE Business School (98). För närvarande doktorand i ”Big Data tillämpas på intäktsgenerering”.
karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP
- Marketing Digital Specialist: inom marknadsföring, där tillämpningen av artificiell intelligens är nyckeln eftersom den analyserar marknaderna och förbättrar användarupplevelsen, vilket leder till en ökad försäljning.
- Business Translator är en expert som tar strategiska beslut och har också analytisk utbildning som kan fungera som en länk mellan datavetare och affärsutveckling.
- Data Scientist är specialagenten i applikationer och användning av maskininlärningstekniker.
- Model Integrator är en del av kedjan av proffs som ansvarar för att utföra artificiell intelligens och maskininlärningsarbete i organisationen. Han är en datavetare som vet hur algoritmer fungerar och ansvarar för att tillämpa prediktiva modeller, samt automatiserar förändringen av den modellen när den kontinuerliga inlärningsprocessen förbättrar den.