Master Special och ytterligare lärande behov

Institute of Child Education and Psychology

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Master Special och ytterligare lärande behov

Institute of Child Education and Psychology

Kursöversikt

Denna spännande kurs, som levereras online, är ett samarbete mellan University of East London och Institute of Child Education and Psychology Europe ( ICEP Europe ). Underbyggd av den senaste forskningen inom specialundervisning bygger kursen på deltagarnas befintliga färdigheter och kompetenser. Syftet är att förbättra kvaliteten på utbildningen för barn och ungdomar med särskilda och ytterligare inlärningsbehov i inställningar över hela världen. Kursen har en internationell smak, som drar studenter från länder som Australien, Hong Kong, Kuwait, UAE, Irland, Kanada och Nya Zeeland. Det fokuserar inte bara på Storbritannien, men tittar också på hur politiken implementeras runt om i världen. En av de mest spännande aspekterna av kursen är att kunskapen är sammansatt genom de online diskussionsforum. Som student delar du dina erfarenheter och kunskaper om politik och praktik i ditt eget sammanhang, vilket leder till en ökad förståelse av globala problem i särskilda och kompletterande lärandebehov för alla deltagare. Framgångsrikt genomförande av detta masterprogram, leder till utmärkelsen MA Special och Additional Learning Needs från University of East London.

Kursen erbjuder ett varierat utbud av moduler utformade av experter inom området. Vi har utformat moduler för att öka kunskapen om olika behov av inlärning samt att utveckla ditt reflekterande och kritiska tänkande om teorier om inkludering och inlärning.

  1. Både UEL och Institute of Child Education and Psychology Europe (ICEP) har lång erfarenhet av att tillhandahålla högkvalitativa kurser inom specialutbildningsbehov i Storbritannien, Irland och internationellt.
  2. Kursens onlineformat och flexibiliteten att betala för moduler individuellt ger dig möjlighet att arbeta runt ditt befintliga schema och få en erkänd universitetsutbildning oberoende av plats.

Vad vi undersöker

Dr Paula Bosanquet, som undervisar på både MA Education och MA Special Educational Needs kurser, är en världsberömd expert på självständig inlärning och ställning. Hennes diskussioner om ämnet är i hög efterfrågan lokalt och nationellt för undervisningsassistenter och lärare, med fokus på hur de kan göra det möjligt för elever, särskilt de med speciella utbildningsbehov, att vara självständiga elever. Dr. Wayne Tennent, som undervisar om MA-utbildningen, är en expert på läsförståelse, har skrivit två böcker om ämnet och lett till ett flertal projekt i skolor som har visat inverkan på elevens prestation på detta område. Han arbetar i stor utsträckning med Förenade kungarikets lärosäte. Forskningen av Nicole Whitelaw och Julie Gariazzo, som båda lär sig på kursen MA Special Educational Needs, ligger inom autismområdet, medan Dr. Margaret Etherington, kursledare för MA Education, är en expert på konst och kön på utbildning . John Macklin, ledare för MA: s ledarskap i utbildning, utför forskning om ledarskap i skolor i relation till komplexitetsteori. Warren Kidd, PGCert Undervisning och lärande i högskolepedagog, forskar inom läraridentitet och har publicerats i stor utsträckning inom sociologi och undervisning och lärande. Vårt professionella doktorsavhandling (EdD) kurs bygger på input av forskare från hela Cass School of Education and Communities. Det leddes av Dr. Gerry Czerniawski, som har publicerat mycket inom områdena undervisning och lärande, lärar- och lärarutbildningsidentitet, fortsatt professionell utveckling (CPD) och elevens röst. En grundare medlem av International Forum for Educator Development (InFoTED), tjänar han på British Council for Educational Research Association (BERA) och är ordförande för BERAs brittiska läroplanforum. Gerry är en nationell lärare på Högskolan.

Ingångskrav

Från DEGREE Minsta 2: 2 Heder Övriga inlämningsvägar Vi kommer också att överväga ett utbildningsbevis; högre yrkesutbildning i SEN med påvisbar paritet i erfarenhet. Engelska Språkkrav Sammantaget IELTS 7,0 med minst 6,5 i Skrivning, Talande, Läsa och Lyssna (eller erkänd ekvivalent).

Hur du lär dig

Kursen levereras helt online. Varje modul består av läsning av material och länkar till relevant och aktuell politik samt ljud och video material som används för att förbättra lärandet. Som student kan du använda vår online-biblioteksfacilitet, vilket ger tillgång till ett brett utbud av e-böcker och elektroniska tidskrifter. Du deltar också i en serie interaktiva uppgifter där du och dina medstudenter diskuterar de frågor som uppkommit i ljuset av ditt eget lärandekontext och pedagogisk bakgrund. Dessa uppgifter uppmuntrar till interaktion mellan deltagare, så att du kan utforska teori och övning med medarbetare. Uppgifterna stöder dig också att utveckla dina idéer genom diskussion med andra innan du når utvärderingsuppgifterna. Förutom online-diskussioner, som involverar modultrenaren varje vecka, har du tillgång till modulhandledaren via online-handledning. Du har också tillgång till ett brett spektrum av specialkunskaper inom området för särskilda och kompletterande behov av lärande under hela kursen. Handledarna har alla arbetat professionellt på en hög nivå inom fältet och har erfarenhet av att arbeta med deltagare från ett brett spektrum av kulturer, bakgrund och professionella sammanhang. "Kursen har en viskning till följd av de olika erfarenheterna från våra elever", säger kursledare Nicole Whitelaw. "Vi har lärare, lär supportassistenter, socialarbetare, vuxna supportarbetare och mycket mer alla som deltar och delar sina perspektiv på speciella behov och inkludering. Detta förbättras ytterligare av kursens internationella räckvidd. Vi har studenter från hela världen som lär sig tillsammans och stöder varandra. "Ditt professionella lärande utvecklas vidare genom forsknings- och metodmodulen, som förbereder dig att skriva en 14 000 ordversation. För att slutföra avhandlingen utför du småskalig forskning inom en pedagogisk miljö. Du kommer att länka teori och aktuell forskning till ett intresseområde, som låter dig reflektera över din egen övning och plan för förändring.

Vad du lär dig

Kursen är relevant för såväl traditionella som specialistinställningar och det övergripande målet är att bygga lärares och andra yrkesverksamma kapacitet att effektivt svara på de olika pedagogiska behoven hos alla elever, inklusive de som har särskilda och ytterligare utbildningsbehov. Du kommer att få en fast grund för att förstå en rad specialundervisningssituationer. Du kommer att utveckla detaljerad kunskap om specifika särskilda behov, inklusive autism, dyslexi och sociala och emotionella psykiska problem. Under hela kursen kommer du att stödja för att utveckla en kritisk förståelse av teorin utöver den praktiska kunskap du får. Deltagarna uppmuntras att skapa kopplingar mellan teori och egen praxis och bli reflekterande utövare som kan tänka proaktivt och strategiskt om tillhandahållande av elever med särskilda och ytterligare inlärningsbehov.

Vad du ska studera

moduler

  • Autism Spectrum Disorders: Samtida perspektiv och bästa praxis (alternativ)
  • Dyslexi och läskunnighet: Problem, perspektiv och bästa praxis (alternativ)
  • Förstå beteendeperspektiv och bästa praxis (alternativ)
  • Inkluderande utbildning: Samarbete och bästa praxis (alternativ)
  • Exceptionellt kunna elever: Teoriperspektiv och bästa praxis (alternativ)
  • Tillämpad beteendeanalys: Kritisk utforskning och övning (alternativ)
  • Forskningsmetod och avhandling (kärna)

Din framtida karriär

Denna kurs kommer att hjälpa dig att utveckla en rad överförbara färdigheter som är önskvärda i en mängd olika karriärer. Dessa färdigheter inkluderar kunskap om teorier, lagstiftning, politik och praktik, datakunskap, planering och tidshantering och skriftlig kommunikation. Du kommer också att visa din förmåga att tänka kritiskt och att utforma och genomföra småskalig forskning. De färdigheter och kunskaper som du kommer att utveckla i den här kursen kommer att ge de som arbetar i undervisningen för att få kompetens i det allt eftertraktade området med specialbehov. Denna kurs kan dock också stödja karriär inom områden som terapi, supportarbete, socialt arbete, pedagogisk psykologi och arbeta med vuxna med ytterligare behov.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad April 21, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
2 - 6 år
Deltid
Price
Pris
1,090 GBP
Priset ovan är kostnad per modul. Avgifter betalas på en modul med modulbas, avbetalningsplaner finns tillgängliga.
Information
Deadline
Locations
Irland - Kildare, County Kildare
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Irland - Kildare, County Kildare
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan