Master i Marketing Intelligence & CRM

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Master i Marketing Intelligence & CRM

IEBS - Escuela de Negocios de la Innovación y los Emprendedores

Omvandlingen av företag och marknadsutvecklingen kräver att marknadsförare har vissa kunskaper förnyas i enlighet med de nya marknadsbehov.

Mästaren i Marketing Intelligence och CRM erbjuder en heltäckande bild av transaktions marknadsföring, relationsmarknadsföring, kund marknadsföring och säljledning i Key Account Management för yrkesverksamma som vill ha hög kontor beslut och förvaltning inom strategin försäljning och marknadsföring av ett företag i slutet master i marknadsföring Intelligence och CRM lär nycklar företagsledning och marknadsmixen, forskningsmetoder och business intelligence och lojalitet och maximera avkastningen genom klienthantering och key account management .

spain101

Vad kommer jag lära mig?

Vid slutförandet av Master i Marketing Intelligence & CRM du blir helt kunna:

  • Analysera och tolka de grundläggande principerna för driftsmiljöer och marknader.
  • Fråga och tolka marknadsundersökningar och informationskällor som är nödvändiga för korrekt beslutsfattande.
  • Genom att känna till olika tekniker för dataanalys, korrekt välja den mest lämpliga tekniken för varje fall fram forskning och vet parametrarna för att utvärdera giltigheten av en källa och kvalitet för en studie.
  • Ställa diagnoser och sätta upp mål handlingsplaner för detta.
  • Förstå och hantera de grundläggande elementen i marknadsföring och försäljning, processer och organisationsstruktur.
  • Utveckla förmågan att studera klienthanteringsprocesser och relationsmarknadsföring, samt utveckling av specifika tekniker.
  • Organisera och integrera nyckelfunktioner som utgör företagets verksamhet.
  • Utveckla de färdigheter som krävs för att höja och genomföra förhandlingsprocesser färdigheter.
  • Strukturering, konfigurera och hantera den kommersiella organisationen i företaget.
  • Utveckla strategier och hantera personlig och mediekommunikation.
  • Välj och anpassa strategier och tekniker baserade på olika verksamhetsområden och omständigheter och marknad.

Till den det berör?

Mästaren i Marketing Intelligence & CRM erbjuder utbildning speciellt inriktad på följande profiler:

  • Akademiker som vill utveckla sin karriär inom marknadsföring och företagsledning för att ta positioner för stort ansvar i detta affärsområde.
  • Affärsmän som vill utveckla, bygga och stärka sin verksamhet och marknadsföring kunskap enligt gällande affärsdynamik och marknad.
  • Entreprenörer som vill veta de mest innovativa och nuvarande marknadsföringsmetoder för att ge framtida företag ett kraftfullt konkurrensmedel och att lära sig att göra det bästa av företagsledning.
  • Företagsledare, entreprenörer och unga akademiker som vill lära sig hur man får maximal affärsresultat med de resurser som vart och ett av de företag som de arbetar tillgängliga, analysera, forska, tillämpar tekniker för banbrytande förvaltning och att kunna fatta rätt beslut varje gång.

läroplan

Strukturen och material Master i marknadsföring Intelligence och CRM är organiserad på följande sätt:

Modul 1. Customer Management och CRM

  • Kunden och strategisk betydelse för bolaget
  • Begreppet CRM
  • Analys och företagets situation på marknaden
  • Produkt avsättning kundmarknadsföring
  • CRM och kundtjänst kvalitet
  • Analys och diagnos av portföljen
  • Kundkännedom och erhålla information
  • Databaser och operativsystem uppgifter
  • intern segmente
  • Kundvärde och strategi intern tillväxt
  • Förvaltning och personaladministration utrustning kontakt
  • Värdering, integration och motivation säljteam
  • Begreppet kundlojalitet
  • Program, system och tekniker lojalitet

Modul 2. produktchefer

  • Begreppet marknadsföring och kommersiell verksamhet i organisationer
  • Organisation och affärsstruktur
  • ekonomisk, finansiell och marknadsföring
  • Information och beslutsfattande
  • marknadsundersökning
  • Kvalitativa och kvantitativa studier
  • experimentella och observationsmetoder
  • Intern informationshantering och balanserat styrkort
  • interna förhållanden marknadsföring
  • ekonomisk förvaltning och marknadsföring orientering till lönsamhet
  • Miljöfaktorer och villkor
  • Marknadsmässig och konkurrenskraftig struktur
  • konsumentbeteende
  • Strategisk SWOT diagnos

Modul 3. Relationsmarknadsföring

  • nuvarande ramen för förbindelserna mellan tillverkare och distributörer
  • Positionerna och utmaningar för tillverkare och distributörer
  • Förhandlings Tekniker
  • Samband med handelsförhandlingar. Planering strategi och förhandlingar
  • De nya modellerna i kommersiella organisationer
  • Key account management och handel marknadsföring
  • Från traditionella försäljningen kraftgrupper handeln åtgärder
  • skadehantering
  • Global kommunikation i relationer med kunder
  • direkt marknadsföring och relationsmarknadsföring systemet
  • strategisk nivå i direkt marknadsföring
  • Utnyttjandet av information
  • Design av aktierna. Direkt marknadsföring variabler
  • Planering åtgärder och kampanjer

Modul 4. Strategic Marketing

  • Begreppet planering. strategiska planer och marknadsföringsplaner. Strategier produkt / marknad. planering
  • Försäljningsprognosen. Koncept och teknik
  • Sätta upp mål
  • Segmente strategi
  • positioneringsstrategi
  • Begreppet marknadsföring. Politik, strategier och taktiker
  • Strategier och produktsortiment
  • Utvecklingsstrategier och produktinnovation
  • Strategier och prissättning
  • Distributionsstrategier, expansion och förmedling
  • Marknadsförings- och försäljningsstrategier
  • kommunikations~~POS=TRUNC strategier~~POS=HEADCOMP
  • Drivstrategier. Promotion och marknadsföring
  • internationaliseringsstrategier

Mästare Final Project

Denna skola erbjuder program i:
  • Spanish (Spain)
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online
Start Date
Startdatum
Okt. 2018
Duration
Varaktighet
750 Öppettider
Heltid
Price
Pris
5,250 EUR
Information
Deadline
Locations
Spanien - Barcelona, Catalonia
Startdatum : Okt. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Okt. 2018
Spanien - Barcelona, Catalonia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan